Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med Acer AL922 - 19" LCD
Fra : Bear

Dato : 20-05-03 17:27

Hello there

Jeg overvejer at købe ovenstående LCD skærm, men har intet kendskab til
Acer's LCD skærme og kender ingen der har set modellen. Jeg har dog læst et
par reviews som fortæller gode ting om skærmen.
Her er et link til den:
http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-
page79,,193,5,,,65,,,,,,,,,1696,,,,,,,,,,,65,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2628133635.htm

De tillader 4 pixelfejl. Vil det sige at hvis skærm ankommer med pixelfejl,
så skal man bare acceptere det?

Jeg overvejer også Samsung's 19" LCD. Vil nogen anbefale denne i stedet?

mvh

Bjoern Rasmussen

Fra : Erik W.

Dato : 20-05-03 18:03

"Bear" skrev...
> De tillader 4 pixelfejl. Vil det sige at hvis skærm ankommer med
pixelfejl,
> så skal man bare acceptere det?

Nej... Man har 14 dages fuld returret på skærme man køber online. Hvis du af
en eller anden grund ikke er tilfreds med skærmen, så pakker du den bare så
pænt som muligt ned i kassen igen og sender den retur. Nogle foretrækker
ligefrem at købe TFT skærme online for at have denne retur-ret (det har man
nemlig ikke ved butikskøb).

Mvh Erik

Fra : Thomas Bue

Dato : 20-05-03 21:08

Pas på!
Hvis du åbner embalagen har du ikke jurisdisk ret til returnering! Det står
der også i de fleste handelsbetingelser.

MVH Thomas

Fra : Martin

Dato : 20-05-03 21:25

"Thomas Bue" <FJERNDETTEthomasbue@hotmail.com> wrote in message
> [...]
står
> der også i de fleste handelsbetingelser.

Ahh.. Mener nu at de ord der er brugt i forbindelse med fjernsalg er noget i
retningen af "væsentligt samme stand".. dvs. at du er velkommen til at kappe
tingen ud og returnere den hvis den ikke lever op til forventningerne.. Er
selvfølgelig undtagelser, men det er en anden snak.

-Martin

Fra : JRS

Dato : 20-05-03 22:39

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er selvfølgelig undtagelser, men det er en anden snak.

Yep, men det er kun DVD/CD/Software og den slags .. Der må de selvfølgelig
ikke åbnes først. Alt andet har man lov at se ude af pakken .

MVH
JRS

Fra : JOB

Dato : 21-05-03 17:10

"Bear" <bdr@nospam.sol.dk> wrote in message
newsrphbzifol6kk69@news.stofanet.dk...
> [...]
pixelfejl,
> så skal man bare acceptere det?
>
> Jeg overvejer også Samsung's 19" LCD. Vil nogen anbefale denne i stedet?

Køb endelig online! - det virker lidt som om at skærme der er returneret ved
fjernhandel, f.eks. med 'tilladt' antal pixelfejl, er det første der bliver
langet over disken, og så fanger bordet! - jeg taler af erfaring, og måtte
bruge en ikke-fungerende onsite garanti som påskud for at hæve en handel
over disken, da skærmen havde pixelfejl...jeg fik så en Acer AL732 med
posten, og den er bare så dejlig, og har både et uforligneligt design og en
masse spændende tilslutningsmuligheder...mvh JOB
ps...I øvrigt må man bestemt se på sin postordre hardware, og også tilslutte
den, og så returnere den...men undlad at bruge pixelfejl som returårsag -
hvis man overhovedet behøver at angive en årsag...det er nok ikke at kunne
lide udseendet, farven eller pludselig have fundet ud af man ikke har råd
alligevel - reeturretten på 14 dage er ment som en køberbeskyttelse, da man
ikke kan bedømme en vare ud fra billeder alene, og fordi smarte
postordretilbud kan manipulere folk til at handle meget spontant og uden at
have tænkt sig grundigt om...det er særdeles klogt at handle følsom hardware
som fjernhandel!!!

Fra : The Amazing Grace

Dato : 06-08-03 16:45

Jeg står for at skulle købe ny skærm, og jeg har fået indsnævret valget
til de to ovennævnte.

Hvad vil gruppen anbefale?

VH

Mads Hansen

--
Remove "lock" from mail address to reply by mail!
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-08-03 02:28

On Wed, 06 Aug 2003 17:45:04 +0200, The Amazing Grace wrote:

> Jeg står for at skulle købe ny skærm, og jeg har fået indsnævret valget
> til de to ovennævnte.
>
> Hvad vil gruppen anbefale?
>
> VH
>
> Mads Hansen

Ved godt dett er et svar i øst, hvor du spørger i vest - men jeg vil klart
anbefal dig en LG 1910B - drop 191T og Acer 922 - de er begge underlegne i
forhold til LG 1910B, der har et S-IPS panel og 16 ms respons tid.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : The Amazing Grace

Dato : 08-08-03 00:09

"Dr.Ralph" wrote:

> Ved godt dett er et svar i øst, hvor du spørger i vest - men jeg vil klart
> anbefal dig en LG 1910B - drop 191T og Acer 922 - de er begge underlegne i
> forhold til LG 1910B, der har et S-IPS panel og 16 ms respons tid.

Ja, den ser faktisk god ud. Samsungen glemmer jeg i hvert fald...

Jeg udskyder lige beslutningen lidt endnu, og håber at høre mere fra
Michael (MYKL [6600]) om hans indtryk af skærmen.

VH

Mads Hansen
--
Remove "lock" from mail address to reply by mail!

Fra : ehj

Dato : 07-08-03 20:40

Her er nyt review af Samsung 191T:
http://www.digit-life.com/articles2/samsung-191t/index.html

Alderen er begyndt at indhente den.

mvh E

Fra : ehj

Dato : 07-08-03 20:44

Nåhja, der står også lidt om Acer'en i artikelen.

mvh E

Fra : ehj

Dato : 07-08-03 20:52

Så får du også lige Acer reviewet: