Kattemad
Fra : Ditte K

Dato : 21-05-03 08:56

Dette er sikkert et åndssvagt spørgsmål... Men jeg mener at have hørt at
kattemad er bandlyst til hunde. Hvor meget ligger der i det og hvorfor?

Mvh Ditte

Fra : Jytte

Dato : 21-05-03 09:03

Hej Ditte.
Kattefoder har et meget højere indhold af protein end hundefoder. Katten er
en decideret kødæder hvorimod hunden er mere altædende. Derfor skal man ikke
fodre hunde med kattefoder og omvendt.
Men hvis din hund ind i mellem spiser lidt kattefoder, sker der ikke noget
ved det. Mine hunde får altid det kattene ikke gider spise. Så kan man jo
altid give hunden lidt brød eller ris for at opveje den mere protein.
Hilsen
Jytte

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 23-05-03 10:14

Hvis du sammenligner dåser med kattemad og hundemad, vil du se at indholdet
er fuldstændigt det samme. Det eneste, der er anderledes er prisen og
størrelsen på kødstykkerne (eller hvad det nu er).
Du kan roligt give din hund kattemad fra dåse (men det ville være dumt, for
det er meget dyrere)
Katteejere kan imidlertid spare en kæmpe formue på at bruge hundemad i
stedet for kattemad.

Fra : Ditte K

Dato : 23-05-03 18:43

Nu har jeg ikke lige kigget på dåserne og sammenlignet indhold, men et par
gange har jeg købt refills og små dåser til min hund. Hun er ikke særlig
stor og kan slet ikke nå at æde en hel dåse, hvis det er hundemad. For en
gang i mellem synes jeg hun skal forkæles lidt, med lidt godt blandet i
tørfoderet. Så spiser hun også lettere sin fiskeolie.

Mvh Ditte

Fra : x Vuf x

Dato : 23-05-03 19:32

Fri, 23 May 2003 19:43:20 +0200, Ditte K wrote:

> [...]
>gang i mellem synes jeg hun skal forkæles lidt, med lidt godt blandet i
>tørfoderet. Så spiser hun også lettere sin fiskeolie.

Hvis du nu fodrede med et ordentligt tørfoder, ville det ikke være
nødvendigt med fiskeolie eller æggeblommer! *s*

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Ditte K

Dato : 23-05-03 22:09

> Hvis du nu fodrede med et ordentligt tørfoder, ville det ikke være
> nødvendigt med fiskeolie eller æggeblommer! *s*

Hun får skam et udmærket foder, men får let en tør pels, så jeg synes selv
det er en udmærket ide med fiskeolie.

Ditte

Fra : Jytte

Dato : 24-05-03 08:00

> Hun får skam et udmærket foder, men får let en tør pels, så jeg synes selv
> det er en udmærket ide med fiskeolie.
>
> Ditte

Hej Ditte.

Undskyld, jeg kom til at sende et svar privat.

Men som sagt, man kan sagtens selv lave mad til sin hund.

Hilsen
Jytte

Fra : x Vuf x

Dato : 24-05-03 09:42

Fri, 23 May 2003 23:08:55 +0200, Ditte K wrote:

>Hun får skam et udmærket foder, men får let en tør pels, så jeg synes selv
>det er en udmærket ide med fiskeolie.

Ja ja Ditte, men fodrer du med et godt foder, får hun IKKE tør pels.
Hvilken race/størrelse hund er det, du har?

Fra : Ditte K

Dato : 24-05-03 11:09

Hej Sonja

Jeg har en langhåret miniature gravhund og jeg er efter at have skiftet lidt
mellem Hill's og Royal Canin gået over til at fodre med Oliver's. Hun får
for tiden en blanding mellem alle 3 fodertyper, så om lige DET har hjulpet
ved jeg ikke endnu. Men jeg kan da sige efter hun har fået fiskeolie har det
hjulpet på pelsen.

Ditte