Problemer med sms.
Fra : Klitgaard

Dato : 19-05-03 18:11

Hey.

Har en Ericsson R600 med Sonofon abb. der nogle gange har problemer med at
sende sms. Det "sjove" er at hvis jeg slukker og tænder for mobilen igen så
bliver beskeden sendt uden problemer. Hvad kan det skyldes? mobilen eller
nettet?

/Klitgaard

Fra : Anders Hougaard

Dato : 19-05-03 18:29

Klitgaard skrev:

> [...]

> bliver beskeden sendt uden problemer. Hvad kan det skyldes? mobilen eller

Du kan jo prøve at teste simkortet i en anden telefon og se om problemet er
det samme.
Der er en kendt fejl ved nogle R600, der består i, at telefonen ikke kan
afsende sms - dette afhjælpes som regel ved at slette beskedcentralnummeret,
slukke telefonen, tænde telefonen og indtaste nummeret igen. Det lyder lidt
som om det er noget i den stil der er tilfældet her...altså vil jeg skyde
på, at det er en fejl ved telefonen, muligvis noget der kan klares ved en
software-opdatering. Skulle det være en fejl der er relateret til udbyderen
er det sandsynligvis pga. dårlig dækning i området....

Mvh

Anders

Fra : Klitgaard

Dato : 19-05-03 18:33

"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec91471$0$266$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Du kan jo prøve at teste simkortet i en anden telefon og se om problemet
er
> det samme.

Det kunne jeg selvfølgelig prøve men problemet er bare at den fejler på
vilkårlige tidspunkter. Der kan gå få timer eller dage før den pludselig
ikke vil sende.

> [...]
udbyderen
> er det sandsynligvis pga. dårlig dækning i området....

De første par mdr. jeg havde telefonen var der ingen problemer, men
selvfølgelig kunne det godt være et softwareopdatering ville hjælpe....

/klitgaard

Fra : Anders Ravn

Dato : 19-05-03 19:36

[snip]

> Det kunne jeg selvfølgelig prøve men problemet er bare at den fejler på
> vilkårlige tidspunkter. Der kan gå få timer eller dage før den pludselig
> ikke vil sende.
[/snip]

Det har jeg også haft problemer med - også med Sonofonabb (Nokia 6610). Jeg
fik opdateret software, men problemet blev ved med at opstå.

Og jeg har glimrende dækning her hvor jeg bor (Odense C).

//Anders

Fra : Klitgaard

Dato : 19-05-03 21:17

"Anders Ravn" <anders@NOthenetr.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg har glimrende dækning her hvor jeg bor (Odense C).

Ja jeg bor i Århus C så det kan ikke være det...

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af