Så kom T610 endelig!
Fra : Anders Hougaard

Dato : 19-05-03 16:23

....og til under 3000 kr. ved lanceringen :D
Nogen der har erfaringer med den allerede nu, så skriv !

Mvh

Anders

Fra : MaRk

Dato : 19-05-03 17:39

> ...og til under 3000 kr. ved lanceringen :D
> Nogen der har erfaringer med den allerede nu, så skriv !

Den er da ikke udkommet i dk endnu??
De har den da ikke på lager?

Men tjek lige www.mobildebat.dk der er en der har købt den i sverige og et
sted et link til en stor test

Synes selv den ser ret fed ud

Mvh
Mark

Fra : Anders Hougaard

Dato : 19-05-03 17:54

MaRk skrev:

> Den er da ikke udkommet i dk endnu??
> De har den da ikke på lager?

Jeg tror den er på lager hos Kurt Ovi A/S. Den kan forudbestilles flere
steder. Se på mobilpriser.dk.

> Men tjek lige www.mobildebat.dk der er en der har købt den i sverige og et
> sted et link til en stor test

Jeps, har kigget den igennem :)

> Synes selv den ser ret fed ud

Synes jeg helt klart også! Eneste minus jeg kan få øje på er, at den kun har
2 mb hukommelse.

Mvh

Anders

Fra : Anders Hougaard

Dato : 19-05-03 18:00

Anders Hougaard skrev:

> Jeg tror den er på lager hos Kurt Ovi A/S. Den kan forudbestilles flere
> steder. Se på mobilpriser.dk.

Sorry, du har ret...Forventet levering i uge 24 :)
Måske man skulle åka hinsidan....

Mvh

Anders

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-05-03 20:57

Anders Hougaard skrev Mandag den 19. maj 2003 18:53 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Synes jeg helt klart også! Eneste minus jeg kan få øje på er, at den
> kun har 2 mb hukommelse.

Den har kun halv VGA opløsning, det er da også et minus. Og så er den
tude grim, men aligevel ville jeg godt have haft penge til den, for
den har flere fordele, så som den store skærm f.eks.

Ivar Madsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-05-03 21:46

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den har kun halv VGA opløsning, det er da også et minus. Og så er den
> tude grim, men aligevel ville jeg godt have haft penge til den, for
> den har flere fordele, så som den store skærm f.eks.

Jeg er nu glad for min Samsung SHG-V200..

http://makeashorterlink.com/?W2A1210A4

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Brian K

Dato : 19-05-03 22:45

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec94282$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er nu glad for min Samsung SHG-V200..
>
> http://makeashorterlink.com/?W2A1210A4

Hej

hvormange SMS kan den indeholde ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-03 00:31

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Davs.

> hvormange SMS kan den indeholde ?

50 stk.

Hvor mange billeder kan T610 indeholde..?

Data på V200 : http://handy.samsung.de/detail_mobil.asp?artid=608

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-03 06:52

Bjørn Jørvad skrev Mandag den 19. maj 2003 22:45 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg er nu glad for min Samsung SHG-V200..
> http://makeashorterlink.com/?W2A1210A4

Den har jo ikke nogen e-mail klient, den har ikke bloututch (ellelr
hvordan i H...... det nu staves) og så den eneste pris jeg kunne
finde, var 6.000 SEK, hmm, hvad koster den så herhjemme?

Ivar Madsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-03 10:32

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den har jo ikke nogen e-mail klient,

Har jeg intet at bruge til.

> den har ikke bloututch (ellelr
> hvordan i H...... det nu staves)

Den benytter sig af IrDa.

Hvor mange blærbare har Bluetooth..?

Skal man ikke tilkøbe en Bluetooth-dims til PC´en for at udnytte dette med
T610..?

> og så den eneste pris jeg kunne
> finde, var 6.000 SEK, hmm, hvad koster den så herhjemme?

Jeg mener at have set den til ca. 3.000 kr. hos en stor udbyder med
tilknyttet abonnement..

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : MaRk

Dato : 20-05-03 17:14

> Den benytter sig af IrDa.

Kan T610 ik også det? Jo.

> Hvor mange blærbare har Bluetooth..?

