Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bare for at få det bekræftet...
Fra : Jack L.

Dato : 18-05-03 23:25

Jeg har for nogen tid siden været så smart at lade en lille magnet sætte sig
fast på den cylinderformede beholder, hvor der naturligvis ligger en film i
beholderen, som er brugt. Jeg fjernede den straks væk, men jeg formoder at
jeg lige så godt kan spare de 40 kroner og undlade at få det fremkaldt?

Hilsen Jack

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-05-03 23:55

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg lige så godt kan spare de 40 kroner og undlade at få det fremkaldt?

Kommer vel an på hvor kraftig den magnet er, og hvor lang tid den har siddet
der.

Du kan altså godt få fremkaldt en film billigere end 40 kr www.gabs.dk tager
kun 29.75 kr for en alm. C41 ( farveneg ) fremkaldelse.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Jack L.

Dato : 19-05-03 00:05

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> [...]

> siddet der.
>
> Du kan altså godt få fremkaldt en film billigere end 40 kr

Tak for linket og af- / bekræftelsen. :)

Hilsen Jack

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 18-05-03 23:58

Jack L. <jack_nospam@nospam.dk> wrote:
> [...]
> jeg lige så godt kan spare de 40 kroner og undlade at få det fremkaldt?

Hvorfor?

Mine film lader da i alt fald ikke til at være følsomme overfor magneter
- lys, derimod..

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jack L.

Dato : 19-05-03 00:05

Rune B. Broberg wrote:
> Jack L. <jack_nospam@nospam.dk> wrote:
> Hvorfor?
>
> Mine film lader da i alt fald ikke til at være følsomme overfor
> magneter
> - lys, derimod..

Man kunne vel forestille at de metalliske pulver i filmrullen bliver
påvirket af magneten? Men ja, måske skal jeg alligevel prøve at få
billederne fremkaldt. :)

Hilsen Jack

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 19-05-03 00:08

Jack L. <jack_nospam@nospam.dk> wrote:

> Man kunne vel forestille at de metalliske pulver i filmrullen bliver
> påvirket af magneten? Men ja, måske skal jeg alligevel prøve at få
> billederne fremkaldt. :)

Jeg erindrer ikke om moderne C41 farvefilm er lavet at metalpulver - med
gammeldags sort-hvid sølvbaseret film kunne det måske være aktuelt.

Til gengæld kunne man da håbe på en sjov effekt, hvis det endelig var -
"forvredne" billeder kan også være gode.

Held og lykke, og hvis de bliver underlige, så smid dem da online! ;)

Fra : Alan Thwaites

Dato : 19-05-03 03:24

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "forvredne" billeder kan også være gode.
>
> Held og lykke, og hvis de bliver underlige, så smid dem da online! ;)

Alan T.skrev: Et magnetfelt,uanset hvor kraftigt,har ingen indflydelse
på film. Kun lys og ioniserende stråling (røntgen eller gamma).
Alan.