VBA Word 2000 - Hvordan pokker... :-(
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-03 20:14

Hej...
Jeg sidder og bøvler med noget VBA (Word 2000)...
Jeg skal have smidt et billede ind - og noget tekst. Egentlig simpelt nok,
men den vil simpelt hen ikke anerkende de variabler, som indeholder stierne
til henholdsvis billede og tekst...

Er det noget med at jeg skal adskille stien og filnavnet??

Sub MyMacro()

Dim Message1, Title1, Default1, Message2, Title2, Default2, Billede, Tekst
Message1 = "Sti til billede"
Title1 = "Indsæt Billede"
Default1 = "C:\Documents and Settings\*.bmp"
Billede = InputBox(Message1, Title1, Default1)

Message2 = "Sti til tekstfil"
Title2 = "Indsæt Tekst"
Default2 = "C:\Documents and Settings\*.bmp"
Tekst = InputBox(Message2, Title2, Default2)

' UserDialog overstået - jeg har nu to variabler med stien til hver fil

ActiveDocument.Shapes.AddPicture _
Billede (her vil den
ikke anerkende stien!!)

Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1

Selection.InsertFile FileName:=Tekst, Link:=True (samme her!!!)

End Sub

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe...
Desuden - hvordan laver jeg en messagebox - hvor jeg kan bruge windows'
"Browse" funktion... Så brugeren kan browse sig vej til filerne?

Mvh
Knud