MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cpu udnyttelse 100 %
Fra : Niels Solskin

Dato : 21-05-03 20:41

Hej alle

Jeg har konstant 100 % cpu udnyttelse - også når min computer
ikke bruges.

Jeg har downloadet wintop som viser de forskellige programmer, der kører
skjult.... og jeg kan se, at Idle (hvad det end er ???) bruger alle mine
resourcer????hvad er det ???

Når jeg trykker ctrl alt delete, kan jeg se aktive programmer som
Osa
Systray
Explorer
Findfast
NavapW32

Men disse programmer bruger ifølge Wintop ikke mine resourcer..

Kan nogen hjælpe ?

Tak hvs I kan

Niels

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-05-03 20:45

On 21 maj 2003, Niels Solskin wrote something like this :

> Jeg har downloadet wintop som viser de forskellige programmer,
> der kører skjult.... og jeg kan se, at Idle (hvad det end er
> ???) bruger alle mine resourcer????hvad er det ???

Idle betyder "fraværende" eller "ikke aktiv". Nå der ikke laves noget
så skal den stå på 100%. Alt er som det skal være

--
Palle Jensen

Fra : [8000]HH

Dato : 22-05-03 09:56

> Idle betyder "fraværende" eller "ikke aktiv". Nå der ikke laves noget
> så skal den stå på 100%. Alt er som det skal være

Hvis programmet CPUIdle er installeret (som med nogle sære funktioner sænker
idle temperaturen på cpuen) bruger det 100% af cpuen. I modsætning til
"normal" idling vil alle cpu-forbrug-målere stå på 100% når man bruger det.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-05-03 20:44

> Jeg har konstant 100 % cpu udnyttelse - også når min computer
> ikke bruges.

Først skal vi lige skelne mellem de to former for udnyttelse. Der er den
maksimale kapacitet: Hvis det er den der er på 100%, så er det sikkert
noget galt (såfremt der ikke kører antivirus eller et eller andet spil).

- og så er der den fordelte cpuudmyttelse: dvs. alle processor divideret
med den cputid processorne får. Hvis der kun er en proces der får
processortid, så har den jo 100% - men det behøver ikke være mere
end 0.2% af den samlede maksimale kapacitet.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Stryhns - det er noget vi drikker!

Fra : Niels Solskin

Dato : 21-05-03 20:50

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message

> [...]
Jeg går ind i systemovervågning, kører Win ME, og får en flot x/y akse
som viser at processorudnyttelsen er 100 % når computeren står uden at
blive brugt...dvs. også når jeg har slået firewall, virusprogram m.m.
fra.....

Har sågar slået systemgendanelse fra..

Niels

Fra : Niels Solskin

Dato : 21-05-03 21:56

Jeg tror jeg har fundet ud af, hvad det er der ÆDER mine resourcer
det er noget der hedder Navapw32...

Norton autoprotection....

Nogen der har samme problem ????

Og hvad gør man ved det ??

Man kan jo ikke have autobeskyttelse slået fra ????

Niels

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-05-03 22:00

> Jeg tror jeg har fundet ud af, hvad det er der ÆDER mine resourcer
> det er noget der hedder Navapw32...
>
> Norton autoprotection....

Prøv at geninstallere Norton.