Nogen af toshibas har ihvertfald, ellers så er det jo bare sådan en lille
usb dims

> Skal man ikke tilkøbe en Bluetooth-dims til PC´en for at udnytte dette med
> T610..?

Skal man ikke tilkøbe en infarød-dim til PC'en for at udnytte dette med V200
??

> Jeg mener at have set den til ca. 3.000 kr. hos en stor udbyder med
> tilknyttet abonnement..

Hva ga du selv for den???

Mvh
Mark

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-03 17:19

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal man ikke tilkøbe en infarød-dim til PC'en for at udnytte dette med
V200
> ??

Nope .... IrDa har efterhåden været standard i mange år (til blærbare)...

> Hva ga du selv for den???

Ikke én krone .......)

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-03 18:55

Bjørn Jørvad skrev Tirsdag den 20. maj 2003 11:32 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har jeg intet at bruge til.

Den vigtigeste grund til at jeg ønsker at skifte min mobil ud.

> Den benytter sig af IrDa.

Kan man også bruge IrDa til en øresnabel?
Det har jeg temlig svært ved at forstille mig

> Hvor mange blærbare har Bluetooth..?
> Skal man ikke tilkøbe en Bluetooth-dims til PC´en for at udnytte
> dette med T610..?

Sikkert, men det har jeg ikke brug for, der vil jeg snilt kunne klare
mig med et kabel, vil thivertifald ikke bruge penge på noget.

> Jeg mener at have set den til ca. 3.000 kr. hos en stor udbyder med
> tilknyttet abonnement..

Stadig for dyrt IMHO.

BTW så kan jeg godt lide at man lukker den op for at komme til det
store display, og at den så har et lille foran. Kan man også bruge den
til at holde ved øret,uden at lukke den op?

Ivar Madsen

Fra : JMo.

Dato : 20-05-03 20:51

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in

> Kan man også bruge IrDa til en øresnabel?
> Det har jeg temlig svært ved at forstille mig

Ja ja.. Der er flere kinesere der har lavet mislykkede projekter i den
retning )

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-03 21:25

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den vigtigeste grund til at jeg ønsker at skifte min mobil ud.

O.k. .. det er så dit behov.

> Kan man også bruge IrDa til en øresnabel?

Nope.

Men der er da kommet nogle sæt på markedet, der kan stikkes i mobilos´ns
datastik.

De koster heller ikke så meget...

Dog har jeg ikke brug for en snabel. Jeg anvender et "slavekort" til min
originale indbyggede handsfree telefon i potten...

> Sikkert, men det har jeg ikke brug for, der vil jeg snilt kunne klare
> mig med et kabel, vil thivertifald ikke bruge penge på noget.

O.k.

> Stadig for dyrt IMHO.

O.k.

> BTW så kan jeg godt lide at man lukker den op for at komme til det
> store display, og at den så har et lille foran. Kan man også bruge den
> til at holde ved øret,uden at lukke den op?

O.k. og Nope.

På en Ericsson sidder kameralinsen på bagsiden. Kan den godt holde til det
og bliver den ikke ridset..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Anders Hougaard

Dato : 19-05-03 22:39

Ivar Madsen skrev:

> Den har kun halv VGA opløsning, det er da også et minus.

Tjaaa mente jeg også til at starte med...Men på den anden side: Den skal
bruges til at tage billeder, der skal sendes til andre telefoner. Disse skal
helst ikke fylde for meget og skal kunne sendes nogenlunde hurtigt. Til
dette formål er formatet fint. Hvis jeg vil tage "rigtige" billeder, bruger
jeg et "rigtigt" digitalkamera...i det mindste indtil kameraerne i
mobiltelefonerne bliver virkelig meget bedre.

> Og så er den tude grim,

Det er så helt subjektivt :) Jeg kan godt lide designet....

Mvh

Anders

Fra : FatPete

Dato : 20-05-03 10:30

> Den har kun halv VGA opløsning, det er da også et minus.

Halv VGA opløsning? hvad vil det sige?

-Pede-

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-05-03 17:21

> Den har kun halv VGA opløsning, det er da også et minus. Og så er den
> tude grim, men aligevel ville jeg godt have haft penge til den, for
> den har flere fordele, så som den store skærm f.eks.

