Mobil vil ikke på TDC net.
Fra : Fischer

Dato : 21-05-03 14:25

Her lige før middag blev min Motorola Timeport 260 med Telmore brutalt smidt
af nettet. Den kunne simpelthen ikke finde noget net længere.
En genstart hjalp ikke - jeg kom ikke på nettet.
Jeg prøvede at sætte et par andre SIM-kort i fra hhv. Sonofon og Orange, og
så fungerede telefonen fint.
OK - jeg satte et andet TDC kort i, og SÅ kom jeg på TDC's mobilnet .......
i ca. 10 sekunder, hvorefter jeg brutalt blev kylet af!
En genstart hjalp heller ikke her - jeg kom ikke på nettet igen.

Det hele lugter langt væk af at min mobil (fejlagtigt) er blevet
tyverispærret på TDC's net?

Jeg har derfor lige haft forbindelse med det lokale politi, som meldte hus
forbi. IMEI-nummeret på min mobil står IKKE i deres register.

Så nu er jeg blank. Alle gode ideer modtages gerne ????

*Fischer

Fra : Peter Binderup

Dato : 21-05-03 14:41

Jeg har også haft problemer med at komme på mobilnettet her i dag.

Min t68 stod bare hele tiden og søgte efter netværk. Da jeg så prøvede at ringe et nummer op så kom den først på nettet.

Men lur mig om det ikke er pga. at TDC og Telmore fusker med at få GPRS til at virke?

/Peter

Fra : Fischer

Dato : 21-05-03 14:50

> Jeg har også haft problemer med at komme på mobilnettet her i dag.
<klip>
> Men lur mig om det ikke er pga. at TDC og Telmore fusker med at
> få GPRS til at virke?

Det undrer mig bare at det både er TDC og Telmore SIM-kort den er gal med.
Og at disse kort virker fint i andre telefoner.

Den er i øvrigt stadig død, så jeg må bare vente at se ......

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 21-05-03 14:41

> Det hele lugter langt væk af at min mobil (fejlagtigt) er blevet
> tyverispærret på TDC's net?

Jeg glemte at skrive, at både TDC-kortet og mit Telmore kort virker fint i
andre mobiltelefoner.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 21-05-03 16:38

> Her lige før middag blev min Motorola Timeport 260
> med Telmore brutalt smidt af nettet. Den kunne
> simpelthen ikke finde noget net længere.

Så er næste afsnit klar!

Jeg er nu kommet hjem og har fundet min reserve T260 frem. Den virker heller
ikke på TDC's net !!!
Det giver mig trods alt lidt ro i maven - det ser ikke ud til at jeg skal
til at kæmpe med at få en spærring på mit IMEI-nummer ophævet.

Jeg har lige ringet til TDC og fortalt dem at deres mobilnet er i uorden.

Så må vi se hvad der sker.

*Fischer

Fra : Anders Grauballe

Dato : 21-05-03 22:16

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kanon, troede kun det var mig der havde det problem.
Mit problem består bare i at min Orange SPV ikke kan komme på nettet, den
kan dog hvis man prøver at sende en sms komme på nettet efter et par min.
Men hvis jeg bare tænder telefonen kommer den ikke på nettet.
Jeg har testet flere andre kort i telefonen, ingen af de fire telmore kort
jeg har prøver virker. Tdc kortet jeg prøvede virker og et telia kort
virker.
Telmore kortet virker dog fint i en 3510i.

Det er underligt det startede igår morges.

/Anders

Fra : Anders Grauballe

Dato : 21-05-03 22:24

"Anders Grauballe" <widenet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Telmore kortet virker dog fint i en 3510i.

Sorry det var en 3310 jeg mente.

Men kan det være at det er alle GPRS telefoner der har problemer?

/Anders

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-05-03 22:45

> Men kan det være at det er alle GPRS telefoner der har problemer?

Min nye Panasonic GD-67 virker fint med mit Telmore kort 7-9-13 og krydser
fingre..... Den viser også inkonet for GPRS dækning og ikke GSM dækning.
Er det mon et lokalt fænomen med de telefoner der ikke virker eller ????
Sælgeren (Expert) snakkede om at der snart ville ske noget så man snart ikke
kunne bruge Telmore kort i TDC-låste telefoner, er der nogen der har hørt
lignende?

/Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-03 22:54

Jacob Nielsen skrev:

>Sælgeren (Expert) snakkede om at der snart ville ske noget så man snart ikke
>kunne bruge Telmore kort i TDC-låste telefoner, er der nogen der har hørt
>lignende?

