Poul Støvl Ulfborg sogn
Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 20-05-03 11:24

Hej
Jeg mangler oplysninger om Poul Støvl`s aner om dem hved jeg at hans far
hed Christen Poulsen født1732 mor hed Anne Jensdatter
Om Poul ved jeg at han er født d.8-5-1778 i Siir sogn og død d.10-11-1846 i
Ulfborg sogn. Kan nogen hjælpe vil jeg være taknæmlig.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-05-03 12:25

Tue, 20 May 2003 12:24:22 +0200, skrev Preben Poulsgaard:

> [...]
>Om Poul ved jeg at han er født d.8-5-1778 i Siir sogn og død d.10-11-1846 i
>Ulfborg sogn. Kan nogen hjælpe vil jeg være taknæmlig.

Jeg troede engang at Støvl i Ulfborg havde noget at gøre med mine
Støvlbæk i Nørre Nissum, men der har jeg ikke kunnet påvise. Jeg har
et par notater fra dengang:

Borgerskaber:
Ringkjøbing 20/6-1664: Støvl, Mads Pedersen af Sir (Bl 4h)
Denne henvisning fandt jeg i seddelkartotekt på arkivet i Viborg.
Spørg mig ikke hvad det er der henvises til, men det kan opklares på
arkivet.

Og her er et notat fra Trap:
"Store-Støvl og Lille-Støvl (nævnt 1688) Sir Sogn, Hjerm herred. Store
Støvl ejedes i 1880'erne af Jens Støvl.

Ikke meget og temmelig ustruktureret, men ta' det, hvis du ka' bruge
det.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 20-05-03 12:35

Hej Kurt
Poul har en broder der heder jens men han er født i 1775 så han må være en
ældre hærer såfrem det er ham du omtalte så det er det nok ikke.
Jeg har selv været inde på at de skulde stamme fra Nr.Nisum men kom til
samme resultat.
mvh. Preben Poulsgaard