Skærme
Fijala 3554
Hz på Samsung SyncMaster 957P
Fra : Steffen Paulsen

Dato : 21-05-03 16:09

Hej NG

Jeg overvejer at købe en Samsung SyncMaster 957P. Spørgsmålet er bare:
Hvor mange Hz kan den køre? Jeg har læst om folk der kører 100 hz i
1152*864, men på SHG står der :

OPLØSNING:
- MAX: 1920x1440@64 Hz
- ANBEFALET: 1280x1024@79 Hz

Kan det virkeligt passe at skærmen kun kan køre 79 Hz i 1280x1024?
Og hvor mange Hz kører den i 1600x1200?

Vil gerne have en ordentlig skærm når jeg alligevel skal ofre så mange
penge på den. Hvad mener i ellers om skærmen, er der nogen i samme
prisklasse der er bedre?

Venlig Hilsen

Steffen Paulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-03 16:27

"Steffen Paulsen" <steffen.paulsen@skolekom.dk> wrote in message

> Kan det virkeligt passe at skærmen kun kan køre 79 Hz i 1280x1024?
> Og hvor mange Hz kører den i 1600x1200?

Næe, det er nok en skrivefejl..

Hos samsung skriver de:

Rek upplösning: 1600x1200@76Hz
Max upplösning: 1280x1024@89Hz / 1920x1200@64Hz

Men jeg mener fx min 900SL+ skærm skrives den maximalt kan køre 1600*1200,
men den kan nu også kærer 2048*1536 60hz selvom det ikke er særligt brugbart

> Vil gerne have en ordentlig skærm når jeg alligevel skal ofre så mange
> penge på den. Hvad mener i ellers om skærmen, er der nogen i samme
> prisklasse der er bedre?

Mange penge, er den ikke ret billig?

Fra : Steffen Paulsen

Dato : 21-05-03 16:41

On Wed, 21 May 2003 17:26:39 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Mange penge, er den ikke ret billig?

Jo men jeg mener at hvis jeg skal bruge 2000 kr på den, så skal det
også være kvalitet, og køre den opløsning jeg ønsker at køre.
Tak for svaret

Steffen Paulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-03 16:50

> Jo men jeg mener at hvis jeg skal bruge 2000 kr på den, så skal det
> også være kvalitet, og køre den opløsning jeg ønsker at køre.
> Tak for svaret

Det er jo det. Men du for jo ikke alt for de penge...

Men fik ikke svaret på det med 1600*1200 opløsningen.. Hvis du kigger under
produktbladet for skærmen inde på den svenske samsung side www.samsung.se
kan den kun køre 76hz i 1600*1200

Hvis du havde i sinde at bruge denne opløsning, skal du nok hellere ofre i
en 900NF (natural flat) som kører 1600*1200@87hz

76hz er for flimrende

Fra : Steffen Paulsen

Dato : 21-05-03 17:03

On Wed, 21 May 2003 17:49:59 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>kan den kun køre 76hz i 1600*1200
>
>Hvis du havde i sinde at bruge denne opløsning, skal du nok hellere ofre i

Så må jeg bare ofre lidt flere penge på det. Men vil lige smutte ned
til en af mine venner og se hans skærm. Tror det er 957P men er ik
sikker. Så kan jeg se hvor mange hz den kører, og om det er nok til
mig :)
Tak for svarene