Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
service og garanti på et canon købt i udla~
Fra : - ZULU -

Dato : 20-05-03 18:55

Jeg vil høre om nogen kender til forholdene omkring garanti & service her i
DK, hvis jeg køber et canon digital kamera i US eller Hong Kong ???

--
Thanks

Zulu

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-05-03 19:15

" - ZULU -" <z@z.z> skrev

> Jeg vil høre om nogen kender til forholdene omkring garanti & service her
> DK, hvis jeg køber et canon digital kamera i US eller Hong Kong ???

Fra Canons hjemmeside:
Alle digitale Canon kameraer købt i Europa er omfattet af en pan-europæisk
garantiordning som gælder følgende lande:

Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland, Island,
Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig, Portugal,
Schweiz, Finland, Sverige, England.

Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa ej heller i
det tidligere Østeuropa.

Kameraer omfattet af ovennævnte garanti skal i tilfælde af reparation sendes
til

Canon IT-service
Hørskætten 26
2630 Tåstrup

.... Det besvarer vist dit spørgsmål.

Mvh
Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-03 19:21

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> Jeg vil høre om nogen kender til forholdene omkring garanti & service her
> DK, hvis jeg køber et canon digital kamera i US eller Hong Kong ???

> [...]
Hej Zulu

Så er det mig bekendt ikke dækket i DK.

M.V.H.....Benny..

Fra : *gavtyven*

Dato : 20-05-03 21:04

"> Så er det mig bekendt ikke dækket i DK.

> M.V.H.....Benny..

Humm... Køber man evt på www.ebay.de som jo er tysk . Såtr det tit at
kameraet kommer via ml.handler fra HongKong til tyskland eller direkte til
dig.
Hvordan er garentien så ??
Ort Item shipped from Hong Kong

Land Deutschland

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-05-03 07:50

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Humm... Køber man evt på www.ebay.de som jo er tysk . Såtr det tit at
> kameraet kommer via ml.handler fra HongKong til tyskland eller direkte til

Det hjælper ikke, at det er sendt via Tyskland, hvis det er købt i Hong
Kong. Hvis du har købt det i Tyskland, må det gerne være sendt via Hong
Kong, hvis nogen skulle få den ide. Det afgørende for garantien er hvor du
har købt det. Bare lige for at du så lige tænker over dette også, så er det
altså de generelle garanti bestemmelser, som er gældende for Hong Kong, og
ikke for Danmark som kommer til at gælde for dit kamera, da det jo er der,
det er købt. Så det kan godt være, man skal få en til at læse det, som står
med småt, bare så man ved, hvad man egentligt går ind til, når man køber i
udlandet.

M.V.H......Benny..