MS Windows
briani 27239
Hvor er mine e-mails?
Fra : sanand

Dato : 21-05-03 21:31

Kære gruppe

Jeg skal geninstallere min winXP.

Jeg vil gerne gemme mine gamle e-mails....men hvor ligger de. Hvilken fil
skal jeg gemme?? Og hvor ligger den?

MVH

Anders

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-03 21:40

sanand skrev :
> [...]
>
> Jeg skal geninstallere min winXP.
>
> Jeg vil gerne gemme mine gamle e-mails....men hvor ligger de. Hvilken fil

Nu havde det jo så været smart hvis du havde skrevet hvilket mail program du
bruger, men jeg kan se at det er OE.

Opret en mappe på et drev der ikke bliver slettet fx d:\mail
Gå ind i OE, vælg Funktioner / Vedligeholdelse / Lagringsmappe og flyt denne
til den nyoprettet mappe.

Installer XP, men sørg for at d:\mail mappen er behørigt backuppet, og efter
installationen går du atter ind i OE / Funktioner / Vedligeholdelse /
Lagringsmappe og skift atter til d:\mail.
Den vil så fortælle dig at der er mails i mappen og det er jo ikke nogen
stor overraskelse. Accepter. Nu har du så en ny mail mappe og kan vælge at
flytte den tilbage til den godt gemte mappe eller du kan lade den være hvor
den er. Beslutningen skal tages ud fra hvormange der bruger din maskine og
hvor stor sikkerhed du ønsker.

Personligt har jeg oprettet et M-drev og lagt mine Mails deri. Mappen
backkes så up jævnligt. [Dansk er en degli sprog - min ordbog forstår mig
ikke]

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-03 21:46

On Wed, 21 May 2003 22:30:47 +0200, "sanand" <sanand@netguard.dk>
wrote:

>Jeg skal geninstallere min winXP.

>Jeg vil gerne gemme mine gamle e-mails....men hvor ligger de. Hvilken fil
>skal jeg gemme?? Og hvor ligger den?

Øh - det ville nok hjælpe hvis du fortalte hvilket mail-program du
bruger. Nu kunne man jo gætte på det indbyggede Outlook Express, især
da du skriver din meddelelse her med den ...

I så fald kan du se lagringsmappen med

Funktioner | Indstillinger | Vedligeholdelse [af uransagelige grunde]
| Lagringsmappe.

Den kan du så enten sikkerhedskopiere eller flytte over på et drev du
ikke formatterer, f.eks. dit data-drev hvor mails imho også hører
hjemme.

Du kan også vælge Filer | Eksporter | Medelelser

og efter endt roderi

Filer | Importer | Medelelser

Eller begge dele hvis du er til både livrem og seler.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : BorreBoy

Dato : 22-05-03 14:57

"sanand" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe
>
> Jeg skal geninstallere min winXP.
>
> Jeg vil gerne gemme mine gamle e-mails....men hvor ligger de. Hvilken fil
> skal jeg gemme?? Og hvor ligger den?

Du kan også bare trække dine mails over i en anden mappe.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-05-03 17:18

In dk.edb.system.ms-windows, BorreBoy <borreYYY@lucasfilm.dk> says...
> Du kan også bare trække dine mails over i en anden mappe.

En meget, meget uelegant måde, når den elegante er lige for...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 17:52

sanand skrev:

> Jeg vil gerne gemme mine gamle e-mails....men hvor ligger de.
> Hvilken fil skal jeg gemme?? Og hvor ligger den?

Det har du jo så fået et svar på, men en anden metode er at åbne
en ny mail, markere samtlige mails i indbakken og trække dem over
i det nye mail-vindue. Gem mailen (som en *.eml-fil).
Når du skal have dem tilbage på den nye installation så åben
*.eml-filen og træk dem tilbage til indbakken. Simpelt? Ja, men
det virker.

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.