Strøm på pladserne
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 20-05-03 20:35

Hvor meget el udstyr skal man regne med i Watt, at man kan sætte på når der
typisk er 6 Amp sikringer på en campingplads.

Mvh
Kaj E. Olsen

Fra : Arne Keller

Dato : 20-05-03 20:50

On Tue, 20 May 2003 21:34:52 +0200, "Kaj Erik Olsen"
<morial_ingen.lort.her_@mail.tele.dk> wrote:

>Hvor meget el udstyr skal man regne med i Watt, at man kan sætte på når der
>typisk er 6 Amp sikringer på en campingplads.

230 x 6 = W

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 20-05-03 21:14

> 230 x 6 = W

Åh joh, det var vist i fysik timerne om fredagen jeg sov, når jeg havde
været i byen torsdag aften

Så lige en opsang til alle de unge mennesker, SÅ HØR DOG EFTER, du kunne jo
komme til at være cv ejer en skønne dag

Men tak for hjælpen.

Mvh
Kaj E. Olsen

Fra : Gismo

Dato : 20-05-03 00:43

Kaj Erik Olsen wrote:

> [...]
>
> Så lige en opsang til alle de unge mennesker, SÅ HØR DOG EFTER, du
> kunne jo komme til at være cv ejer en skønne dag

Der var måske andre der kunne trænge til en opsang om citatteknik )
Det vist ikke alders bestemt.

Gismo.

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 20-05-03 22:55

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message

> Der var måske andre der kunne trænge til en opsang om citatteknik )
> Det vist ikke alders bestemt.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>

> Gismo.

Øhhhh det godt være jeg er lidt små dum, men jeg fattede ikke lige pointen !

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-05-03 23:25

"Kaj Erik Olsen" <morial_ingen.lort.her_@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecaa369$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Øhhhh det godt være jeg er lidt små dum, men jeg fattede ikke lige
> pointen !

Hej Kaj.

Jeg tror ikke det var henledt til denne tråd men mere af general karakter
der er mange der ikke kan finde ud af klipe det bort de ikke svare på og
svar under det der svares på.

--
Med Venlig Hilsen
Steen Larsen

Fra : NEWS

Dato : 21-05-03 06:26

"Steen Larsen" <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svar under det der svares på.
>
> Hej Steen Det er ikke første gang du er inde for at rette på andre. Håber
du har det godt med det.
Ps Jeg kan heller ikke finde ud af at klippe.

Poul

Fra : Steen Larsen

Dato : 21-05-03 06:56

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Steen Det er ikke første gang du er inde for at rette på andre.
> Håber du har det godt med det.
> Ps Jeg kan heller ikke finde ud af at klippe.
>
> Poul

Nej det kan jeg se, er det virkelig så svært?

--
Med Venlig Hilsen
Steen Larsen

Fra : sogs

Dato : 21-05-03 07:55

NEWS wrote:
> "Steen Larsen" <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> du har det godt med det.
> Ps Jeg kan heller ikke finde ud af at klippe.
>
> Poul

Hejsa campister

Så kører det igen, der har været optræk, og behov et stykket tid.

Carsten lavede ellers sådan en behagelig henvisning til
"brugsnings-anvisningen" - citatteknik osv - og ingen tog notam -

Man sletter ved at anbringe markøren på tekstlinien der skal væk,
holde venstre musseknap nede, trække så der kommer en blå linie og
trykke på delete.
Slettede man ved et uheld for meget er der en fortryd under menuen
Rediger, eller man trykker på X oppe hjørnet - åbner mailen igen og
prøver forfra -
Motorikken kan være lidt vanskelig men efter en tid føles det helt
morsomt )

Kedligt når det udvikler sig til grovhedder - underligt, at der aldrig
er kvinder i disse små skærmysler - er det testeronet der lige skal
pisses ud. ?

Så, der deltog jeg vist også )

Men altså - det er meget nemmere når alle klipper overflødigt væk og
skriver under det der kommenteres. (Ikke mindst på mit

Når man følger debatten ned over en hel masse indlæg om et emne, er
det træls når nogen bare skriver øverst, og nogen nede under. De 10
sek. det tager at stryge overflødigt gods tjenes 1000 X når alle
slipper for at skrolle op og ned i indlæggene.

Og helt vanskeligt når der er goe points i flere af de foregåendes
indlæg om emnet - som måske skal med i et hug - hvem skrev hvad, og
kikker man på ovenstående - der har været meget værre - er det utrolig
nemt at rende vild i "citaterne" når man bare klikker på sv.gr. og
sender det hele. Hvad er det egentlig der menes om hvad ??
Selvfølgelig kan man svare hver enkelt - når man kan finde det
rigtige, oprindelige - kikker på afsendernavnet - men det er altså
smart når der lige stryges et par linier.
pleasee !!!

