genganger wav ringetone til midi
Fra : cazonmobile

Dato : 21-05-03 20:49

1) er der nogen der har en realistisk lydende ringetone i midi format, der
lyder som en gammel telefon... i ved: dingelinge ling

2)Jeg har en ringetone i wav-format der tidligere fundet her i gruppen. Den
kunne evt. konverteres til en midi-fil, men hvordan?

Det hele går ud på at få min Siemens S55 til at lyde som en gl. ringklokke
telefon

Jeg har forsøgt "men ka´ it´ rigtig hitte u' a-'et"

Er der nogen af jer der kan konvertere filen?

Jeg har lagt den i dk.binaer under samme emne.

Carsten

Fra : Olof Lagerkvist

Dato : 21-05-03 21:39

cazonmobile wrote:
> [...]
>
> 2)Jeg har en ringetone i wav-format der tidligere fundet her i gruppen. Den
> kunne evt. konverteres til en midi-fil, men hvordan?

Tänk på att det kan vara svårt att få en midifil att låta som en wavfil,
eftersom wav är samplat ljud och midi är instrumentinstruktioner till en
synthesizer. Det är alltså inte bara olika filformat, innehållet är helt
annorlunda.

Jag finner just nu bara ett program som ser ut att klara det du vill,
Intelliscore Polyphonic WAV to MIDI:
http://www.teplanet.com/software/view.asp?prodid=616
Det finns som shareware.

> Det hele går ud på at få min Siemens S55 til at lyde som en gl. ringklokke
> telefon

Du kan ju alltid testa annars att göra en egen midifil med något program
som man kan skapa midifiler med, t ex CakeWalk eller liknande. Om det
finns någon sampling i instrumentdefinitionen som låter som en
ringklocka så kanske det skulle fungera!

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-03 23:53

"cazonmobile" <security_50@jubiipost.dk> wrote in

> [...]
> hvordan?
>
> Det hele går ud på at få min Siemens S55 til at lyde som en gl.

Kan den ikke modtage en wav fil og bruge den ? - det mener jeg da min
C55 kan...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Lestat

Dato : 22-05-03 08:00

> Kan den ikke modtage en wav fil og bruge den ? - det mener jeg da min
> C55 kan...

S55 kan ikke afspille Wav filer, men den kan konverteres til en mmf fil og
overføres til telefonen.

Fra : cazonmobile

Dato : 22-05-03 12:52

> S55 kan ikke afspille Wav filer, men den kan konverteres til en mmf fil og
> overføres til telefonen.

.... hvordan konverterer jeg lige wav til en mmf???

Carsten

Fra : Lestat

Dato : 22-05-03 13:21

> ... hvordan konverterer jeg lige wav til en mmf???

Du kan hente et program til det (kan desværre ikke lige huske hvad det
hedder, da jeg er på arb. lige nu), men først skal wav filen downsamples til
16bit 8khz i et alm. lydredigeringsprogram og herefter konverteres.

Jeg kan enten sende dig et link senere, ellers er du velkommen til at maile
wavfilen til ghostlechuck@hotmail.com så kan jeg da godt konvertere den for
dig.

Mvh Morten

Fra : cazonmobile

Dato : 22-05-03 13:33

> Jeg kan enten sende dig et link senere, ellers er du velkommen til at
maile
> wavfilen til ghostlechuck@hotmail.com så kan jeg da godt konvertere den

Ja'mn Morten det er jo fantastisk. jeg har sendt filen til dig, men du må nu
gerne sende link'et også når du får tid!

På forhånd mange tak!

Carsten

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 22-05-03 21:36

Hvilket format skal filen have til en nokia 3510i ?
Hvis oldfashion.wav kan konverterstil det format af dig morten, må du meget
gerne smide en mail af til mig.

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : cazonmobile

Dato : 22-05-03 22:08

> Hvilket format skal filen have til en nokia 3510i ?
> Hvis oldfashion.wav kan konverterstil det format af dig morten, må du
meget
> gerne smide en mail af til mig.

Hej Jan

Så vidt jeg har forstået har Nokia kun 4 polifoniske "toner", hvor Siemens
har 16 for en S55. Jeg ved ikke om Nokia overhovedet benytter .mmf formatet?

Carsten

Fra : Lestat

Dato : 23-05-03 08:49

> Så vidt jeg har forstået har Nokia kun 4 polifoniske "toner", hvor Siemens
> har 16 for en S55. Jeg ved ikke om Nokia overhovedet benytter .mmf
formatet?

Jeg mener ikke Nokia kan afspille "rigtige" lyde som Siemens gør - det er
rigtigt at Nokias telefoner "kun" har 4 samtidige instrumenter i de Midi
filer der kan benyttes som ringetoner, hvor Siemens har 16. Men det har ikke
noget at gøre med mmf eller wav filer - forskellen er at wav er et
"lydoptagelse" mens Midi blot er en slags "noder" der fortæller telefonen
hvordan den skal spille de instrumenter den har i sig.

Morten

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 23-05-03 19:44

"Lestat" <ghostlechuck@[fjerndette]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "lydoptagelse" mens Midi blot er en slags "noder" der fortæller telefonen
> hvordan den skal spille de instrumenter den har i sig.

Hej igen

Ok men hvordan får jeg denne lyd puttet ind i min telefon, så den kan
bruges:
Oldfashion.wav. Telefonen er som tidligere nævnt en Nokia 3510i.

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Olof Lagerkvist

Dato : 23-05-03 21:23

Jan Illum Larsen wrote:
> [...]
> bruges:
> Oldfashion.wav. Telefonen er som tidligere nævnt en Nokia 3510i.

Hvis telefonen kun kan afspille 4 samtidige midi-instrumenter kan den
måske overhovedet ikke mulig at den kan afspille din wave-fil.

Som Morten skrev, wave och midi er ikke kun to forskellige lydformat.
Wave-filer indholder "samples" men midi-filer indholder ikke nogen
lydinformation, kun instruktioner til en midi-synthesizer.

Lydet formes af "samples" fra synthen, ikke fra filen.

Det er jo ikke sikkert at synthen i telefonen kan afspille alle lyd som
indgår i wave-filen.

Endelig, unskyld mit forsøg at skrive på dansk...

--
Dansk-Svensk-Norsk ordbog: http://www.odin.dk/ordbog/