Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Hvor finder man en velassorteret ~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-05-03 14:21

Jeg har igen været på rundtur i den nærmeste større by, Skive. Jeg
havde en dosmerseddel med følgende punkter:

2. stk. Fujicolor Reala 135-36
Samletaske til 2 kamerahuse, 4 objektiver, flash + diverse tilbehør
Forlængerledning til flash, 1-2 meter
En-times fremkaldelse af to diasfilm (E6)
Lyskasse/sorteringspult til dias.

Skive har 3 fotoforretninger, men det lykkedes mig ikke at opstøve
nogen af delene!!!! De kunne alle tilbyde at skaffe, men det kan min
lokale DagligBrugs jo også.

Nu er det så jeg spørger: hvor finder jeg den nærmeste fotoforretning
hvor de stadig har lidt service til analoge fotografer? Viborg,
Struer, Nykøbing, Thisted.....?

Det værste er jo, at de helt har givet fanden i det analoge, men de
har jo heller ingen forstand på digitalt og kvaliteten af de
papirbilleder de koger ude i baglokalet, er efter min erfaring alt for
ringe og alt for svingende i kvaliteten.

M.h.t. fotoarbejde ringede jeg i dag til Gabs og fik anvist en købmand
9 kilometer herfra, som sender til dem. Det må så blive min
billedbutik fremover (((((

Er der er behjertet sjæl der har en stump flashledning liggende til
ingen verdens nytte, og som vil stoppe den i en kuvert til mig? Skal
den koste noget, finder vi vel også ud af det på en eller anden måde.
Det falder vel ind under vennetjenester, hvor imod køb af en fototaske
nok vil være offtopic, så der dabber jeg lige over i
dk.marked.privat.foto

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-05-03 15:35

hvis du vil handle på nettet er der mange muligheder for at finde de ting du
søger...

www.japanphoto.dk har mange ting på hjemmesiden, og hvis man mailer til dem
kan de som regel give en pris indenfor et døgn, men en smule dyre..

www.kamerahuset.dk lækker lille butik...

www.billigefilm.dk siger næsten sig selv...

http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm denne side har en masse links til alt
muligt omkring foto, kan bruges til MANGE ting...

Håber at du finder hvad du søger...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : KNL DtP

Dato : 19-05-03 15:52

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det så jeg spørger: hvor finder jeg den nærmeste fotoforretning
> hvor de stadig har lidt service til analoge fotografer? Viborg,
> Struer, Nykøbing, Thisted.....?

Hvis du er frisk på at køre til Struer, så synes jeg du skal kigge forbi StruerFoto
(www.struerfoto.dk). Her har jeg de sidste mange år fået fremkaldt og forstørret mine
billeder. De har en god service og lavet et godt stykke håndværk - hvilket absolut
ikke er standart inden for den branche.

Fuji Reala har jeg set i butikken. E6-fremkaldelse på en time kan de ikke klare, da
de sender filmene til Tønder (Gabs?). Forlængerkabel til flash kan de sikkert
skaffe - men du kan da prøve og ringe og høre om de har det du søger.

.... ellers er der jo også muligheden for at handle online. Jeg har faktisk købt alt
mit fotoudstyr over Nettet (kamera-hus, 3 objektiver, flashanlæg, lysmåler og film).

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Mikael

Dato : 19-05-03 16:15

Der er en velassorteret Photo-care i Thisted Nej jeg arbejder ikke i
Photo-care, har været i den på utallige forretningsrejser til området.

Mikael (3000)

---

Fra : Posthustorvets-Foto

Dato : 20-05-03 08:39

Kære Kurt Hansen. For det første, vil jeg gerne sige dig
at vi skriver 2003og ikke 1961. Det er digitaltid det betyder at FOTOGRAFER
og andet fotofolk nu kun vil have digitalkameraer.Mit personale er det
bedste,og derfor er du fuld af løgn,hvis du påstår de ikke ved hvad de har
med at gøre,for det andet laver vi SUPER gode billeder det har vi Mange
FOTOGRAFERS ord for .Da vi kun har det nyeste digitallab. Som de også har på
GABS eller CEWECOLOR.Så hvis du påstår at vi koger billeder i
baglokalet,såvis mig venligst de billeder.Diasfilm er der ikke mange
fotofolk der bruger idag ,så derfor kan du ikke få dem fremkaldt på 1 time.
Kære kurt da du er proff. fotograf er det en rigtig god ide at handle i
DagligBrugsen.
med venlig hilsen
Klaus Kristiansen.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 20-05-03 08:47

