Hjælp til indianersange - akkorder
Fra : Jacob Ulrich

Dato : 21-05-03 19:18

Hejsa

På lørdag skal jeg spille nogle indianersange til et børnearrangement, og
jeg har lidt svært ved at hitte ud af akkorderne til disse sange... Håber
der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig.

Den første er:

1."Jeg har set en indianermand, og han var så rød i hovedet som en
ildebrand...etc."

Næste
2. "I Afrika jeg så
en indianer gå
med mave og bælte
og kridtpibe på.
Jeg sagde til ham straks
vil du ha en cigaret
og han svarede på sit indianersprog:
Akke makke dej makke rumsi gump
Kan du ikke sidde stille på din rumpi-gump?"

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig.
På forhånd tak

---Jacob---

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-03 19:34

det er da helt dejligt så politisk korrekt du er i dit musikvalg

husk nu også verset: jeg har set en rigtig negermand - han var ligeså sort i
hovedet som en tjærespand

Jacob Ulrich <oxygen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ecbc2ea$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 22-05-03 18:05

<b> skrev i en meddelelse
> det er da helt dejligt så politisk korrekt du er i dit musikvalg
>
> husk nu også verset: jeg har set en rigtig negermand - han var ligeså sort
> hovedet som en tjærespand

Ja, jeg ved godt at det ikke just er de mest politisk korrekte sange, jeg
har da også selv vægret mig lidt ved at skulle spille dem, men jeg kan
trøste mig ved at det ikke er mig der har besluttet hvilke sange der skal
spilles. I øvrigt er det nogen gange svært at undgå at være politisk
korrekt, når man synger børnesange.
Har du andre eksempler på børnesange om indianere, altså eksempler som ikke
er så fordomsfulde!?

---Jacob---

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 22-05-03 18:16

> spilles. I øvrigt er det nogen gange svært at undgå at være politisk
> korrekt, når man synger børnesange.

vrøvl...
"politisk *u*korrekt" skulle der jo stå

---Jacob---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-03 10:41

"Jacob Ulrich" <oxygen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> vrøvl...
> "politisk *u*korrekt" skulle der jo stå
>
> ---Jacob---

Men vi er så heldige, at de fleste børn er bedøvende ligeglade med politik.
De trives fint sammen, uden hensyntagen til hvad farver de har. Vi kunne
trænge til at lære lidt af dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Sasja Hansen

Dato : 22-05-03 14:17

Hejsa

Jeg har prøvet at finde dem på tekst, uden held. Jeg har dog et forslag til,
hvilke akkorder der skal bruges, men de er fundet på ren gehør!!

Jeg har set en indianermand,
og han var så rød i hovedet som en ildebrand...etc."
D A D - A D
G D - E A
D A - A D
G D - E A (de sidste 2 linier er jeg ikke så sikker på er
rigtige, da jeg ikke selv så godt kan huske melodien
til dette stykke)
2. "I Afrika jeg så en indianer gå
Em A D
[...]

Håber det kan lede dig lidt på vej!!
Hilsen Sasja

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 22-05-03 18:07

"Sasja Hansen" <sasja@nospam11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og han svarede på sit indianersprog:
> Akke makke dej makke rumsi gump
> Kan du ikke sidde stille på din rumpi-gump?"

Mange tak, det var lige det jeg skulle bruge.

---Jacob---

Fra : Sasja Hansen

Dato : 23-05-03 11:55

Hov, jeg har lige opdaget en fejl, tilsidst i sangen "I Afrika jeg så....",
i de to sidste linier skal der spilles D ikke A, som jeg ellers har skrevet!
Sasja