ROTK i Tivoli
Fra : ea

Dato : 21-05-03 16:45

Det ser ud som SF Film vil afslutte Peter Jackson's Ringenes Herre
trilogi med et brag, i Tivoli :

http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1053528497

Fra : Casper

Dato : 21-05-03 22:12

On Wed, 21 May 2003 15:45:01 GMT, postmaster@127.0.0.1 (ea) wrote:

>Det ser ud som SF Film vil afslutte Peter Jackson's Ringenes Herre
>trilogi med et brag, i Tivoli :
>
>http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1053528497

Hmm... kan godt se ideen i at omforme Tivoli til et "Ringenes Herre
univers", men at filmen skal vises i koncertsalen det er jeg i tvivl
om... hvordan er forholdene dér?? Jeg tror da ikke de har en lyd som
kommer bare i nærheden af Imperial's, eller?

Casper

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-05-03 22:28

"Casper" <caa@indbakke.løg> skrev i en meddelelse

> [...]
> om... hvordan er forholdene dér?? Jeg tror da ikke de har en lyd som
> kommer bare i nærheden af Imperial's, eller?

Det er en gallapremiere. Kvaliteten af lyd og billedet betyder intet.
Medmindre du er en af de 1300 inviterede gæster, kan det også
være ligemeget.

Hvem skal man slå ihjel for at blive inviteret?

/Brian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-05-03 23:29

postmaster@127.0.0.1 (ea) skrev:

> Det ser ud som SF Film vil afslutte Peter Jackson's Ringenes Herre
> trilogi med et brag, i Tivoli :
>
> http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1053528497

Mon Tivoli virkelig vil give afkald på deres julemarked mv. for at lave
haven om til et "ringenes herre univers"?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-05-03 00:59

Morten Bjergstrøm wrote:
> Mon Tivoli virkelig vil give afkald på deres julemarked mv. for at lave
> haven om til et "ringenes herre univers"?

Nej, mon dog. Det lyder godt nok langt ude. En sådan ide kan de da
aldrig komme til at tjene nogle penge på :)

Tenz.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-05-03 08:06

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev:

> Nej, mon dog. Det lyder godt nok langt ude.

Det kunne være interessant at se en officiel pressemeddelelse.

> En sådan ide kan de da
> aldrig komme til at tjene nogle penge på :)

Nu ved jeg ikke helt, hvordan din smiley skal opfattes men helt seriøst
tror jeg, at der er væsentligt flere penge i julemarkedet, der er
blevet en tradition for mange, fremfor en filmpremiere med deraf
følgende udstilling.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-05-03 10:24

Morten Bjergstrøm wrote:
> Det kunne være interessant at se en officiel pressemeddelelse.

Enig, men det lyder nu langt fra utænkeligt.

> [...]
> tror jeg, at der er væsentligt flere penge i julemarkedet, der er
> blevet en tradition for mange, fremfor en filmpremiere med deraf

Nu vil LOTR "udstillingen" være tilgængelig for ALLE Tivoli's gæster og
ikke kun dem der skal til premiere. Så mon ikke det bliver en blanding
af LOTR og deres normale julemarked? Selv hvis ikke det var tilfældet
kunne jeg meget vel forestille mig at der ville være et enormt
besøgsantal i Tivoli netop pga. LOTR.

Tenz.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 22-05-03 10:26

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 22-05-03 22:53

Jeg har arbejdet i Tivoli i 3 år, og jeg kan godt garantere for at der vil
komme mange flere børnefamilier i Tivoli pga en LOTR "univers" opførelse i
haven.. Julemarkedet er, efter os ansattes mening, en død sild efterhånden..
besøgstallet er ikke så voldsomt ændret, men salget i boderne er drastisk
nedafgående, og tivoli tjener penge på den høje leje af en bod mere end de
gør på besøgende i haven i den periode, så jo en LOTR extravaganza vil være
en fantastisk nyskabelse for den gamle have, og vil med sikkerhed bringe
MANGE i tivoli... Og hvis de promoverer det rigtigt, sådan at deres
hovedpublikum i sverige også får nys om det, så skal det nok blive et godt
julemarked.

HC

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-05-03 07:58

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev:

> Jeg har arbejdet i Tivoli i 3 år, og jeg kan godt garantere for at
> der vil komme mange flere børnefamilier i Tivoli pga en LOTR
> "univers" opførelse i haven.

