Disney laver Auto-destruct DVD skiver
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-05-03 08:58

Læs historien på
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=569&ncid=738&e=3&u=/n
m/20030516/tc_nm/media_disney_dvds_dc

Er det en "and" eller en skræmmende udvikling?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-05-03 09:25

> Er det en "and" eller en skræmmende udvikling?

Det er ikke en and. Flexplay annoncerede deres teknik under stor bevågenhed
for mange måneder siden. Det eneste nye er, at Disney nu har valgt at teste
den.

Jeg har svært ved at se det skræmmende. Men hvad mon de store udlejere siger
til konceptet? Jeg kan forestille mig, at de vil gå glip af en del gensalg
til kunder, der ikke længere er tvunget til at komme forbi forretningerne
for at aflevere deres lejefilm. Fra et forbrugersynspunkt, så kan det dog
kun være en fordel.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-05-03 09:44

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> for at aflevere deres lejefilm. Fra et forbrugersynspunkt, så kan det dog

Ja, jeg kan heller ikke se, at det skulle være rentabelt for almindelige
udlejere. De får større udgifter, eftersom de skal bruge en ny DVD til hver
udlejning, og de går glip af muligheden for at sælge skiverne senere. Der
kan vel nok dukke en ny type udlejere op, som kan drage fordel af den nye
teknologi, men når prisen er på 30,- pr. udlejning p.t. bliver det svært at
gøre rentabelt.

Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
skiverne?

/Nikolaj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-03 12:38

> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
> skiverne?

Mon ikke de bare skal i en lufttom pose og i fryseren....

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 21-05-03 12:48

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecb6537$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

| Mon ikke de bare skal i en lufttom pose og i fryseren....

Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.

Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se
filmen mere den uge :)

/ / dentro / /

Fra : AJC

Dato : 21-05-03 13:00

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in news:3ecb6788$0$5162
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
>

> Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
>
> Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se

Jo da. Hvis det bare er Air Force One!

Fra : ML-78

Dato : 22-05-03 18:07

> Jo da. Hvis det bare er Air Force One!

Så kan du bare slå over på TV3/3+. De sender den næsten lige så ofte.

ML-78

Fra : AJC

Dato : 22-05-03 20:17

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in news:baj03l$1ogj$1
@news.cybercity.dk:

> se

> Så kan du bare slå over på TV3/3+. De sender den næsten lige så ofte.

Det var faktisk det, jeg hentydede til. Mit forsøg på at være humoristisk
må siges at have slået fejl.

Fra : ML-78

Dato : 22-05-03 20:35

> Det var faktisk det, jeg hentydede til. Mit forsøg på at være humoristisk
> må siges at have slået fejl.

Ah, ok - min fejl. Jeg opfattede det sådan, at du bare var utroligt glad for
filmen.

ML-78

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:23

In article <3ecb6788$0$5162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, kena@mail.dk
says...
> Men så tikker tiden vel alligevel mens filmen spiller.
>
> Men 48 timer / 2 timer = 24 afspilninger. Så gider man vel heller ikke se
> filmen mere den uge :)

Kopier den til harddisken, hvad tager det 30 minutter? :)

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-05-03 13:36

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> teknologi, men når prisen er på 30,- pr. udlejning p.t. bliver det svært at

Endvidere tør jeg slet ikke tænke på hvilken effekt dette kan få på
miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.

Tenz.

Fra : Devast8or

Dato : 21-05-03 19:39

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
> om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.

Ja, det var egentlig også det første jeg tænkte på da jeg læste om det
tidligere på dagen. Det er da for åndssvagt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Tim Christensen

Dato : 23-05-03 10:52

Tenzel Kim wrote:
> [...]

> miljøet. Prøv at tænk på hvor mange skiver det kommer til at dreje sig
> om der bare bliver smidt ud efter at være brugt en enkelt gang.

Det er absolut ikke usandsynligt at det vil være positivt for miljøet,
en CD vejer ca. 15-16g og består hovedsageligt af plastik, hvilket gør
dem velegnede til forbrænding (og dermed varme/strømproduktion). Hvis
man bare sparer en kilometers bil kørsel pr. DVD så sparer man 60-70ml
benzin. Hvis de selvdestruerende DVD´r ikke indeholder særligt giftige
kemikalier ser det fra min side ud til at være en klar miljømæssig fordel.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 23-05-03 11:00

Tim Christensen <icecone@eson.dk> writes:

> [...]
> benzin. Hvis de selvdestruerende DVD´r ikke indeholder særligt giftige
> kemikalier ser det fra min side ud til at være en klar miljømæssig

Du mener med andre ord, at man kan *producere* CD'er og DVD'er helt
uden at bruge energi og råstoffer? Det er jo herligt - så er evigheds-
maskinen opfundet: Man skal bare afbrænde alle de CD'er, som tilsyneladende
helt af sig selv opstår ud af den blå luft.