Posthustorvets-Foto <post@posthustorvets-foto.dk> wrote:
> [...]
> med at gøre,for det andet laver vi SUPER gode billeder det har vi Mange
[snip]

*plonk*

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Peter Andersen

Dato : 20-05-03 09:33

Posthustorvets-Foto wrote:
> Kære Kurt Hansen. For det første, vil jeg gerne sige dig
> at vi skriver 2003og ikke 1961. Det er digitaltid det betyder at
> FOTOGRAFER og andet fotofolk nu kun vil have digitalkameraer.
Øhh nå... sikke da noget ævl. Det viser da du ik driver en fotoforretning
men en multimediebutik i stedet for... selvom salget er lavt af diasfilm
m.m. så SKAL der være et udvalg!

> [...]
> nyeste digitallab. Som de også har på GABS eller CEWECOLOR.Så hvis du
> påstår at vi koger billeder i baglokalet,såvis mig venligst de billeder.
Jeg kunne nævne flere fotoforretninger der har knaldgode labs til over 2
millioner kr., men det handler jo om hvilke mennesker der sidder bag
knapperne!!! det er dybt underordnet om det lab er fra i år eller noget
gammelt noget, hvis bare de folk der sidder bag kan styre det og har den
fornødne erfaring.
Det er de FÆRRESTE der har det i dag.

> Diasfilm er der ikke mange fotofolk der bruger idag ,så
> derfor kan du ikke få dem fremkaldt på 1 time. Kære kurt da du er
> proff. fotograf er det en rigtig god ide at handle i DagligBrugsen.
Nu kan det næsten ik blive værre!! er der ik mange fotofolk der bruger
dias!?? sikke noget ævl. Hvis du følger lidt med her i gruppen vil du se at
der er mange indlæg om dias og indkøb af dias m.m. Min lokale fotobiks
sælger da flere dias film om ugen...

Hvor er det skræmmende at vi har fat i en fotohandler her og at det måske
desværre afspejler holdningen hos de fleste fotohandlere.

Suk..

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-05-03 12:37

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det skræmmende at vi har fat i en fotohandler her og at det måske
> desværre afspejler holdningen hos de fleste fotohandlere.

Ak ja, her kan man virkelig tale om at skyde sig selv i foden. (Godt han
ikke er våbenhandler

/Alex

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-05-03 11:22

Tue, 20 May 2003 09:38:50 +0200, skrev Posthustorvets-Foto:

>med venlig hilsen
>Klaus Kristiansen.

Jeg antager et det er Posthustorvets Foto i Skive - netop en af de
forretninger jeg besøgte med min dosmerseddel?

>Kære Kurt Hansen. For det første, vil jeg gerne sige dig
>at vi skriver 2003og ikke 1961. Det er digitaltid det betyder at FOTOGRAFER
>og andet fotofolk nu kun vil have digitalkameraer.

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal forholde mig
til dit indlæg, men forholde mig skal og vil jeg naturligvis. Jeg
kunne vælge at fare op som en skrigeballon, eller jeg kunne vælge at
betragte det som et almindeligt debatindlæg, men hvis jeg skal være
imødekommende og vælge det sidste, kunne jeg godt have undværet det
anvendte sprogbrug og den spillen-fornærmet-attitude du lægger ud med.

> [...]
>GABS eller CEWECOLOR.Så hvis du påstår at vi koger billeder i
>baglokalet,såvis mig venligst de billeder.

Min betragtning i mit oprindelige indlæg nævner overhovedet ikke
Posthustorvets Foto i Skive desangående og er en generel bedømmelse af
standarden år 2003.

> [...]

>Kære kurt da du er proff. fotograf er det en rigtig god ide at handle i

Jeg har aldrig nogensinde påstået at jeg er professionel. Jeg er
kvalitetsbevidst amatør. På baggrund af _meget_ svingende kvalitet på
minilabs (ingen nævnt, ingen glemt), har jeg derfor valgt at bruge
Gabs, da det er et af de laboratorier der jævnligt fremhæves i denne
nyhedsgruppe. På forespørgsel hos Gabs' kundeservice, var nærmeste
indleveringssted en købmand 9 km fra hvor jeg bor og der vil jeg så få
levet det meste af mit fotoarbejde fremover.

