Ram problemer på ECS K7VTA3 v.3.1.
Fra : Anders Rothausen

Dato : 21-05-03 22:11

Ram problemer på ECS K7VTA3 v.3.1.

Jeg har problemer med at anvende alle Dimm slots'ne på samme tid.
2 x 256MB PC2700 + 1 x 512MB PC2700, alle Performance Memory DDR333 fra
SHG.dk.
Når jeg anvender alle på 'en gang har jeg de mest forfærdelige problemer
med Win XP pro. Den kan genstarte flere gange inden den får startet.
Når den kommer igang er det bare et spørgsmål om tid inden jeg får den
klassiske BLÅ skærm, samt en genstart.
Hvis jeg kun anvender 2 ram klodser ad gangen er der ingen problemer og det
er ligegyldigt om 2 x 256MB, 1 x 256MB + 1 x 512MB, eller den anden 256MB +
512MB. Så er systemet kilppestabilt.
Jeg har testet med "Memtest86", den viser at der er 256MB med fejl.
Systemet har kørt stabilt i 'et halvt år med 2 x 256MB.

Hvori ligger mit problem, er det Ram eller MB ?

Håber at i kan hjælpe mig, ellers må jeg levere de 512MB tilbage og nøjes
med 512MB.

På forhånd tak
Anders Rothausen