--
-- Torben.

Fra : HKJ

Dato : 21-05-03 15:46

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> Hvor længe mon der går, før der er en, som opfinder "rustbeskyttelse" til
> skiverne?

Hvad med en gang lak?

Hvis det virker, så tror jeg ikke at det forsøg holder ret længe.

Fra : Devast8or

Dato : 21-05-03 19:40

HKJ wrote:
> "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> Hvad med en gang lak?
>
> Hvis det virker, så tror jeg ikke at det forsøg holder ret længe.

Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver. Og så
er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : HKJ

Dato : 21-05-03 19:55

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message

> Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver.

På samme måde som alle andre DVD'er. Det er ikke formatet der er specielt,
kun skiven.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-03 19:58

Devast8or skrev :

> [...]

> er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
> satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)

Ja gad vide hvad der følger med af omslag. En billig DVD, et rip og tilbage
i coveret.
Hvornår kommer den 'service'?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morten DH

Dato : 21-05-03 21:46

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Mit gæt er at nogle hurtigt vil finde ud hvordan man ripper de skiver. Og

> er ideen ligesom gået lidt tabt. Jeg tvivler stærkt på at det er smart at
> satse på det. Men dem om det, det er ikke mine penge :)

Helt enig, men Di$ney vil jo gøre hvad som helst for at presse pengene af os
så mange gange som muligt - de var en af de varmeste fortalere for DiVX (den
pay-per-view konkurrent der var til DVD formatet da det blev lanceret). Det
døde en hurtig død og var næsten ved at hive alle investorerne med sig -
derfor kom Di$ney relativt sent ind på DVD markedet og lavede nogle ringe
udgivelser og strammede sig så pludselig totalt op (med undtagelse af den
opfattelse at vi (jeg) gider se en håndfuld trailere for deres andre
produkter inden jeg kan komme til at se den film jeg har købt og betalt
for).

Så prøvede de at holde på klassikerne med deres 10års plan, som de så nu har
halveret så man kan nå at købe dem alle inden de kommer igen i et eller
flere HD formater og nu det her... Og alle limited edition udgaverne kan jo
så købes i Gold Edition nu - udover coveret er det vist ellers de samme
film.

Men hvad kan man forvente af et firma som lister "full color artwork on
disc" som special feature

Ville ønske jeg ikke så inderligt ville ha de klassikere og ikke allerede
havde dem alle på laserdisk og ikke vidste jeg køber dem i HD igen om et par
år

Fra : Anders Buch

Dato : 23-05-03 10:49

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> (Et link til historien om DVD skiver der "self-destructer" efter 48 timer

Men hvorfor?

Nogen her der kender Video/DVD udlejningsbranchen? Og er svindet på film der
ikke retuneres virkelig så stort, at man vil tage de ekstra mange
omkostninger, som et sådant system vil koste?

Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger så
ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

- Anders

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-05-03 09:56

"Anders Buch" <dont@write.me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger

> ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

Jeg tror ikke svind som sådan er noget større problem. Udskiftningen af
ridsede dvd'er er nok mere relevant. Dét og så muligheden for at tilbyde et
helt nyt produkt (sikkert til en let forhøjet pris). Hvad forbrugerne så
siger til at kunne slippe for at aflevere deres lejefilm, og mere vigtigt
måske, hvad udlejerne siger til det, ja, det må Disneys forsøg jo vise.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 15:18

Anders Buch skrev :
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> Men hvorfor?

Jeg ser det som et helt nyt produkt. Familien køber aftnes film og i stedet
for at se den i biffen ser man den hjemme. Man betaler for én (måske 2-3)
visning og slut.
Hvis prisen er lav - dvs under 50 kr kan jeg se et marked, men jeg tvivler
på at der er nogen der kan tjene penge på det.

Udlejning vil jeg ikke kalde det og jeg tror da at skiverne kan sælges alle
steder - igen forudsat der er en fortjeneste, men at prisen ikke er for høj.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:31

In article <3ece2d91$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk says...
> [...]
> Hvis prisen er lav - dvs under 50 kr kan jeg se et marked, men jeg tvivler
> på at der er nogen der kan tjene penge på det.

Jo da, i supermarkeder, tankstationer. Køb og smid væk (lige som stort
set alt andet man køber i supermarkeder/tankstationer) Især hvis man
sender filmene ud på den måde før de kommer på 'permanent' DVD (hvis ikke
det produkt udgår hen af vejen...)

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:28

In article <bakm9g$8fj$1@sunsite.dk>, dont@write.me says...

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> Men hvorfor?

> Og hvis deres svind er under f.eks. 1-2% (højt sat!), er de omkostninger så
> ikke stadig lavere end dette nye Flexplay system??

Grunden til DVD'er er så dyre er jo fordi de vil score kassen, ikke fordi
det rent faktisk er særligt dyrt at lave dem...