simcity 4
Fra : Claus Steffensen

Dato : 19-05-03 18:47

Hej er der nogen der kan sige hvor stor PCér (grafikkort og prosessor ) der
skal til for at køre simcity 4

Hilsen CS

Fra : Tybalt

Dato : 19-05-03 19:37

"Claus Steffensen" <claus.steffensen@privat.dk(fjern)> wrote in message

> Hej er der nogen der kan sige hvor stor PCér (grafikkort og prosessor )
der
> skal til for at køre simcity 4
>

> Hilsen CS

Hej CS

Kravene ser ud som følger:

System Requirements:

a.. Windows 95/98/NT4SP6/2000/XP,
b.. Minimum 500MHz Pentium III and a 8MB video card.
c.. Recommended Pentium III and a 16MB video card.
d.. Ideal Pentium 1GHz and GeForce4 16MB or better video card.
e.. Keyboard,
f.. Mouse

Men du kan ok godt regne med, at det er de ABSOLUTTE minimumskrav. Min
kæreste har det, og på hendes xp1800 med 256mb ram begynder det ret hurtigt
at gå langsomt.

Mvh. Henrik

Fra : Gismo

Dato : 19-05-03 20:46

"Tybalt" <fakemail@shutup.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men du kan ok godt regne med, at det er de ABSOLUTTE minimumskrav. Min
> kæreste har det, og på hendes xp1800 med 256mb ram begynder det ret

hvis det skal køre optimalt kræver det 3 gig hz og en tilhørende computer

Gismo

Fra : Gerner

Dato : 23-05-03 14:40

"Gismo" <stivnisse@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvis det skal køre optimalt kræver det 3 gig hz og en tilhørende computer
>

> Gismo

Det er nok at tage computeren for fuld.

Man skal da ikke betale 20.000 kr. for at spille dette simple spil. En
pentium3 med 900mhz-1Ghz og et godt grafikkort med 64Kb grafikram eller mere
er godt nok.
Det er nok at købe en pc til omkring 8000 kr incl skærm, og så opgradere med
et godt grafikkort.

Fra : Claus Steffensen

Dato : 23-05-03 16:14

Hej Gerner
Har du prøvet med denne confirguration jeg har også hørt at det kræver en
kæmpe pc derfor er jeg lidt afv entende
med at anskaffe simcity 4

CS

Fra : Emil Jensen

Dato : 23-05-03 17:41

> Hej Gerner
> Har du prøvet med denne confirguration jeg har også hørt at det kræver en
> [...]

Problemet kom når byen nåede en vis størrelse, alt efter computerstyrke. På
min var det irriterende at det hakkede allerede ved 10.000 indbyggere, og
jeg har en SimCity 4 kørende på en computer med AMD 1600+ Palomino, 512 MB
Ram, GeForce 2 MX 400 64 MB og Windows XP.
Men nu har EA (spiludvikleren) lavet nogle patches, som retter en del op på
det! Mere om patchen kan læses her (engelsk):
http://simcity.ea.com/patch/index_patch.php

Mvh

Emil

Fra : The X

Dato : 22-05-03 19:19

Mine unger kører det på deres Celeron 300A Mhz clocket til 450Mhz. Creative
Geforce Anhilator 32Mb Grafikort. 384Mb Ram.
Windows XP Home.
Selvfølgelig ikke sat op til max. detaljer, men det kører ok.
Vi kan køre de fleste nye spil på denne puter bla. Warcraft 3, GTA 3,
Battlefield. Men selvfølgelig ikke i fuld opløsning.

Mvh
Dan