GPRS + VPN
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 19-05-03 10:24

Hej!

Jeg kobler en bærbar PC op via mobilen (anvender GPRS) og i den forbindelse
anvender en Cisco VPN-klient til at skabe forbindelse til det ønskede
netværk. Alt kører perfekt på TDC's net i Danmark.

Jeg har nu været i Sverige - Vodafone kørte fint, men jeg havde problemer på
Telias net.

Jeg kunne sagtens komme på Internettet, men når jeg begyndte at ville køre
VPN stopper alt trafik og jeg kan ingenting.

Er der nogle der kan forklare dette? Er der GRPS-forbindelser der ikke
tillader VPN-trafik?!? Eller andre gode bud!

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-05-03 11:46

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle der kan forklare dette? Er der GRPS-forbindelser der ikke
>tillader VPN-trafik?!? Eller andre gode bud!

Ja, det kan være spærret i operatørens firewall mod internettet. Jeg kan
ikke give en fornuftig forklaring på, hvorfor de skulle spære det, men
jeg har hørt om nogle, som havde.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 14:08

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in message

> [...]

> Er der nogle der kan forklare dette? Er der GRPS-forbindelser der ikke
> tillader VPN-trafik?!? Eller andre gode bud!

Kan det tænkes at Telia køre NAT med private IP adresser?

Henrik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-05-03 13:30

"HRO" <<not supplied>> wrote:

[snip]
>Kan det tænkes at Telia køre NAT med private IP adresser?

Det kan være problemet. Hvis det er det, skal man sin VPN admin til at
tillade VPN klienten at køre TCP/IP. Det er kun et problem for CiscoVPN
med UDP.

Peter