MS Windows
briani 27239
At opdatere til XP
Fra : Christian Muus

Dato : 21-05-03 16:47

Jeg har pt. Windows ME. Ville dog gerne have XP. Hvordan gør man det
lettest? Kan man godt installere det, uden at alle ens filer og andet
habengut der ligger på pc'en forsvinder?

vh Christian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-05-03 16:50

Christian Muus wrote:
> Jeg har pt. Windows ME. Ville dog gerne have XP. Hvordan gør man det
> lettest? Kan man godt installere det, uden at alle ens filer og andet
> habengut der ligger på pc'en forsvinder?

Ja da - hvis du har det liggende på en partition for sig Du kan godt
opgradere ME direkte, men det er *ikke* anbefalelsesværdigt. Man kan pr.
definition ikke få et ustabilt system til at blive stabilt uden en
formatering. Det er det bedste - også hastighedsmæssigt.

Derfor: Tag backup og kør XP ind fra en clean disk...

--
Martin K

Fra : M.Kay

Dato : 21-05-03 19:30

I know it's awful, but Martin Kirschmeyer wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> Ja da - hvis du har det liggende p† en partition for sig Du kan godt
> opgradere ME direkte, men det er *ikke* anbefalelsesv‘rdigt. Man kan pr.
> definition ikke f† et ustabilt system til at blive stabilt uden en
> formatering. Det er det bedste - ogs† hastighedsm‘ssigt.

Kilde tak?

MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-03 19:43

On 21 May 2003 18:30:07 GMT, "M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote:

>Kilde tak?

Jeg tror mange har den erfaring. Det gentages i hvert fald jævnligt
her af flere. Det er også min erfaring. Men du kan godt formatere
windows-partitionen og installere en opgraderingsversion fra bunden.
Så vil den bare se dine originale Win ME-cd under install.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-03 07:08

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Kilde tak?

Det kan lade sig gøre, hvis man *kun* har OS'erne liggende. Det øjeblik, der er
en masse underlige programmer, der skal flyttes med, er det noget lort. Det er
ofte programmerne og deres settings, der er skyld i problemerne, ikke OS'et...

Claus

Fra : M.Kay

Dato : 22-05-03 08:40

I know it's awful, but Claus Tersgov wrote to everybody in
> [...]

> øjeblik, der er en masse underlige programmer, der skal flyttes med, er
> det noget lort. Det er ofte programmerne og deres settings, der er

Så er vi jo allerede også temmelig langt fra "per definition".
Jeg blev bare lidt ophidset over at se sådan en påstand fremsat så
skråsikkert. Jeg har da i embedsmedfør gjort mangen en 9x/ME installation
stabil ved at opgradere til 2000/XP.
I det her tilfælde er der fra den oprindelige spørgers side ikke hintet til
at hans OS skulle være ustabilt, så hvorfor skræmme ham væk fra en
opgradering?

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie