Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket kamera ville du vælge
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 21-05-03 15:59

Jeg har svært ved at sammenligne de to kandidater jeg har fundet:

Nikon CoolPix 4500
Olympus Camedia C-730 Ultra Zoom

Jeg har tidligere haft et Olympus 1400L, som uheldigvis blev byttet ud
med et eller andet obskurt Ricoh. Ricoh'en havde dog nok den bedste
makro funktion jeg endnu har set (1cm) men det kan altå ikke opveje alt
det andet bøvl jeg har haft med kameraet.

Min lille liste af ting som er en nogle "must" for mig er.

God makro, skal kunne fotografere hovedet på en tændstik
Helt bruge almindelige baterier, eller komme med en adapter
Nem at betjene, ikke som Ricoh'en hvor man skulle indstallere en lokal
webserver for at kunne se sine billeder
Også kunne bruges til all-round brug.
Ligge i omegnen af ca. 5000,-

Det som taler for Nikon'en er at det er kåret i PC World som best buy,
omvendt er der ingen adapter med, så afhængigt af hvad sådan en koster
(EH-21/EH-53) samt et ekstra genopladeligt baterie (EN-EL1), kan det
godt gå hen og være en lidt mere pebret affære. Specielt da jeg har set
at man også kan købe en lækker makro forsats til dette kamera (Makro
Cool-Light SL-1)

Omvendt har det bedste kamera jeg har haft været det gamle Olympus 1400,
så udfra det kunne jeg godt hælde til dette kamera, men..

Jeg ved ikke om det er fordi at forhandleren får størrer flasker rødvin
fra Nikon end fra Olympus der er årsagen til at han trods alt anbefaler
et Nikon frem for Olympus, men hvad siger I.

Er der nogen der et af de ovennævnte kameraer, er jeg meget interesseret
i at høre om jeres erfaringer.

Eller jeg er måske gået heltforkert i byen, er der noget der er bedre?

/Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-03 06:57

"Thomas V. Nielsen" <tvn@nospamxml.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har svært ved at sammenligne de to kandidater jeg har fundet:
>
> Nikon CoolPix 4500
> Olympus Camedia C-730 Ultra Zoom

Jeg har intet kendskab til ovenstående, men har du overvejet et Olympus 5050
zoom?

Jeg har læst mange test af dette kamera, og der er ingen tvivl, det er det, jeg
skal have..

Claus

Fra : WeSaySo

Dato : 24-05-03 16:31

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> wrote in

> Jeg har intet kendskab til ovenstående, men har du overvejet et
> Olympus 5050 zoom?

Uha det er lækkert
Uha det er dyrt, ca. 2K mere end min ramme for et kamera

> Jeg har læst mange test af dette kamera, og der er ingen tvivl, det er
> det, jeg skal have..

Lækkert er det, men hvor har du læst de test?

/Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-03 08:19

"WeSaySo" <We@Say.So> skrev i en meddelelse

> Uha det er lækkert
> Uha det er dyrt, ca. 2K mere end min ramme for et kamera
> Lækkert er det, men hvor har du læst de test?

Se denne mail: news:bano45$2qfr$1@news.cybercity.dk

Prisen er ikke så slem, det fås til 5.530 på edbpriser og en femmer mere hos
Kamerahuset.

Jeg har dog punket en fotohandler, jeg kender, og hvis jeg kan finde fire andre
måske kun tre, kan jeg få det ned i 4995,-

Læg især mærke til, at det er et af de kameraer, der får den bedste anmeldelse
angående batteriforbrug.

Claus

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 11-06-03 13:31

> Jeg har dog punket en fotohandler, jeg kender, og hvis jeg kan finde
> fire andre måske kun tre, kan jeg få det ned i 4995,-

Det er også en rigtig god pris.
Jeg ente med at købe dette kamera aligevel, jeg fik det dog kun til Kr.
5.880,- men föj hvor er det lækkert.

> Læg især mærke til, at det er et af de kameraer, der får den bedste
> anmeldelse angående batteriforbrug.

Det er ikke engang løgn, faktisk troede jeg at de medfølgende opladelige
baterier var defekte på den gode måde. De var tilsyneladende ikke engang
helt opladte, og aligevel har jeg knipset billeder i et væk.
Desuden er optiken altå også helt suveræn, meget bedre end det Nikon jeg
havde fået med hjem.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg sikkert kunne have sparet en masse penge på
at købe det over nettet, men det var nu rart at kunne gå ned i en butik,
og snakke med nogle rigtige mennesker. At sælgeren så var overbevist om
at, ved at "låne" os et Nikon med hjem, så ville vi blive så tilfredse at
vi blot ville beholde det. Så han og de andre i biksen måbede da godt
nok, da vi kom tilbage og sagde at det ikke var godt nok til os.
Tilgengæld matchede de så prisen på Olympus'en lige på stedet, så vi
altsp fik det til de 5.880,-, hvilket var den pris en af deres
konkullegaer reklamerede med (Det vidste de også godt, man skal bare
presse dem lidt).

Jeg kan blot ikke finde superlativer nok til at beskrive dette udemærket
kamera, men det tager altså nogle helt formidable makro billeder..

/Thomas

Fra : KASO

Dato : 22-05-03 08:19

"Thomas V. Nielsen" skrev d. 21-05-03 15:59 dette indlæg :
> Jeg har svært ved at sammenligne de to kandidater jeg har fundet:
>
> Nikon CoolPix 4500
> Olympus Camedia C-730 Ultra Zoom

C-730UZ er ved at udgå - erstattes af 740UZ (er allerede i butikkerne).
Der kommer desuden indenfor den næste måned en C750UZ m. 4Mpix og sko
til blitz.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jeff

Dato : 24-05-03 07:41

Hej med jer

Jeg kan kun anbefale Olympus C-730 UZ, jeg har selv et C-720 UZ, det er et
dejligt kamera.

Mvh. Jeff