upload af billeder
Fra : Mikkel

Dato : 20-05-03 08:51

Når jeg uploader et billede får tmp filen et nyt "tmp" navn. Hvordan kan jeg
i PHP se hvad filen oprindeligt hed?

troede det var noget med echo $_files;

/mikkel

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-05-03 08:56

On Tue, 20 May 2003 09:51:26 +0200
"Mikkel" <spam_news@notfound.dk> wrote:
> Når jeg uploader et billede får tmp filen et nyt "tmp" navn. Hvordan
> kan jeg i PHP se hvad filen oprindeligt hed?
>
> troede det var noget med echo $_files;

det hele står her:
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

--
Navn : Kim Schulz | A grammarian's life is always in tense.
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Adam T

Dato : 20-05-03 09:45

> det hele står her: http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Sikkert

Men for os nybegyndere er det en ret kompliceret affære. Jeg selv har store
problemer med at få vist billedet efter det er uploaded. Dertil fylder et
70k billede 4,5 mb i databasen (den fil, der hedder .inc - er det ikke
databasen?). Og jeg kan især ikke finde ud af, i hvilken fil jeg skal sætte
koderne ind i. Se f.eks. på www.toensberg.com/luboahut - guestbook

mvh/Adam

---

Fra : Kim Emax

Dato : 20-05-03 09:56

Adam T wrote:

> Sikkert
>
> Men for os nybegyndere er det en ret kompliceret affære.

tjaee, hvis du ikke kan engelsk? kig efter $_FILES['userfile']['name']

Uden at have testet det, så har du et <INPUT TYPE="file" NAME="picture">
og finder så billedets navn med $_FILES['picture']['name']

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : JMo.

Dato : 20-05-03 09:58

"Mikkel" <spam_news@notfound.dk> wrote in

> troede det var noget med echo $_files;

print_r($_FILES);

- så får du alt i array'et $_FILES.

(iøvrigt bliver det nemmere at overskue hvis du output'er i ren tekst,
eller <PRE>'er teksten)

Fra : Mikkel

Dato : 20-05-03 10:30

Tak nu virker... Mit problem var $_files['******']['name'];

* = forkert navn = intet output, men print_r hjalp :)

/mikkel