Usenet har udviklet sig over meget lang tid - og der er vel ikke grund
til at opfinde skeerne og den dybe tallenken forfra og hver gang der
skal "spises".

Dette er såment bare skrevet til fælles bedste og fornøjelse, idet en
let og hurtig læst tråd er en lise at komme igennem. Ikke alle følger
debatten daglig - så når man endelig kommer på, er der måske en hel
masse emner der skal indhentes. Tænk hvis man gik glip af nogle af
jeres guldkorn. Indlæg her på usenet skrivet ikke kun til glæde for
enkelte - men læses af en forfærdelig masse mennesker i den 3 mds. tid
de f.eks er tilgængelige på min udbyders server.

det var bare det.........

mvh sten

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-05-03 11:06

"sogs" <sogs@image.dk> wrote in message
[cut]
> [...]
> prøver forfra -
> Motorikken kan være lidt vanskelig men efter en tid føles det helt

Hvis der er så nemt, hvorfor klipper du så ikke selv? Du svarer jo ikke på
noget af det, du citerer.

mvh
Preben

Fra : sogs

Dato : 21-05-03 20:59

Preben Andersen wrote:

> Hvis der er så nemt, hvorfor klipper du så ikke selv? Du svarer jo
> ikke på noget af det, du citerer.

Taget med som eks. på rettelser og forviring - tegn på en
begyndende kedelig udvikling - Der har tidligere været tilfælde af
misstemning i gr. hvor man løb sur i henstilliger der var venlig ment,
men blev opfattet meget negativt. Folk gider som regel ikke læse
skænderier og indlæggene stopper i dagevis når det bliver for groft.

Beklager hvis min joke blev opfattet forkert .

mvh sten

Fra : Arne Keller

Dato : 21-05-03 12:44

On Tue, 20 May 2003 01:42:47 +0200, "Gismo"
<baatnakkedummy@hotmail.com> wrote:

>Der var måske andre der kunne trænge til en opsang om citatteknik )
>Det vist ikke alders bestemt.
>http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg fatter ikke en meter, Hvordan har Kaj eller jeg citeret forkert ?
Jeg har nu set på de 3 indlæg flere gange og der ser for mig helt OK
ud.

Fra : T. Hartung

Dato : 21-05-03 19:26

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg fatter ikke en meter, Hvordan har Kaj eller jeg citeret forkert ?
> Jeg har nu set på de 3 indlæg flere gange og der ser for mig helt OK

hehe ...... han så bare ud i fremtiden se ovenfor )

han er en troldmand :)

mvh
T. Hartung

Fra : Thore Sorensen

Dato : 22-05-03 11:17

> [...]

>Hvor meget el udstyr skal man regne med i Watt, at man kan sætte på når der
>typisk er 6 Amp sikringer på en campingplads.

Som mange andre skriver er det noget man kan snakke med hr. Ohm om...men
du skal altid forhøre dig i receptionen om de har 6 eller 10 A på
strømstanderne....
Jeg har 12V og gas til flere uger, men jeg "køber" da strøm for det
meste på campingpladserne....men jeg synes det er _så_ irriterende, hvis
man ikke kan bruge kogekanden (typisk 1800W ) Hvis den slår fra, lige
før vandet koger, så gider jeg sq ikke betale de 40-50,-/døgn til strøm,
hvis jeg alligevel skal koge vandet på gas-blusset...:(

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj
Croma 2.0ie 1993 - Pluto 1.2 1996 - Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 22-05-03 12:50

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> wrote in message
> [...]

> før vandet koger, så gider jeg sq ikke betale de 40-50,-/døgn til strøm,
> hvis jeg alligevel skal koge vandet på gas-blusset...:(

Det er lige min tanke, har lige været afsted på forlænget weekend, gang i
kaffemaskinen og PLING, ud og tænde igen, brygge lidt videre på kaffen og
PLING, og efter 3 tændinger var kaffen færdig.

