Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvordan formateres et Smartmedia kort så X~
Fra : paul

Dato : 19-05-03 19:17

Jeg har købt en Extrememory 6in1 USB card reader hos Multimedia world. (269kr)
Først var jeg betænkelig fordi der stod USB2 på pakken. Men det viste sig at den også
kan bruges på en almindelig USB indgang. En test med memory-stick gik problemfrit. Der
var hul-igennem med det samme.
Men meningen med dette køb for mig er at bruge det som et lille backup-drev med et 128MB
smartmedia kort, som kommer fra en mp3-man.
Det virker bare ikke: XP kan ikke se nogen flash-ram nogen steder når Smartmediakortet
er sat i.

Så spørgsmålet er om jeg skal reformatere sm-kortet. Det kan ikke gøres med XP´s normal
format. Nogen på google skriver at der findes et program, smprep.exe, som kan gøre det.
Men jeg kan ikke finde det på nettet.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-05-03 08:19

"paul" skrev
> [...]
med XP´s normal
> format. Nogen på google skriver at der findes et program, smprep.exe, som

Hvis det kniber, så få evt. din fotohandler til at
formattere det i et kamera. Så vil pc'en kunne finde
det bagefter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : paul

Dato : 20-05-03 12:34

Jeg fulgte dit råd og gik ind til de 2 nærmeste fotohandlere med olympus
digitalkameraer. Fik afslag begge steder. De vil ikke røre ved de nye kameraer. Jeg ser
måske ikke godt nok ud....

Så jeg må nok hellere finde en privat i nærheden, som har et olympus eller fujitsu
digitalkamera
med smartmedia. Jeg bor i Hvidovre (Kbh-vest).
Kan tilbyde divx films eller software i bytte for tjenesten.

getpaul-snabela-get2net.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-05-03 13:39

"paul" skrev...
> Jeg fulgte dit råd og gik ind til de 2 nærmeste fotohandlere med olympus
> digitalkameraer. Fik afslag begge steder. De vil ikke røre ved de nye
kameraer. Jeg ser
> måske ikke godt nok ud....

Det var da nedslående...
Jeg kom til at tænke på at de gange jeg har haft et "defekt"
sm-kort i hænderne, kunne XP snildt finde læseren, men ikke
læse kortet. Beskeden fra Xp var "om den skulle formattere?"
Så jeg kan ikke helt få din fejlbeskrivelse til at stemme.
Er du sikker på at læseren er rigtigt installeret?
Visse læsere har det skidt med at køre gennem hub'er.
Har du prøvet at slutte den direkte til?