MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og Win98 på sammen maskine.Hvordan?
Fra : monty

Dato : 21-05-03 18:44

Jeg har en maskine der kører xp men nogle af mine programmer vil ikke leve
under xp så jeg har gået og tænkt på at lægge 98 ind på harddisken også. Kan
jeg det uden videre? Xp ligger på C. Kan man så bare ligge win98 på ex. D?
Hvad med bootmenuen? Vil XP selv lave den eller kræver det at man lægger xp
ind på en maskine hvor der i forvejen er win98 på eller er det ligemeget om
man gør det omvendt?

Jeg kører Fat32

Dennis

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-05-03 18:49

>Kan man så bare ligge win98 på ex. D?

Du kan også ligge det på C, bare du kalder windowsbiblioteket noget andet,
end det XP ligger i. Eks. C:\Win98 og C:\WinXP.

> Hvad med bootmenuen? Vil XP selv lave den eller kræver det at man lægger xp
> ind på en maskine hvor der i forvejen er win98 på eller er det ligemeget om
> man gør det omvendt?

Den diskussion har været oppe flere gange. Jeg har UDEN problemer lagt windows
98SE ind på en maskine med XP i forvejen og det virkede helt uden problemer over-
hovedet. Mange mener dog stadig (*suk*) at du skal installere Windows 98 før WinXP.
Jeg ved ikke om det er pga. en forkskel mellem Win98 og Win98SE.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Stryhns - det er noget vi drikker!

Fra : monty

Dato : 22-05-03 12:43

> [...]
problemer over-
> hovedet. Mange mener dog stadig (*suk*) at du skal installere Windows 98

Jeg har en win98 så jeg tror jeg vil prøve at se hvad der sker. Hvordan
gjorde du? Bootede du op på cd`en og kørte installationen derfra? Når nu der
ligger et andet styresystem laver xp så en boot menu eller skal man selv ind
og gøre det bagefter?

Dennis

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-05-03 14:18

> Jeg har en win98 så jeg tror jeg vil prøve at se hvad der sker. Hvordan
> gjorde du? Bootede du op på cd`en og kørte installationen derfra?

Jepper.

>Når nu der ligger et andet styresystem laver xp så en boot menu eller skal
>man selv ind og gøre det bagefter?

Hvis du installerer Win98 oveni, laver XP jo nok ikke noget =) Så laver Win98SE
en ny bootmenu - i hvert fald i mit tilfælde.

Fra : monty

Dato : 22-05-03 17:54

Det gik ikke helt.

Selve instaleringen gik fint nok men bagefter var det kun win98 der ville
starte op. Løsningen blv at jeg lagde xp cd`en og fik den til at lave en
reparation. Efter det så kører det faktisk. Både med boot menu og det hele.

Dennis

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-05-03 18:43

> [...]
> reparation. Efter det så kører det faktisk. Både med boot menu og det hele.

Så kan vi måske få noget afklaret her - og dette er meget vigtigt: har du
Windows 98 eller Windows 98SE? Madsen og jeg har været i nogle heftige
diskussion vedrørende dette punkt, så det kan være du kan sætte punktum for
den diskussion nu =)
Jeg mener stadig, på baggrund af egen erfaring, at det ikke er et problem med SE
(special edition). Den normale kan jeg ikke udtale mig om.

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 21:16

Trygleren [9000] skrev:

> Madsen og jeg har været i nogle heftige diskussion vedrørende
> dette punkt, så det kan være du kan sætte punktum for den
> diskussion nu =)

Har vi, eller er det en anden Madsen du mener?

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-05-03 21:26

> Har vi, eller er det en anden Madsen du mener?

Hehe, nej der er ikke dig. Det her var til Peter Madsen - jeg kan
godt se det kan forvirre her, hehe =)

--

www.hesteskelet.dk <-- Nu med dværge!

Fra : Madsen

Dato : 22-05-03 21:43

Trygleren [9000] skrev:

> Hehe, nej der er ikke dig. Det her var til Peter Madsen

Nå, ok. :)

Madsen.