Jeg har ikke hørt noget om, at TDC vil låse deres telefoner
anderledes, men det kan godt lade sig gøre. Det vil dog ikke betyde,
at TDC-telefoner der allerede ER solgt vil stoppe med at fungere med
Telmore-kort!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Lars Dahl

Dato : 21-05-03 23:00

Thank god min er købt i Sonofon

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-05-03 23:04

> [...]
> anderledes, men det kan godt lade sig gøre. Det vil dog ikke betyde,
> at TDC-telefoner der allerede ER solgt vil stoppe med at fungere med

Det regnede jeg heller ikke med at de kunne uden at have telefonen fysiks,
men jeg ville lige hører de kloge hoveder

/Jacob

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 04:49

> Kanon, troede kun det var mig der havde det problem.
> Mit problem består bare i at min Orange SPV ikke kan
> komme på nettet, den kan dog hvis man prøver at sende en
> sms komme på nettet efter et par min.

Mine T260'ere er stadig totalt døde.
Nu må de da snart tage sig sammen .......

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 10:46

> Mine T260'ere er stadig totalt døde.
> Nu må de da snart tage sig sammen .......

Og så engang i morges var der en der sagde det magiske ord. Nu virker alt
igen.
TDC har indrømmet at der var fejl på deres net.

*Fischer

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 11:27

> Og så engang i morges var der en der sagde det magiske ord. Nu virker alt
> igen.
> TDC har indrømmet at der var fejl på deres net.

Min virker stadig ikke, hvad var fejlen, sagde de det, hvornår regnede de
med at det var ordnet op landsplan?

/Anders

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 11:35

> Min virker stadig ikke, hvad var fejlen, sagde de det, hvornår regnede de
> med at det var ordnet op landsplan?

Hvor bor du henne?

Jeg har blot fået at vide (i øvrigt gennem Telmore) at "fejlen skulle være
blevet rettet nu".

*Fischer

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 11:50

> Hvor bor du henne?

Jeg er fra Silkeborg.

Her for lidt siden blev telefonen smidt af igen, der står nu søger igen Jeg
har prøvet at skrive til Telmore, men de har ikke svaret endnu.

Hvor er i andre fra?

/Anders

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 11:53

Nu kom den på igen af sig selv, tør jeg mon prøve at genstarte den og se om
det skulle virke.

/Anders

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 11:56

> Nu kom den på igen af sig selv, tør jeg mon prøve at genstarte den og se
om
> det skulle virke.

Har lige slukket og tændt den, den finder ikke net nu, øv.
Gad godt vide hvad fejlen består i?

/Anders

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 12:06

> Jeg er fra Silkeborg.

Damn, nu bliver jeg nervøs igen. :-\

Jeg er selv fra Jylland, men er i København i dag.
Det var da jeg kørte på Fyn at min mobil pludselig virkede igen - og den
kører fint herovre på den store ø.
Nu skal det sg* ikke undre mig om den dør igen når jeg kommer hjem til
Jylland !!!

*Fischer

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 12:14

> Nu skal det sg* ikke undre mig om den dør igen når jeg kommer hjem til
> Jylland !!!

Spændende, lad os se når du kommer hjem om det skulle virke.

/Anders

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 20:55

> Spændende, lad os se når du kommer hjem om det skulle virke.

Jow da. Det virker også i Jylland på min fon nu.

*Fischer

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 22:05

> Jow da. Det virker også i Jylland på min fon nu.

Min virker også fint nu

/Anders

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-05-03 12:12

Jeg har også været i kontakt med dem her i dag, svaret var:

"Der er desværre problemer som gerne skulle blive rettet i morgen, så prøv at sluk telefonen engang i morgen og tænd den igen."

Men det skal siges at hvis slukker/tænder og laver et enkelt opkald så kan min telefon godt komme på GSM nettet.

/Peter

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 12:17

"Peter Binderup" <binderup@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Der er desværre problemer som gerne skulle blive rettet i morgen, så prøv
at sluk telefonen engang i morgen og tænd den igen."

Fik lige følgende svar fra dem:

"Der har været mange netværksproblemer ude i landet. Det er meget
forskelligt hvilke telefoner der får lov til
at foretage opkald og sende sms´er. Det kommer også i periodiske
tidspunkter, så man kan ikke vide sig sikker.

TDC arbejder på højtryk for at rette fejlen, men vi har desværre ingen
tidshorisont."

/Anders

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-05-03 14:35

Nå nu lader det til at det er blevet normaliseret igen.

