Sun går over til Linux
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-03 23:21

Jeg ved godt at denne tråd måske ikke burde være i dk.edb.mac, men prøv
lige at læse denne artikel hos JP.dk

http://www.jp.dk/itogc:aid=1828432/

Apple og MS har jo også haft deres små stridigheder, men tænk hvis MS
(SCO Group) vandt denne sag! Det er imponerende som det firma (M$) får
sig sneget ind alle steder hvor de kan lugt blod. Jeg håber bare at
"Linus og drengene" har holdt stien ren og af M$ får så mange PR klø på
dette stunt, at de mister den sidste troværdighed de måtte have tilbage
efter det noget underlige udfald af monopolsagen.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-05-03 22:14

"Martin Bredthauer" <spam_spam_spam@talent.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> | OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
> | "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

Hmm spænnende men også lidt uhyggelig læsning, tænk om Microsoft rent
faktisk vinder sagen. så vil de sikkert som det næste gå lige i flæsket på
FreeBSD som det næste, og så er det lige om den UNIX som OSX er bygget på
har noget i klemme....
Tænk om man skulle smide penge i Microsoftes kasse hver gang der skulle
opgraderes..... uh uh

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-05-03 20:35

On Wed, 21 May 2003 23:14:26 +0200, Henry Lerche Madsen wrote:

<snip>

> [...]
>har noget i klemme....
>Tænk om man skulle smide penge i Microsoftes kasse hver gang der skulle

Øh lige en ting, det er enterprise add-ons til Linux-kernen sagen drejer sig
om, ikke selve kernen (Linux),
SCO påstår at IBM har kopieret kode (og anden IP) fra AIX og over i Add-ons
til Linux (Primært vist United Linux), for at fremme ydelse, stabilitet og
skalaritet i forbindelse med enterprise server opgaver. De mener at Linux
umuligt kan have nået en så høj grad af modenhed på så kort tid, uden hjælp.
Et af problemerne for SCO er så at de er medlem af United Linux konsortiet
(Så længe det varer) og at de indtil sidste uge selv har solgt Linux
enterprise distributioner. Men alene det at Redmond giver en hjælpende hånd
er meget.-meget vigtigt for SCO, da det alene kan få vinden til at vende i
retsalen.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
It works better if you plug it in. (Sattinger's Law)