Og det kan du garantere på hvilket grundlag? Der har aldrig tidligere
været et LOTR univers i Tivoli. Hvor er den officielle pressemeddelelse
i øvrigt?

> [...]
> ændret, men salget i boderne er drastisk nedafgående, og tivoli
> tjener penge på den høje leje af en bod mere end de gør på

801.000 besøgende i 2001 og 822.000 i 2002, der hver betaler omkring
50-60,- i entre. Det er rundt regnet 50 millioner.

http://www.tivoli.dk/media(140,1030)/231202.pdf

Dertil kan du lægge indtjeningen på de åbne forlystelser.

> så jo en LOTR extravaganza vil
> være en fantastisk nyskabelse for den gamle have, og vil med
> sikkerhed bringe MANGE i tivoli...

Nu er LOTR altså ikke en større success (med fare for at få kastet
noget tungt i nakken). Og Jul i Tivoli bringer allerede mange i den
gamle have.

> Og hvis de promoverer det
> rigtigt, sådan at deres hovedpublikum i sverige også får nys om
> det, så skal det nok blive et godt julemarked.

Det bliver det alligevel som de foregående år.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:16

In article <Xns93845B3FDB03A.miljokemi.dk@130.133.1.4>,
nospam01@miljokemi.dk says...
> 801.000 besøgende i 2001 og 822.000 i 2002, der hver betaler omkring
> 50-60,- i entre. Det er rundt regnet 50 millioner.

Og det er lige i lommen, for de har jo ingen udgifter...

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-05-03 11:26

PerX ... wrote:
> Og det er lige i lommen, for de har jo ingen udgifter...

Hvor har du ret. Tivoli betaler nemlig ikke deres ansatte noget og de
har heller ingen udgifter til lys og varme og andre sådanne småting.

Tenz.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-05-03 08:16

> [...]

> ændret, men salget i boderne er drastisk nedafgående, og tivoli
> tjener penge på den høje leje af en bod mere end de gør på

801.000 besøgende i 2002 og 822.000 i 2001, der hver betaler omkring

Fra : nulre

Dato : 23-05-03 14:41

> [...]
> MANGE i tivoli... Og hvis de promoverer det rigtigt, sådan at deres
> hovedpublikum i sverige også får nys om det, så skal det nok blive et godt

Julemarkedet er rædselsfuldt at være til O.o Det eneste gode ved det er de
der varme-ting, lyskæderne og spanskrørene. Det er hyggeligt nok Personligt
synes jeg det er federe at bruge to timer på at gå i sneglefart rundt og se
LOTR udstillinger end julenisser. Jeg ville være Tivoli evigt taknemmeligt
hvis de gjorde det.

- Louise

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-05-03 15:11

"nulre" <louisemail@esenet.dk> skrev:

> Julemarkedet er rædselsfuldt at være til

Men du kommer der alligevel kan jeg næsten forstå på dit indlæg.

> [...]
> hyggeligt nok Personligt synes jeg det er federe at bruge to timer
> på at gå i sneglefart rundt og se LOTR udstillinger end

Det skal du bare ikke regne med, at familien Danmark er interesseret i.

--
Morten http://miljokemi.dk
CD- og MP3-afspiller samt The Mummy DVD boksæt til salg:

Fra : nulre

Dato : 24-05-03 09:51

> Men du kommer der alligevel kan jeg næsten forstå på dit indlæg.

Jeg har været til julemarkedet 5 gange... mine forældre trækker mig med og
desuden er der stadig forlystelserne til at gør det lidt spændende, men det
har jo ikke noget emd selve julemarkedet at gøre.
..

> Det skal du bare ikke regne med, at familien Danmark er interesseret i.

Det kan man ikke vide før det er prøvet. Jeg tror der var flere der ville
komme. Den del af familien Danmark jeg kender er ligeså træt af julemarkedet
som jeg er.

- Louise

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:19

In article <Xns9385A4BBF7F0D.miljokemi.dk@130.133.1.4>,
nospam01@miljokemi.dk says...

> Det skal du bare ikke regne med, at familien Danmark er interesseret i.

Jeg tror du tager gruelig fejl. Det bliver det vilde hit - hvis det er
sandt.

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:11

In article <3ecb9e3d.866906@dtext.news.tele.dk>, postmaster@127.0.0.1
says...
> Det ser ud som SF Film vil afslutte Peter Jackson's Ringenes Herre
> trilogi med et brag, i Tivoli :
>
> http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1053528497

Ai hvor godt, vise de den i Grøften *G*