Deling af Internetforbindelse
Fra : Martin Bentzen

Dato : 27-03-01 12:42

Jeg har et lille hjemmenetværk med 2 computere, hvor den ene (win98) er
tilsluttet en ISDN-linje.
Den anden har også kørt win98 - nu win2000, og disse 2 maskiner deles om den
samme Internetforbindelse vha. Sygate. Den maskine med ISDN er server i
Sygate - den anden er client.

Men efter mit skift til win2000, er det ikke muligt at få computeren på
Internettet. Sygate kalder fint op, og viser at der er hul igennem (som den
også gjorde da der lå win98 på computeren), men når jeg prøver via browseren
eller email-programmet, så sker der ingenting. Der kommer blot en fejl, som
om der ikke varnogen netværkstilslutning. Jeg har lavet samme opsætning i IE
som under win98 (adgang til Internetsker via lokalnet og alt det der...).

På 'serveren' er der ingen problemmer - der har jeg ikke lavet nogen
ændringer.

Er der en eller anden der har haft et lignende problem, eller blot har et
bud på, hvad der er galt ?

Med venlig hilsen
Martin Bentzen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-01 12:41

"Martin Bentzen" <bentzen@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ændringer.
>
> Er der en eller anden der har haft et lignende problem, eller blot har et

Har SyGate ikke en klient del der skal installeres (eller var det kun i de
tidlige versioner)? Ellers så må du jo tjekke om gateway og DNS er sat
rigtigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Bentzen

Dato : 27-03-01 13:00

Bjarke Andersen skrev i meddelelsen <99pu3p$20uv$1@tnews.inet.tele.dk>...

>Har SyGate ikke en klient del der skal installeres (eller var det kun i de
>tidlige versioner)? Ellers så må du jo tjekke om gateway og DNS er sat
>rigtigt.

Jo - der er en client - og den er også installeret på win2000 maskinen -
akkurat som før jeg skiftede til win2000 (og da virkede det..)

/Martin

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-03-01 13:23

"Martin Bentzen" <bentzen@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ændringer.
>
> Er der en eller anden der har haft et lignende problem, eller blot har

Hvorfor bruge Sygate, internetdeling er indbygget in Win2K.

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-03-01 13:25

"> Hvorfor bruge Sygate, internetdeling er indbygget in Win2K.

> mvh
> Preben

Ups.. så ikke lige, at din win98 var tilsluttet din TA.

mvh
Preben