Jeg har lige kunnet slukke og tænde for telefonen, hvor netværket blev fundet med det samme.

/Peter

Fra : Erling Simonsen

Dato : 22-05-03 11:33

Anders Grauballe wrote:
> "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Min virker stadig ikke, hvad var fejlen, sagde de det, hvornår regnede de
> med at det var ordnet op landsplan?
>
> /Anders

Hej.
Jeg har også problemer med min T68i. Men når jeg putter et CBB-simkort i
den, fanger den nettet med det samme.
Hvis jeg putter mit Temore-kort i en Siemens M50, fanger den nettet med
det samme.
Mystisk ?
m.v.h.
Erling Simonsen.
www.qsl.net/oz1eee

Fra : Anders Grauballe

Dato : 22-05-03 12:00

"Erling Simonsen" <erlingfjerndette_simonsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ecca7bf$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvis jeg putter mit Temore-kort i en Siemens M50, fanger den nettet med
> det samme.
> Mystisk ?

Ja det er mystisk, mit telmore kort virker også fint i en Nokia 3310 og en
siemens M35.
Jeg mistænker det lidt for at være visse GPRS telefoner, men jeg ved det
ikke.

Lad os bede til at det kommer til at virke.

/Anders

Fra : Lukas Lunow

Dato : 22-05-03 12:53

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-05-03 14:36

> Jeg bor i Kbh og har overhovedet ikke oplevet de problemer. Åbenbart et
> jydsk syndrom?

I så fald kun et midt/øst/sønderjysk.
Bor selv i nordjylland (njae, well, postnr. 9510) og har i går aftes bevæget mig rundt i området, Rold-Støvring-Svenstrup-Aalborg
(nogen der kender andre end den sidstsnævnte? hehe...) uden problemer af nogen art.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-03 15:13

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> wrote in

> Rold-Støvring-Svenstrup-Aalborg

Jow da, Svenstrup har jeg da hørt om før :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-05-03 18:29

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> [...]
bevæget mig rundt i området, Rold-Støvring-Svenstrup-Aalborg
> (nogen der kender andre end den sidstsnævnte? hehe...) uden problemer af

Jo da - selv herude på Amager har vi hørt om de byer før. Og hvis jeg ikke
husker galt er Rold den by, der har Rold Storkro. For en del år siden sagde
værten til kokken og tjeneren: "Tag dog ferie - vi har jo ikke noget at lave
her midt om vinteren".
Og så fes de to kegler sammen afsted på skiferie. Og det var der, jeg mødte
dem. Sluderede lidt med dem i løbet af ugen. Men det sjove kom den dag, vi
sku' hjem. De var de sidste, bureauets bus samlede op. Og der var stor
jubel, hujen og klappen; de mødte op med hvert sit ben i gips !
Gad vide hvor populære de blev hjemme på jobbet

Men tilbage til problemet: Min bror havde en T68'er. Lige før påske begyndte
han at få problemer med at ringe/ringes op, uden at falde af nettet.
Både på Orange og Telia var den gal.
Ringede til Teleservice og fik beskeden: "Det er nok 1800-delen,der er
røget". Som selvstændig er han jo afhængig af mobilen og måtte straks købe
en ny magen til.
Men nu havde jeg jo allerede da læst om problemet herinde, så jeg overtog
den, Satte mit Telmore-kort i, resatte mobilen og undlod naturligvis at slå
GPRS til. Og har ingen problemer haft - heller ikke i de områder, hvor min
bror bare ikke kunne ringe....
Vi har for nyligt lavet en test: hans kort "tilbage" i min mobil (hans
gamle) og da havde han heller ingen prolemer - uden GPRS slået til !
Og nu ser det ud til at problemet er nået til jylland, eller hvad ? Og ikke
kun for T68, men også en række andre mobiler med GPRS.
Og uden rigtigt at være relateret til mobilens S/W: min er en M'er opdateret
til I og R6012, medens brormands er en I'er med R5xxx !?

Gad hvide om de helt ved hvad de roder med på det net ?
Jeg har forresten siden i går haft GPRS slået til, da der er rygter herinde
om at Telmore - måske - leger med opstarten, som lovet. Og det har ikke
gevet problemer for mig i det sidste døgns tid.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-05-03 14:39

> uden problemer af nogen art.

-det kan self. være mig der har været heldig, men det skal lige siges at jeg heller ikke har hørt nogen af mine venner/familie brokke
sig, og tro mig, havde der været problemer heroppe, så havde de opdaget det :)

--
Michael
http://www.vindenand.dk