Billeddatabase
Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-05-03 00:11

Hejsa...

Er der evt. nogen her der kan anbefale en billeddatabase (PHP + MySql)
til web-præsentation af et større antal billeder.?

Det skal være muligt at opdele i kategorier og underkategorier (i det
her tilfælde Amt, Herred, Sogn) og det skal være muligt at liste
alfabetisk indenfor den enkelte kategorier og underkategorier.

Det må meget gerne være muligt også at søge direkte på underkategorier,
og få vist hvilke billeder der (evt.) forekommer fra netop den
lokalitet. Og der skal naturligvis være mulighed for at vise Thumbnails,
som links til det egentlige billede.

Jeg er indforstået med, at det kan koste mig nogle timer / dage / uger
at tilpasse et system til mit specifikke behov. Jeg skal bare have nogle
tips til hvor jeg begynder.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 21-05-03 08:54

Arne Feldborg wrote:
> Jeg er indforstået med, at det kan koste mig nogle timer / dage / uger
> at tilpasse et system til mit specifikke behov. Jeg skal bare have nogle
> tips til hvor jeg begynder.?

Du kan evt. kigge på http://www.cat-photo.com/.

Princippet her er, at data ligger i et langtidsholdbart filformat, og der er
både php-scripts til publicering, men også Windows værktøjer til statisk
html. De sidste forefindes også som kommandolinie værktøjer, såfremt man
ønsker at scripte dem.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-05-03 18:41

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> Er der evt. nogen her der kan anbefale en billeddatabase (PHP + MySql)
> til web-præsentation af et større antal billeder.?

Prøv evt.
http://www.chezgreg.net/coppermine/

/Michael.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-05-03 23:12

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Wed, 21 May 2003 01:11:02
+0200

>Er der evt. nogen her der kan anbefale en billeddatabase (PHP + MySql)
>til web-præsentation af et større antal billeder.?

Jeg har kigget lidt på de foreslåede muligheder, samt et par stykker
mere. Pt. er det nok Coppermine der fører med en mulelængde. Men jeg
arbejder foreløbig videre med flere muligheder.

Tak for svarene.