Hvad kan der være galt?
Fra : hansen

Dato : 20-05-03 16:01

En af min veninde har en Hellig Birma, som efterhånden er ved at være godt
oppe i alderen. Den har altid passet sin flotte lange pels, men her på det
sidste er pelsen blevet "klumpet", så den næsten har dread-locks. Kan det
være fordi hun er gammel eller kan der være andre årsager til at hun
negligerer sin pelspleje?

VH Lise

Fra : Helle

Dato : 20-05-03 16:38

"hansen" <lshansennospam@privat.dk> wrote in message
> [...]
> sidste er pelsen blevet "klumpet", så den næsten har dread-locks. Kan det
> være fordi hun er gammel eller kan der være andre årsager til at hun

Hvad fodrer hun med? det er vigtigt at man fodrer med et godt foder som også
går ind og plejer pelsen. Det kunne lyde som om at katten mangler et eller
andet vitamin eller lignende. Pelsen er tit den der viser at noget er galt.
Jeg har selv en Hellig Birma og jeg fodrer med Hills eller Eukenuba og det
fungerer rigtig godt for pelsen også - min birma er knap 1 år gammel.
Efterhånden som katten bliver ældre findes der forskellige mærker foder og
det vil være en god ide at fodre med et foder som passer specielt til ældre
katte. F.eks er der killingefoder og derefter alm. voksenfoder - der findes
så senior foder osv.

Mvh Helle

Fra : hansen

Dato : 20-05-03 17:35

> [...]
ældre
> katte. F.eks er der killingefoder og derefter alm. voksenfoder - der

Jeg har lige spurgt hende, og hun køber kattemad hos dyrlægen. Det er dog
ikke senior, så det kan være det, der er galt. I første omgang vil hun lige
få katten tjekket hos dyrlægen, så mere alvorligere ting forhåbentlig kan
udelukkes. Men det kunne være, at det er nogle bestemte vitaminer der skal
til. Tak for rådet.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-05-03 17:38

> [...]
> sidste er pelsen blevet "klumpet", så den næsten har dread-locks. Kan det
> være fordi hun er gammel eller kan der være andre årsager til at hun

Ofte stopper en kat med at passe sin pels, hvis den er sløj. Synes i skal
kigge en tur forbi dyrlægen til et tjek. Ikke for at gøre jer bange, blot
for at være på den sikre side. Der kan jo være nogle alderdomstegn der
begynder så småt at vise sig.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk