Glemte katte
Fra : Jonas

Dato : 20-05-03 20:33

Hej Gruppe.

Jeg bor i et lille hyggelig landhus...ikke ret langt fra et nedlagt
landbrug. Her boede indtil for nylig 2 unge mennesker, men de er nu flyttet
og de har tilsyneladende glemt deres 2 fertile hankatte. Den ene af kattene
ser vi dog ikke ret tit...heldigvis....for han er noget af en slagsbror, og
har da også overfaldet en af mine neutraliserede misser. Hvor han så
befinder sig ligenu og hvor han får mad henne....ja det kan kun blive
gætværk, men jeg har dog snakket med en ældre dame, som har oplyst, at han
jager deres kat væk, så han selv kan spise maden.
*Problem-mis* nr 2.....en dejlig rundstrikket sag med klare grønne øjne. Han
har altid tilbragt meget tid i vores have, og han er en meget fredelig fyr,
som er på god fod med vores misser. Han kommer ofte og kigger ind af vores
terrassedør.....stakkels mis
Vi blev derfor enige om, at vi måtte give ham noget at spise. Det lykkedes
for min kone at kalde ham til sig idag, og hun serverede en skålfuld
kattekiks for ham, og han nærmest huggede maden i sig. Katten ville dog
helst ikke røres ved, men min kone kunne se, at han var plaget af mange
tæger.
Vi vil derfor snarest muligt give katten frontline. Vi har også snakket om
kastration, når tegnebogen er til det. Vi kender ikke kattens alder, men han
har været her mens vi har boet her, så han er i hvert fald over 2 år. En
neutralisation af sådan en ældre kat kan vel ikke forhindre katten i forsat
at strinte...desværre? Vil lugten være ligesom så slem efter
neutralisationen?

Jonas

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 20-05-03 21:05

"Jonas" <jonas1960fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forsat
> at strinte...desværre? Vil lugten være ligesom så slem efter

Hej Jonas.
Der er en eller anden ordning, måske er det gennem Kattens Værn, hvor man
kan få sådan en vildkat kastreret og genudsat hvis man garanterer at man vil
være fodervært. Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder omkring ordningen,
men det tror jeg, at andre i gruppen gør. Mette Svangren fx. ?
Slagsbroderen kan I måske få indfanget og aflivet, men det kræver vist at
kommunen har en aftale med dyreværnsorganisationen.

Mvh. Else.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 20-05-03 21:31

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ordningen,
> men det tror jeg, at andre i gruppen gør. Mette Svangren fx. ?

Jeg iler til...
I princippet deltager alle landets dyrlæger i denne ordning. Det vil sige,
at det også er ham/hende, der afgør om katten er et muligt emne til
genudsætning (men jeres lyder som et godt bud). Dyrlægen har også de
nødvendige papirer, som skal indsendes til Kattens Værn, i det hele taget
ordner de det hele, man skal kun selv sørge for at betale. Prisen er 500,-
inkl. øremærkning. Dog er dyrlægen (fornuftigt nok) forpligtiget til at
aflive katten, hvis den tester positiv for visse sygdomme.

Jeg fik, med hjælp fra gruppen her, sidste år kastreret og genudsat to
semivilde hunkatte, der forinden havde født sammenlagt ni killinger i vores
værksted. Som Else også er inde på, forpligtiger man sig til at være
fodervært for katten, og i det hele taget vil man efterfølgende rent
juridisk være at betragte som kattens ejer, med de forpligtigelser der
generelt følger med (behandling, hvis syg etc.).

Jeg vil foreslå, at I kontakter jeres dyrlæge og hører nærmere.

MVH Mette

Fra : Jonas

Dato : 21-05-03 13:50

Hej Else & Mette

Tak for Jeres svar

Jeg skal desværre til dyrlægen i dag med en af mine egne katte, så der vil
jeg da benytte lejligheden til at spørge hende om jeg kan blive fodervært
for missen igennem kattens værn.

Jonas

Fra : Kate

Dato : 21-05-03 22:46

Hej Jonas

Jeg synes det er flot at i "gider" tage jer af katten når nu de forrige
ejere ikke vil.

Jeg håber det kan lykkes at få den ind under genudsætningsprogrammet.
Jeg har selv en af de ni katte Mette Svangren omtaler og er meget glad
for at hans mor nu har det godt hos Mette

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer