VNC til lille server?
Fra : Claus P.

Dato : 21-05-03 11:03

Hej

Jeg har en lille PC (P2-350, 256MB) som jeg bruger TightVNC på.
Den er bare temmelig sløv i opdateringen, kører over 100 Mbit switch.

Findes der et alternativ som er kvikkere?

MVH CP

Fra : jens

Dato : 21-05-03 11:36

"Claus P." <clausplougmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en lille PC (P2-350, 256MB) som jeg bruger TightVNC på.
> Den er bare temmelig sløv i opdateringen, kører over 100 Mbit switch.
>
> Findes der et alternativ som er kvikkere?

Radmin, der kan sætte opdaterings frekvensen ned.

Kører fint på en p200mmx

Mvh Jens

Fra : Claus P.

Dato : 22-05-03 21:25

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus P." <clausplougmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Radmin, der kan sætte opdaterings frekvensen ned.
>
> Kører fint på en p200mmx

Nu har jeg prøvet Radmin og det kører fint, men findes der et
gratis alternativ?

MVH CP

Fra : jens

Dato : 22-05-03 21:30

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg prøvet Radmin og det kører fint, men findes der et
> gratis alternativ?

Jada...... VNC. :0))

Hvilket OS ?

Mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-03 22:04

jens wrote:

> Jada...... VNC. :0))

Jeg bruger TightVNC, det eneste der kræves af
klienterne er en browser. Det virker endda fint
over Internettet og gennem routere mv. :)
http://www.tightvnc.com

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : jens

Dato : 22-05-03 22:17

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecd3c8c$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg bruger TightVNC, det eneste der kræves af
> klienterne er en browser. Det virker endda fint
> over Internettet og gennem routere mv. :)
> http://www.tightvnc.com
>
> --
Hihihihihihihhihihihi )

(der er en der ikke har læst _hele_ tråden...........)

Mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-03 22:54

jens wrote:
> (der er en der ikke har læst _hele_ tråden...........)

Jo, jeg vendte bare tilbage efter at have lavet noget
andet og glemte hvad Claus egentlig skrev.
Btw. Bjarkes foreslag virker.

Fra : jens

Dato : 22-05-03 22:58

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecd46ef$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jo, jeg vendte bare tilbage efter at have lavet noget
> andet og glemte hvad Claus egentlig skrev.
> Btw. Bjarkes foreslag virker.

Jae ok, det så bare lidt sjovt ud da det var vnc som var omtalt først.

Vnc burde dog kunne klare det da det er mere "simpelt" end radmin.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-05-03 11:38

"Claus P." <clausplougmann@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har en lille PC (P2-350, 256MB) som jeg bruger TightVNC på.
> Den er bare temmelig sløv i opdateringen, kører over 100 Mbit switch.
>
> Findes der et alternativ som er kvikkere?

Har du husket at sætte den til at refreshe ved alle opdateringer.

Jeg kan ikke lige de præcise detaljer i hovedet men i server delen findes 5
muligheder for hvornår der skal sendes screen refresh til klienten (mener
også det er gældende for tightvnc). Her markerer du alle felterne.

Hvis det skal gå endnu hurtigere så skal du desværre hoste penge op,
medmindre du kører med Windows XP, 2000 eller 2003 Server serien som OS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus P.

Dato : 23-05-03 16:11

> [...]
> muligheder for hvornår der skal sendes screen refresh til klienten (mener
> også det er gældende for tightvnc). Her markerer du alle felterne.

Ok nu har jeg vist fundet de rigtige indstillinger, det hjalp.

Tak
MVH PC