ide til et ekstra "pift".
Fra : Battlefield´s

Dato : 19-05-03 13:45

Hej
Jeg har tænkt på om der findes et eller andet jeg kan give vores labber
inden han skal på prøve næste week-end?
Jeg mener ikke "doping", men et eller andet lækkert, som kunne give et
ekstra pift. Han er desværre frygtelig kræsen (jo, de findes selv blandt
Labradors), og det foder vi endelig har fundet frem til (som han gider
spise) er bare et alm. foder altså ikke specielt til brugshunde.
Måske skal vi bare give ham en stor portion spaghetti, som jo sportsfolk
spiser før det går løs.
Nogle ideer?
Vibeke

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-03 13:51

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> spise) er bare et alm. foder altså ikke specielt til brugshunde.
> Måske skal vi bare give ham en stor portion spaghetti, som jo sportsfolk

Toastbrød med leverpostej ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Pia J

Dato : 19-05-03 13:52

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har tænkt på om der findes et eller andet jeg kan give vores labber
> inden han skal på prøve næste week-end?

Man kan få forskellige snacks, pemmikan (tørret kød) og jeg mener Hennes har
et eller andet produkt i laks som også bruges som boost ved ekstra
præstationer.

http://www.henne-pet-food.dk/pemmikan.htm

:Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-05-03 14:00

> [...]
har
> et eller andet produkt i laks som også bruges som boost ved ekstra

Hej Pia
Det var netop sådan noget jeg søgte, og så kan jeg endda købe det hos min
dyrlæge. Tak for linket!
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 19-05-03 17:44

En æggeblomme med 2 spiseskefulde sukker i lige før konkurrencen..
(ikke druesukker, da hunden ikke kan optage det)
Dette må man kun give 2 gange om dagen, og kun i de dage, hvor hunden skal
yde noget ekstra.
Hilsen
Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 19-05-03 20:19

Det var sjovt, jeg ville ellers have nævnt druesukker, det er før blevet
anbefalet herinde ( for 1 års tid siden) Jeg har brugt det flere gange, men
uden synlig effekt Er du sikker på at hunden ikke kan optage det ?

Thorleif

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 19-05-03 20:47

Det har jeg fået at vide af en meget erfaren og kyndig hundefører, så det
tror jeg da på.
Hilsen
Ulla

Fra : x Vuf x

Dato : 20-05-03 20:56

Mon, 19 May 2003 21:19:08 +0200, Gitte & Thorleif wrote:

>Det var sjovt, jeg ville ellers have nævnt druesukker, det er før blevet
>anbefalet herinde ( for 1 års tid siden) Jeg har brugt det flere gange, men
>uden synlig effekt Er du sikker på at hunden ikke kan optage det ?

Det ved jeg nu, at det gør! Når jeg har nyfødte hvalpe, der lige skal
hjælpes igang efter en hård fødsel, får de 1 dråbe kogt vand med druesukker.
Det hjælper SYNLIGT!

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Anita

Dato : 21-05-03 21:54

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg nu, at det gør! Når jeg har nyfødte hvalpe, der lige skal
> hjælpes igang efter en hård fødsel, får de 1 dråbe kogt vand med
> [...]

Hej.

Samme råd fik jeg af min dyrlæge både til mine hunde før en konkurrence, men
også til min kat da den lige havde født. Jeg synes der var en tydelig
effekt.

Hej fra
Anita

Fra : Rikke Andersen

Dato : 20-05-03 09:33

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spise) er bare et alm. foder altså ikke specielt til brugshunde.
> Måske skal vi bare give ham en stor portion spaghetti, som jo sportsfolk

Jeg er altid vældig varsom med at få hundemaven for fyldt lige inden en
konkurrence, så alt energifoder bliver givet i dagene op til, og jeg fodrer
sidste gang aftenen før en konkurrence.
Jeg har en fortid som ridelærer og en af de ting vi lærte omkring fodring af
heste op til konkurrencer har jeg taget med til hundene. Man kan fylde
glukogen depoterne ved at trappe træningen ned de sidste dage uden af trappe
fodermængden ned. Så jeg giver meget næringsrig kost onsdag, torsdag, fredag
og kun let arbejde.

I løbet af selve konkurrencedagen bruger jeg at give kold (ikke iskold, men
tempereret) suppe. Dels er jeg sikker på at han drikker nok og dels er der
energi i suppen.

Det er faktisk ikke særlig bøvlet. Aftenen inden en krævende konkurrence
fodrer jeg fx. med grønsager og ris og fed laks. Jeg koger laksen sammen
med risen og gemmer vandet. Jeg sørger måske for at menneskene har fået et
eller andet mad der indeholder kogt kylling. Suppen gemmer jeg til hundene
*S* Bliver lige hældt i 1½ liters flasker og så er der nok suppe til et
todages stævne. Måltidet lørdag aften (hvis det er 2 dages stævne) er som
regel kallun, grønsager, æg og ris. Bobbe stresser let over konkurrencer og
særligt hvis vi sover ude i samfundet er han lidt svær at få til at slappe
nok af til at spise. Men kallun er hans livret og det er jo lidt svært at
lade være med at spise.

Jeg tør naturligvis ikke sige at dette er måden at gøre det på, men det
virker godt for mig og jeg har en ret god fornemmelse af at han i hvert fald
fodermæssigt er i topform

Mange hilsner

Rikke

Fra : René Kofoed

Dato : 20-05-03 12:13

Hejsa.
Jeg har hørt at kogt sukkervand, skulle give lidt extra energi.
MVH Susanne.