Og prøv lige og spørg om herren var lidt sur ? der skulle selvfølgelig
altid brugges kaffe midt i en regnbyge (naturlov men jeg ved ikke hvilken)

Så nu vil jeg ud og købe en ny kaffemaskine som ikke bruger så mange Watt,
men sikkert ikke brygger en kop varm kaffe

Mvh
Kaj E. Olsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-05-03 22:24

"Kaj Erik Olsen" <morial_ingen.lort.her_@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så nu vil jeg ud og købe en ny kaffemaskine som ikke bruger så mange Watt,
> men sikkert ikke brygger en kop varm kaffe

Hej Kaj
Hvis din 230/12 v converter kan levere strømmen er her en mulighed, jeg selv
har et godt øje til:
http://netbaad.com/product.asp?product=437&page=1
Jeg har set den "live" her på Amager, hos en bådudstyrsforretning på Amager
Strandvej. Så den fås altså hos andre forhandlere - vel også i nærheden af
dig.
Desværre kan jeg ikke huske fabrikatet - og kan derfor ikke finde nærmere
oplysninger. Jeg ville nemlig også gerne vide lidt om vandtemperatur....
Hmm - men et hurtigt regnestykke siger: 12 volt * 17 amperer = 204 watt !
Det var ikke meget - det blir' da en kølig kop kaffe.
Gad vide om der er et trick med de der 12 volt, så den varmer mere end dette
regnestykke siger ?
Altså: vi er to, der efterlyser erfaringer !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : T. Hartung

Dato : 23-05-03 20:07

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var ikke meget - det blir' da en kølig kop kaffe.
> Gad vide om der er et trick med de der 12 volt, så den varmer mere end

njaaa 204 w betyder ikke kold kaffe - så længe du tilfører mere energi end
der forsvinder ved varmetab så skal vandet nok koge - engang - det er nemlig
mere et spørgsmål om hvor lang tid det tager - lidt populært så skal der 1
Joule pr. sek.til at opvarme 1 gram vand 1 grad (alt andet lige - gælder fra
3 gr. til 4 gr. C.) fra 98 gr. C - 99 gr. C skal der naturligvis mere energi
til p.g.a. større varmetab.

mvh
T. Hartung

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-05-03 01:25

Jeg har en elkande som tager en ½ liter og som bruger 600W. det fungere
altid og den er ikke så stor.

> Det er lige min tanke, har lige været afsted på forlænget weekend, gang i
> kaffemaskinen og PLING, ud og tænde igen, brygge lidt videre på kaffen og
> PLING, og efter 3 tændinger var kaffen færdig.

Prøv at kigge på en der har har termokande med det samme de bruger ikke helt
så meget strøm da de ikke skal holde kaffen i kanden varm. køb ikke den type
hvor låget skal være af mens du brygger for de holder ikke kaffen varm nok.

Hilsen Jørgen

Fra : Peter Sørensen

Dato : 22-05-03 19:26

Hvad med at bruge en god gammeldags ksffekolbe, så bruger man gassen og
man får en fremragende kop kaffe, og har ikke problemer med strømmen.

Vi bruger ikke andet en vores bodum kolbe.

Mvh.

Peter Sørensen
Odder

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 22-05-03 19:38

"Peter Sørensen" <pso@agurk.dk> wrote in message
> Hvad med at bruge en god gammeldags ksffekolbe, så bruger man gassen og
> man får en fremragende kop kaffe, og har ikke problemer med strømmen.
>
> Vi bruger ikke andet en vores bodum kolbe.

Tjaaa måske en overvejelse værd, tak for tippet.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-05-03 19:51

Peter Sørensen wrote:

> Hvad med at bruge en god gammeldags ksffekolbe, så bruger man gassen
> og man får en fremragende kop kaffe, og har ikke problemer med
> strømmen.

Det er en mulighed - en anden er at få en 500W eller måske 1000W kogekedel,
så går det de fleste steder.

> Vi bruger ikke andet en vores bodum kolbe.

Og med de rigtige bønner er det rigtigt godt.

Og lidt andet - kunne du ikke slette det du ikke direkte kommenterer og
skrive under det citerede? Se begrundelse her:

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 22-05-03 22:37

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message
> Peter Sørensen wrote:

> Og med de rigtige bønner er det rigtigt godt.

Det kunne være man skulle overveje bibelcamping

Mvh
Kaj E. Olsen

Fra : T. Hartung

Dato : 23-05-03 20:14

> Det kunne være man skulle overveje bibelcamping

*LOL*
*ROFL*

Vi snupper nu Vandposten Merrilds filterbrev og brygger kapitel 1 vers 04.

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-05-03 11:45

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote in message news:<3ece717e$0$32499$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Vi snupper nu Vandposten Merrilds filterbrev og brygger kapitel 1 vers 04.

Fy-føj-da...

Lad mig så få en kande the istedet - og dermed menes ikke det
frugtafkog som nogne the-ignoranter kalder the... )

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk