Vi er fortvivlede!
Fra : jf

Dato : 18-05-03 16:34

Vi har nu på mindre end en måned "sagt farvel" til 2 af vores katte.
De er begge forsvundet. De er søskende og født her i huset for 10
måneder siden. Den ene forsvandt i påsken, hvor vi væk i nogle dage.
Den anden for en uges tid siden. Den første som forsvandt er en hunkat
som skulle have været steriliseret (og øremærket) i ugen efter påske.
Tiden hos dyrlægen måtte vi afbestille. Hunkatten var alene hjemme med
sin mor, og vores 2 gamle katte. Dens bror som lige var blevet
kastreret og behandlet for et bidsår var sendt i pleje mens vi var
væk. Dagligt blev de 4 tilbageværende katte tilset af en fra vores
familie, og de var der alle hver dag lige til den sidste dag inden vi
kom hjem. Vi har ikke så meget som set skyggen af den lille siden. For
en uge siden forsvandt dens bror så. Som beskrevet ovenfor var den
kastreret. Hvad er mon gået galt? Selvom vi, da alle katte var her,
havde 5 katte er de alle blevet nusset og pusset, så det kan ikke være
fordi de har følt sig overset her. Vi har efterlyst dem hos det lokale
dyreinternat, på "opslagstavlen" hos Inges-Kattehjems internetside og
med billede i vores lokale butik. Vi er klar over at vi nok ikke kan
gøre så meget andet end at vente og se, men for hver dag der går
bliver vi mere og mere usikre på, om de kommer tilbage. For 1½ år
siden forsvandt en af vores tidligere katte på samme "mystiske" vis
(uden et spor, uden en grund) og den kom aldrig tilbage. Mht. de netop
forsvundne, så var de begge meget kælne og meget indladende over for
fremmede, så det kan jo ikke udelukkes at nogle børn har fået overtalt
deres forældre til at lukke dem ind. Vi håber så bare på, at det ikke
er i lejligheder, de er lukket inde, men i huse, så der stadig er en
chance for at de finder hjem igen. Er der mon nogen der har et par
trøstende ord?

Med venlig hilsen
Lotte & Jakob

Fra : Jette

Dato : 18-05-03 17:01

"jf" skrev:
> Vi har nu på mindre end en måned "sagt farvel" til 2 af vores katte.
[klip]

Hej Lotte og Jacob

Vi er mange herinde der til fulde forstår Jeres fortvivlelse. For de fleste
af os er misserne ikke bare kæledyr - det er familiemedlemmer Derfor
bliver man frygtelig ked af det, når en kat ikke kommer hjem som den plejer.

I må bare holde modet oppe, og håbe på det bedste. Jeg krydser i hvert fald
fingre for Jer

Men man skal nok være lidt hårhudet for at holde udekat, og være forberedt
på at misserne kan komme ud for mindre behagelige oplevelser

Mvh. Jette

Fra : jf

Dato : 21-05-03 14:44

Det lykkelige skete! èn af misserne er nu hjemme igen. Den øremærkede
kastrerede hankat blev bragt til vores hoveddør af Kattens Værn. Vi er
dybt taknemmelige. Katten har opholdt sig i en lejlighed hos en ældre
dame fra søndag og til i dag onsdag, hvor hun kontaktede Kattens Værn.
TAk TAK. Der var dog ikke den store gensynsglæde at spore hos kattens
mor. Først lidt snus, så lidt hvæs og så en gang regulær smæk. Håber
det betød "Det gør du aldrig mere"

Hilsen Lotte

Fra : Ragna

Dato : 21-05-03 15:14

Ti lykke! Hvor er det dejligt, når sådan en sag ender godt.
Nu håber jeg bare for jer, at den anden kat også må dukke op igen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : jf

Dato : 05-06-03 20:56

Ja så mangler vi bare den anden kat - en sort hunkat, som desværre
ikke er øremærket (den stak af ugen før den skulle steriliseres og
øremærkes).

Men vi håber stadig at den skulle dukke op igen.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-06-03 00:38

Jamen hvorfra er katten blevet væk, og hvornår.........hilsen Majbritt

Fra : jf

Dato : 09-06-03 17:00

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> wrote in message news:<3edfd307$0$32495$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Jamen hvorfra er katten blevet væk, og hvornår.........hilsen Majbritt
> "jf" <jakob@funch.com> skrev i en meddelelse

Den forsvandt i påsken, hvor vi væk i nogle dage. Vi bor i et stille
kvarter i Brøndby. Problemet at at katten endnu ikke var blevet
steriliseret eller øremærket - vi havde bestilt tid til dette ugen
efter. Så vi går nu og håber på at den har fundet husly hos nogen, som
måske kunne finde på at sætte et opslag op i de lokale butikker, eller
endnu bedre, nogen der måske kiggede her i denne nyhedsgruppe.

mvh
jakob