Rengøring af glasfiber.
Fra : MAndersen

Dato : 19-05-03 12:20

Jeg er ved at købe en motorbåd/speedbåd (udenbords motor) der de sidste 3 år
har stået ude uden pressening. Dvs. møblerne er ødelagt og da den har stået
under træer kan i vel næsten gætte hvordan den ser ud.

Hvordan skal rengøring/renovering af glasfiber ske ? Er det blot alm.
knofedt og sæbe, evt. højtryksrenser og så polere/pudse glasfiberen?

mvh
MAndersen

Fra : EA

Dato : 19-05-03 12:54

Hej M Andersen
Hvis skitet er af tykkere lag? Brug en spartel (Hård plast)
Hvis du syntes at det kan "vaskes" så brug malergrundrens, en lille sjat i
en spand vand, det udviser mirakler.

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

MAndersen <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ec8bde4$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Klaus Petersen

Dato : 19-05-03 21:29

Jeg har lige renset et fribord, og det var ganske let. Jeg tog en
langsomtgående boremaskine og monterede en rondel med en skumgummipude.
Puden fugtede jeg med vand og brugte derefter flydende rubbing. Derefter fik
båden en gang tokomponent Dulon. Det virker som en lakforsegler og har den
fordel, at det ikke indeholder fedt, som suger snavset til sig.
Hvis er er overfladeridser kan du tage dem med vandslibepapir fra korn 600 -
1200 alt efter ridsens alvor.

Hilsen Klaus