Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder
Fra : Anders Houmark

Dato : 21-05-03 00:35

Hejsa..
Jeg synes det hele går op i teknik og indkøb, og fred være med det, men
synes I ikke vi skal prøve at vise lidt billeder vi får ud af vores fine
udstyr?

Jeg vil gerne ligge ud med at vise nogen billeder jeg selv har taget.
Adressen til billederne er:
http://www.andersh.dk/fotografering3.htm

Det skal lige siges at de billeder af skyerne tildels er et eksperiment, som
til min IT eksamen skal vise hvordan man kan manipulere med resultatet af et
billede via Photoshop.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ole

Dato : 21-05-03 08:15

Hej Anders

Dejligt at se dine billeder. Du har fint dokumenteret din nære verden,
vennerne, biler og viser også at du har et godt øje for gode stemninger.
Skyerne er jo fede og illustrerer jo fint hvilke muligheder der er i
computermanipulationen.

Jeg synes, du har helt ret i din teknik-betragtning. Selvfølgelig er udstyr
spændende og nemt at diskutere, men dybest set drejer det sig vel om at
udtrykke sig gennem mediet.

Personlig finder jeg det underligt at der skelnes imellem digital og analog
fotografi, som var det 2 helt forskellige ting. Lad os slå fast at det er
resultaterne der tæller, og jeg vil (p.t.) hellere lade colorgruppen
fremkalde mine fuji velvia, end at skulle sidde og redigere hjemme foran min
PC.

Jeg tror (som en tidligere tråd her i gruppen gav udtryk for) at de lidt for
nemme (og rigelige) resultater, som man kan producere med digitale kameraer,
kan give en ringere kontakt med det men vil opnå og på den måde gøre det
sværere at ramme sine mål. Jeg har selv et Canon A70, men kan altså bare
bedre lide at arbejde med mine Contax-kameraer.

Kom ud af busken, vis nogle resultater, vi kunne alle bruge et publikum og
noget kritik.

Ole
http://www.photos4u.dk