Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forslag til billedbeskæring?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-05-03 13:22

Jeg har scannet et ældre billede, som ligger til almindelig kritik på
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=29655

Jeg tog kun det ene billede og ballancen i kompositionen er mildest
talt "uortodoks"

Nogen der har forslag til andre beskæringer? Okay, det er jo ikke et
præmiebillede, så livsvigtigt er det jo ikke, men alligevel...

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : ab

Dato : 21-05-03 17:13

> Nogen der har forslag til andre beskæringer? Okay, det er jo ikke et
> præmiebillede, så livsvigtigt er det jo ikke, men alligevel...

Ja, der er da mange muligheder, der (efter min mening) er bedre end dit
oprindelige forsøg.

Der er jo ikke altid (læs: sjældent), at det er en fordel at fortælle "hele
historien" - så bliver man jo alt for hurtig "færdig" og alt forsvinder over
i den store bog.

Med forlov har jeg puttet et forslag i dk.binaer (Kurt-2).

ab

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-05-03 17:46

Wed, 21 May 2003 18:13:01 +0200, skrev ab:

>Ja, der er da mange muligheder, der (efter min mening) er bedre end dit
>oprindelige forsøg.
[klip]
>Med forlov har jeg puttet et forslag i dk.binaer (Kurt-2).

Tak for kommentaren. Ja, der er mange muligheder for at beskære et
billede og ved at skære, kan man ofte få et helt nyt udtryk frem.

Jeg må nok indrømme, at jeg synes du har været brutal med kniven.
Kunne knægten i det mindste ikke have fået lov til at beholde alle
krøllerne?

Med den beskæring synes jeg at "vandstanderen" bliver så diffus, at
man ikke rigtig aner sammenhængen mellem den uskrape vandstråle og så
den brune pæl i højre side.

Skulle man endelig noget, ville jeg skære dit forslag igennem og smide
venstre halvdel væk, men så mener jeg nu alligevel at det oprindelige
var bedre - undskyld mig

P.S. Nu er det jo ikke sådan, at jeg inviterer folk til at komme med
kommentarer, for derefter at skyde det hele ned. Denne her var jeg
bare ikke enig i.

Fra : Mdj

Dato : 21-05-03 18:13

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
over
> i den store bog.
>
> Med forlov har jeg puttet et forslag i dk.binaer (Kurt-2).

Nu vi er i gang med at skære, jeg har et billede, jeg ikke rigtig kan få
taget hul på, er der måske en haj, som vil give
lidt ideer?

Du kan finde billedet her: http://www.mdj.dk/images/road.jpg

Mvh
Morten

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-05-03 18:42

Wed, 21 May 2003 19:13:28 +0200, skrev Mdj:

>Nu vi er i gang med at skære, jeg har et billede, jeg ikke rigtig kan få
>taget hul på, er der måske en haj, som vil give
>lidt ideer?
>
>Du kan finde billedet her: http://www.mdj.dk/images/road.jpg

Hej? Næh, snare en makrel i tomat

Mit beskedne bud:
http://www.towle.dk/road-2.jpg

Fra : ab

Dato : 21-05-03 19:59

> Mit beskedne bud:
> http://www.towle.dk/road-2.jpg

Helt klart et bedre resultat, men man skal nok gøre sig klart, at
bortskæring af uvedkommende elementer ikke kan redde alt - måske resulterer
det i den erkendelse, at et billede ikke indeholder noget - og det er måske
ikke så ringe endda.

ab

Fra : Mdj

Dato : 22-05-03 12:33

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

> Hej? Næh, snare en makrel i tomat

Hehe, point taken :) jeg syntes nu bare jeg ville høre andres mening, jeg
har selv siddet og kigget på det billede i et stykke tid, uden at kunne få
noget ud af det, men det skulle dog have en chance...

Anyway, tak for forsøget

Mvh
Morten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-03 09:34

"Mdj" <mdj@fjerndettemdj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> har selv siddet og kigget på det billede i et stykke tid, uden at kunne få
> noget ud af det, men det skulle dog have en chance...

Mit lille forslag, at skære alt andet væk, så kun vejen, den ældre dame, og
de to kloakdæksler er tilbage, så kan man ikke lade være med at tænke på
Gilbert O'Sullivan's Alone again, naturally...

M.V.H......Benny..

Fra : John

Dato : 21-05-03 20:04

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har forslag til andre beskæringer? Okay, det er jo ikke et
> præmiebillede, så livsvigtigt er det jo ikke, men alligevel...

Nej det har jeg faktisk ikke. Omdrejningspunktet i billedet, er efter min
mening drengens udtryk. Men årsagen til udtrykket går tabt, hvis ikke man
kan se vandposten. Uden den, ser han nærmest lidt smådum ud
--
MVH
John K Hansen