Hunden bider
Fra : Sanne

Dato : 19-05-03 07:54

Hej derude

Jeg har jo som tidligere nævn fået en lille ny - blandingshvalp som nu er ca
15 uger.

Mit problem på nuværende tidspunkt er at hun bider. Hun elsker at bide i
vores fingre og når vi sætter os ned på gulvet til hende for at lege eller
bare snakke, så har hun det med at hoppe op efter vores hoved for at bide.
Har i nogle gode fif til hvordan jeg vender hende af med det..?

En anden ting er, at hun løber efter katten, jeg gør det jeg tager hende i
nakkeskindet og siger nej, hvis jeg kan nå det, eller griber jeg det forkert
an..?

Håber der kommer nogle gode råd fra jer derude.

Mvh
Susanne - som ikke er helt færdig med hjemmesiden endnu c",)

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 19-05-03 08:56

Hejsa.

Ku ikke lade være med at grine da jeg læste dit indlæg, da jeg også selv har
hvalp på samme alder, som også bider. Har heldigvis andre hunde som hjælper
mig med opdragelsen af ham.
Når Piper bider gør jeg to forskellige ting. Bider han i mit tøj siger jeg
kraftigt NEJ og roser når han slipper.
Bider han i mine fingre eller andet hud, laver jeg et hvalpe skrig og roser
når han slipper. De kommer til at virke ved jeg af erfaring. ( en gang)
Jeg tager aldrig mine hunde i nakkeskindet, det mener jeg er moderens
privilegium.
NEJ virker godt, i nød tager jeg fat i halshuden.
Håber dette kan bruges.
V H Gitte

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-03 09:16

Hej igen

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Bider han i mine fingre eller andet hud, laver jeg et hvalpe skrig og
roser
> når han slipper. De kommer til at virke ved jeg af erfaring. ( en gang)

Nåååå ja, den brugte jeg da forresten da også, og den var go'. Det er jo det
med hukommelsen, det er jo 2 år siden, så hvad kan man forlange *GGGGGG*

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-03 09:08

Hej Susanne

"Sanne" <maika***@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare snakke, så har hun det med at hoppe op efter vores hoved for at bide.
> Har i nogle gode fif til hvordan jeg vender hende af med det..?

Nu hvor jeg læser dit indlæg, komme minderne op i mig fra dengang Nicki var
hvalp ( han er 2 år nu ). Han bed også konstant og hele tiden, og hvorfor
det altid kun var mig det gik ud på, har jeg aldrig fundet ud af . Jeg
snakkede dengang med vores hundetræner, og hun fortalte at men skulle skubbe
ham på brystet med håndrykken, samtidig med et fast nej. Det hjalp til
tiden, men han var meeeeeeeget længe om at lære det. Sommetider hang han sig
helt fast i mine bukser bare for at få opmærksomhed, og det er jo det de
gerne vil ha'.

Nu hvor han er 2 år kan han stadig finde på at bide os i fingerne, men det
er kun i leg, og han ved godt han ikke skal tage hårdt fast. Og hvis ikke vi
gider lege lige når han vil ( han skal nemlig ikke alitd bestemme hvornår
der skal leges, siger vi bare nej, og han holder op med det samme.

> En anden ting er, at hun løber efter katten, jeg gør det jeg tager hende i
> nakkeskindet og siger nej, hvis jeg kan nå det, eller griber jeg det
forkert
> an..?

Jeg ville personligt ikke tage fast i nakkeskindet, det bryder jeg mig ikke
om man gør, men det er jo op til en selv, hvordan man opdrager sin hund. Jeg
ville prøve at stille mig imellem dem, sammensat af et nejjjjjj, for ligesom
at fortælle hende, at det vil du ikke finde dig i, hun skal vide at det er
dig der bestemmer.

Held og lykke, håber du kan bruge mine råd til noget.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Leyna

Dato : 19-05-03 18:00

On Mon, 19 May 2003 08:53:50 +0200, "Sanne" <maika***@mail.dk> wrote:

> [...]
>bare snakke, så har hun det med at hoppe op efter vores hoved for at bide.
>Har i nogle gode fif til hvordan jeg vender hende af med det..?

Vaks elsker altså stadig at nappe i fingre og tæer, men han bider
aldrig hårdt. (Vaks er snart 11. mdr.)
Som hvalp bed han også, men det var i leg og kådhed. Som regel bed han
jo ikke hårdt, men sådan nogle hvalpbisser er godt nok skarpe og det
kan gøre temmelig ondt. Jeg hylede højt, når han fik bidt for hårdt,
og så afsluttede jeg legen. (Vendte ryggen til og gik)
Legen kunne genoptages efter et par minutter, og som tiden gik fandt
han ud af, at det ikke var hensigtsmæssigt at bide, hvis man ville
fortsærtte legen.
Som sagt kan han stadig godt lide at gumle fingre eller tæer, men det
er leg, og han bider ikke for alvor, og er der noget der gør ondt, så
afsluttes lege øjeblikkelig.

>En anden ting er, at hun løber efter katten, jeg gør det jeg tager hende i
>nakkeskindet og siger nej, hvis jeg kan nå det, eller griber jeg det forkert
>an..?

Den er svær den med katte... Har selv to katte, hvoraf den ene er
opvokset med hunde. Den kat har der ikke været nogle problemr med. Når
hunden har "fanget" denne kat, har katten bare ladet sig gumle i. Blev
hunden for hårdhændet så skulle katten nok sige fra. Tror dog aldrig
det er blevet til andet end høje hvæs. Jeg har i hvert fald aldrig set
nogel rifter på hunden...
Men at få dem til at lade være med at ajgte katte kan godt være svært.
Vaks kan for det meste styre sig, og i starten lærte jeg ham
sit-kommandoen, og den kom hver gang en af kattene var i nærheden. Den
fik han ros for, og ros var meget mere spændende end at jage katten,
og få skæld-ud for det.... meeeeen ind imellem er det altså alligevel
for fristende, og så tager de sig en ordentlig "jagttur". Dog tror jeg
at du skal lade tiden arbejde for dig. katten skal nok sige fra
overfor hunden, men pas på at katten ikke bliver for aggressiv overfor
hvalpen, for sådan en kat kan godt nok være farlig!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-03 19:13

On Mon, 19 May 2003 08:53:50 +0200, "Sanne" <maika***@mail.dk> wrotd:

> [...]
>nakkeskindet og siger nej, hvis jeg kan nå det, eller griber jeg det forkert

,,,,,det har jeg også gjort og det er den rigtige metode efter min
mening, sørg for at hun kigger væk når du har fat i hende hun må gerne
tage halen imellem benene også så er du sikker på at hun har forstået
budskabet, for ellers er det spild af tid at sige nej