Hjælp til negleklipning
Fra : Dorthe Koch

Dato : 21-05-03 04:39

Ak ak, så har den knap 1 år gamle indekat Mikkel og jeg haft endnu et
"slagsmål" mht. negleklipning. Der kræves en til at holde en sprudlende
og hvæsende Mikkel, og en til at klippe, og det er endnu ikke lykkedes
at komme længere end forpoterne. Når det endeligt lykkes ham at slippe
fri, kan jeg dog sagtens komme til ham, så han virker ikke spor bange
eller utryg bagefter - bare lettere fornærmet. Da jeg har fået ham fra
et internat, ved jeg ikke, hvad man før har gjort, og han er da også
rigtig god til at bruge kradsetræ, men alligevel er hans klør drabeligt
lange.
Er jeg mon heldig nok til atter at kunne høste af andres erfaringer ?

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-05-03 06:24

Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en
> [...]
drabeligt
> lange.
> Er jeg mon heldig nok til atter at kunne høste af andres

Hej Dorthe

Sikke en vildbasse, du der har fået *SS*

Jeg klipper altid kun kløerne på forpoterne på mine katte og jeg
mener da heller ikke, at man generelt klipper bagpotekløerne.
Så jeg ville altså nøjes med de forreste, så han slipper for at
blive holdt fast længere end højst nødvendigt.
Noget kunne i øvrigt tyde på, at han ikke er vant til at få
studset neglene, siden han reagerer så kraftigt.
Men borset fra det, så er han jo verdens dejligste, ikke??

mvh Eva

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 22-05-03 16:51

Hej Dorthe!!

Jeg kender selv det der med at skulle klippe neglene på sine katte.. Jeg har
to, en han og en hun. Min hunkat iben hader, men hun har vidst efterhånden
fundet ud af at det godt kan betale sig når man får en godbid eller to for
det (en for hver pote). Og det er jo ikke sjovt ikke at få nogle godbidder
når ens "lillbror" gør det

Men prøv når du ligger og nusser med ham en eften, om du så må få lov til at
nusse ham under poterne, det er mine katte helt vilde med, også er det let
nemmere.

Knus Ninna

Fra : Line Blom

Dato : 21-05-03 08:03

> Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en
> endnu et
> sprudlende
> lykkedes
> slippe
> bange
> ham fra
> også
> drabeligt
> erfaringer ?

Hej Dorthe

Vi havde samme problem med vores hankat, selvom han var mere
rædselsslagen, end arrig!!
Men jeg gjorde det at når han kom og ville snakke så nussede vi først
til han blev helt salig, og så trykkede jeg forsigtigt en klo ud og
klippede, roste ham rigtig meget fordi han var SÅÅÅÅÅÅÅ dygtig, nussede
lidt mere og så forfra!!
Så nøjedes jeg med at tage dem jeg kunne få lov til, uden at holde ham
fast, det tog lidt længere tid, men idag har han lært at det ikke er
farligt og at man får godbidder bagefter, så nu går det som en leg!!

Håber du kan bruge det til noget

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-03 13:44

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[Tillægsspørgsmål]
Hvad er formålet med at klippe kløerne?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 21-05-03 15:04

Anders Houmark wrote:
> "Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
>
> [Tillægsspørgsmål]
> Hvad er formålet med at klippe kløerne?

Formålet er at undgå, at de bliver så lange, at katten hænger i
allevegne. Da det (som hos os andre) er individuelt, hvor hurtigt
kløer/negle vokser, er det selvfølgelig forskelligt, hvor tit det er
nødvendigt.
Men nogle katte har så kraftigt voksende kløer, at man kan risikere, de
vokser ind i trædepuderne, hvilket selvsagt ikke er rart for katten.
Er katten udstillingskat, er der yderligere det formål, at den kan få
lov at komme ind; på udstillinger er det nemlig et krav til de
deltagende katte ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-03 16:06

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

[Klip]

Hej Niels Peter
Tak for det gode svar..
Går ud fra min kat selv ordner det med neglene udenfor.. De bliver vel slidt
væk så de holder sig i en fornuftig længde..
(æbletræet har det ihvertfald ikke super godt.. der er temmelig mange mærker
efter kløer

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : lewe

Dato : 21-05-03 15:46

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> [...]
drabeligt
> lange.
> Er jeg mon heldig nok til atter at kunne høste af andres

du kanske kan ha lite hjälp av dessa länkar med goda förklaringar
och bilder:

http://www.vetmed.wsu.edu/ClientED/cat_nails.htm
http://maxshouse.com/Claw%20Trimming.htm

hälsningar från andra sidan bron
Lena
--
lewe
lewemi at yahoo dot se | cat pics: photos.yahoo.com/lewemi