Kurt Hansen

Fra : MiBO

Dato : 20-05-03 17:38

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> imødekommende og vælge det sidste, kunne jeg godt have undværet det
> anvendte sprogbrug og den spillen-fornærmet-attitude du lægger ud med.

Tjah, en ting er f.eks. at kontakte hans ISP for det personangreb han
udsatte dig for. Ellers et sobert svar du gav til ham.

/michael

Fra : jo

Dato : 20-05-03 19:28

"MiBO" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

FOTOGRAFER

> Tjah, en ting er f.eks. at kontakte hans ISP for det personangreb han
> udsatte dig for. Ellers et sobert svar du gav til ham.
>
> /michael
Og så har han ikke en skid forstand på at skrive indlæg han råber jo af folk
(FOTOGRAFER) Rigtig god reklame fra en fotohandler. Ikke noget at sige
til at man handler på nettet og specielt i udlandet hvor fototing er en del
billigere både analog og digi.
jesper

Fra : C. Poulsen

Dato : 20-05-03 19:39

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote in message news:<skvjcvolbim39ut27ru9gg0pg3osqgm6hs@4ax.com>...

> [...]
> indleveringssted en købmand 9 km fra hvor jeg bor og der vil jeg så få
> levet det meste af mit fotoarbejde fremover.

Jamen, jamen, det er dog fantastisk til sprogbrug fotohandlere har i
dag, gid det dog var proportionalt med deres viden om foto og deres
kunders behov og ønsker.
At analogt fotografi er en uddøende race, ja sådan kan det vel godt se
ud når man kigger ind til de lokale fotohandlere, jeg tror mere at det
skyldes at der ikke mere findes fotohandlere der egentlig ved noget om
foto, de er butik uddannet og skal se en god profit, om det så er søm,
hårde hvidevarer eller foto er underordnet.
Og om deres minilab har kostet 100,- eller 1.000000,- er fuldstændigt
underordnet, hvis den stakkel der bliver sat ved knapperne ikke ved
mere om at bruge "labet" end han kan se hvornår der skal skiftes rulle
og fødes med nyt papir.
Her er bare 2 grunde til at jeg har fravalgt min lokale fotoforhandler
efter mange år til fordel for en dansk foto netbutik.
Skulle bruge en Lowe fotorygsæk til en trekking tur, og fandt 2
modeller på Lowes hjemmeside, og fremlagde dette i butikken, men ville
de tage dem hjem så jeg kunne se hvilken der ville passe til mit
forbrug, Nej, og der er ikke tale om en rygsæk til 50,-
Så skulle jeg bruge kodak IR film, 20 stk, spørger ikke om hvad de
koster, men svaret er de laves ikke mere, og er udgået af produktion.
Begge dele har min nye net fotohandler skaffet.

Se det kalder jeg service, samme net butik fandt iøvrigt også ud af
hvor jeg i nærheden af hvor jeg bor kunne få mine film fremkaldt ved
Gabs, jeg forlanger ikke at de skal have hylderne fyldt med analogt
udstyr, men bare lidt forståelse for at vi er mange der stadigt bruger
analogt udstyr.

Carsten

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 20-05-03 19:50

Jeg må sige jeg er chokeret.

Her i Silkeborg ligger der 4 foto-forretninger indenfor omkring 100
meter, på den samme gade - alle forstår de os "analoge" fotografer - 2
af dem har sågar et større lager i både kemi og specielle film hjemme
til at kigge på til dagligt.

Hvordan det i Skive kan lade sig gøre, at foto-handlerne er sunket til
et niveau hvor de ikke bare har droppet analogt foto, men ligefrem
sviner folk til for at spørge efter noget service, det forstår jeg ikke
- og det ligner absolut ikke den virkelighed jeg kender fra mine lokale
butikker - men de har så selvfølgelig også alle uddannede fotografer
ansat.

Held og lykke med at finde et godt sted, i alt fald - Og hvis du finder
nogen der kan lave dias hurtigt, må du da gerne lige skrive det ;)

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 22-05-03 17:31

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Rune B. Broberg
> Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

I kongsvang/Viby kan man få fremkaldt dias samme dag, med der er jo lidt
langt fra Skive.
Men til alm. orientering: http://www.maicolor.dk
Med venlig hilsen
Sven Ole Pedersen