V200 og T610 er faktisk ens på en del punkter, selvom man ikke skulle tro
det.
Begge har et display på 128X160 punkter - så det med, at den har kun har
halv VGA opløsning - det gælder i så fald for både V200 og T610.
V200 har så den fordel, at den anvender 65K farvers TFT dosplay, hvor T610
anvender 65K STN farvedisplay.

Dette er en vurderingssag, hvor man i de enkelte mobilproducenters
udviklingsafdelinger gør op med sig selv, hvad man prioriterer højest:

1. Meget god batteritid - så er TFT YT
2. Meget fin farveskærm - så er STN YT

Sony-ericsson har på det seneste prioriteret batteritid højt, og vil ikke
gerne gå på kompromis med den i deres nye mobiltlf modeller, derfor har de
valgt en 65K STN farveskærm, der slet ikke er så lysstærk, som denSamsung
V200 har - men Samsung prioriterer jo så helt anderledes - de har var
blandt de første med TFT skærme - og har altid haft en stinkende ringe
batteritid på deres mobiltlf - sjældent over 100 timer.

Det er derfor et spørgsmål, om man kan - for at få denne fantastiske klare
65K TFT skærm - vil kunne leve med en elendig batteritid på ikke meget over
1-2 dage ved hæftig brug, eller om man kan leve med en noget mere sløret
65K STN skærm, som der er i T610, men så tilgengæld kan regne med at strøm
nok på èn opladning til 3-5 dages hæftigt forbrug.

En ting, der yderligere et temperamentsspørgsmål er den udvendige antenne,
som alle Samsungs muslinemobiler har - jeg syntes den er grim og
irriterende, andre syntes den er til at leve med, og faktisk er smart at
bruge, når man skal hive den op fra inderlommen.

Der er argumenter for og imod - men lighederne imellem disse 2 mobiler er
som sagt samme display opløsning: 128X160 punkter, samme digi kamear
opløsning 352X288 pixels, samme hukommelse på 2MB og begge fylder stort set
lige meget - V200 er 1 cm kortere, men har så den lange udvendige antenne
og er både bredere og tykkere end T610.

De vejer begeg ca. 95 gram - men så hører lighederne også op.

T610 har BÅDE IR port, Bluetooth og kabel mulighed, mens V200 mangler
Bluetooth, T610 har email klient indbygget, dette har V200 heller ikke.

Så V200 må siges at være mobilen til ham/hende der vil skille sig ud og
ikke er den helt store teknik nørd, mens T610 er mobilen til ham/hende der
vil have næsten alt, hvad der kan proppes i en mobil i dag i en lille let
pakke.

Jeg er ikke i tvvil, om hvad jeg vil have: T610

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-05-03 21:39

Dr.Ralph skrev Torsdag den 22. maj 2003 18:21 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> T610 har BÅDE IR port, Bluetooth og kabel mulighed, mens V200
> mangler Bluetooth, T610 har email klient indbygget, dette har V200
> heller ikke.

Og da jeg har e-mail klient som hovedeformål med at skifte mobilen ud,
så er V200 ikke en valgmulighed, men jeg vil godt have en mobil med
klap, til at beskytte displayet med, findes der en der kan klare de to
ting? Dem jeg har fundet har kun en af delene

> Så V200 må siges at være mobilen til ham/hende der vil skille sig ud

Jeg har altid været noget for mig selv

> og ikke er den helt store teknik nørd,

Det er jeg helt afgjort, tiderliger, da jeg havde flere penge end idag,
skiftede jeg TV'et hvert halve år

> mens T610 er mobilen til
> ham/hende der vil have næsten alt, hvad der kan proppes i en mobil i
> dag i en lille let pakke.

Og gerne lidt til,,,

> Jeg er ikke i tvvil, om hvad jeg vil have: T610

Jeg er bare bange for displayet,,,

Ivar Madsen

Fra : Jensb

Dato : 20-05-03 00:05

> Synes jeg helt klart også! Eneste minus jeg kan få øje på er, at den kun
har
> 2 mb hukommelse.

Der går allerede rygter om at dette bliver lavet om, således at den fremover
får 4 MB.
Som sagt er det kun et rygte indtil videre, men det vil da være interessant
lige at holde øj med.