Ny i gruppen
Fra : Trine A.

Dato : 18-05-03 20:36

Hej til alle

Nu har jeg læst med fra sidelinien et stykke og synes det er på tide at sige
hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

Jeg står i den herlige situation at "måske" få den dejligste lille hundevaps
om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

Vi (kæresten og jeg) bor i en 3-værelses lejlighed med have i Greve. Vi har
2 huskatte og en labbedreng (han bor dog ikke hos mig.....laaang historie)
Jeg har haft hund det meste af mit liv, dog har det været labradorer ....en
skøøøøøn race!!

Hvem er i, og hvilke hunde har i?? er der andre herinde der har en Douge??
Er der nogen der kender et godt træningssted i nærheden af Greve (ved godt
at det ikke er aktuelt lige nu, men det er nu så rart at være på forkant med
nogle ting *ss*)

Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
billede i binaer??

Mange hilsener
Trine

--
Hilsen
Trine

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-05-03 20:58

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> wrote in message
[Klip]

Hejsa Trine

Først og fremmest rigtig velkommen i gruppen Der sidder - som du sikkert
allerede ved - en helt masse rigtig kloge mennesker, der har tabt sit hjerte
til hundene - og som ved fantastisk meget om hunde, og som gerne deler ud af
deres viden og erfaringer.

> Hvem er i, og hvilke hunde har i??

Vi er en lille familie på tre. Os to - og ikke mindst Vaks, der er en
cocker-blanding på 7 år

> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
> billede i binaer??

Ja - smid endelig nogle billeder i binaer-gruppen

Med venlig hilsen
Karina, Christian og Vaks

Fra : Trine A.

Dato : 18-05-03 22:14

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i>
> Først og fremmest rigtig velkommen i gruppen

Tusind tak for velkomsten

> [...]
hjerte
> til hundene - og som ved fantastisk meget om hunde, og som gerne deler ud

Det er jo lige præcis det jeg håber på Elsker at lære noget nyt!!

> Vi er en lille familie på tre. Os to - og ikke mindst Vaks, der er en
> cocker-blanding på 7 år

Ååårh Cockeren er en af mine yndlingsvovser

> Ja - smid endelig nogle billeder i binaer-gruppen

Det er hermed gjort....og tillige et af hans far og mor

Hilsen
Trine

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-05-03 20:58

Hej Trine

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Velkommen til, håber vi vil høre meget mere fra dig fremover.

> Jeg står i den herlige situation at "måske" få den dejligste lille
hundevaps
> om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.

Hvorfor kun måske?

> Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

Uha, det ved sørme ikke lige på stående fod, men prøv evt at tjek denne
side, måske finder du et navn til ham der

http://hjem.get2net.dk/hans_kudahl/navne.htm

> [...]
> 2 huskatte og en labbedreng (han bor dog ikke hos mig.....laaang historie)
> Jeg har haft hund det meste af mit liv, dog har det været labradorer

Jeg hedder Bolette, og har en Dansk/svensk gårdhund på 2 år, han hedder
Nicki, og er bare så god som dagen er lang.

> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
> billede i binaer??

Jeg vil meget gerne se ham.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Trine A.

Dato : 18-05-03 22:21

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev > Velkommen til, håber vi
vil høre meget mere fra dig fremover.

Hej Bolette

Tak for velkomsten Og jo i hører nok en hel del mere til mig/os....jeg
har allerede nu en hel del spørgsmål der presser sig på...men jeg må hellere
lige søge gruppen igennem, så jeg ikke får stillet en masse spørgsmål, der
er stillet 100 gange i forvejen

> hundevaps
>
> Hvorfor kun måske?

Fordi hans mor og far mangler at blive fotograferet for HD først....*krydser
fingre, for mit hjerte ER allerede tabt til den lille fyr*

> Uha, det ved sørme ikke lige på stående fod, men prøv evt at tjek denne
> side, måske finder du et navn til ham der
>

> http://hjem.get2net.dk/hans_kudahl/navne.htm

Tak for linket

> Jeg vil meget gerne se ham.

Jeg har lige lagt et billede af ham og hans forældre ind *ss*

Hilsen
Trine

Fra : Therese

Dato : 19-05-03 15:16

Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>

> Fordi hans mor og far mangler at blive fotograferet for HD
først....*krydser
> fingre, for mit hjerte ER allerede tabt til den lille fyr*

Bare lidt undren..... Hvorfor har de valgt at få hvalpe på hundene før de
bliver HD-fotograferet? Det lyder lidt som den omvendte verden. Hvad skal
der ske med hvalpene, hvis billederne viser tegn på HD?

Ellers siger jeg velkommen i gruppen.
Jeg har personligt lært rigtig meget om hundeopdragelse og problemløsning
herinde, så du skal nok også få rigtig meget ud af at være herinde. Det er
bare at gå i krig med at stille spørgsmål. Selvfølgelig kan det være en
meget god idé at kigge lidt tilbage i indlæggene, men der kommer hele tiden
nye holdninger til, så du skal ikke være bange for at spørge om noget, der
er blevet spurgt om for et stykke tid siden

Jeg har Bernhard på 15 mdr, som er en Berner Sennen. Du kan læse om ham på
vores hjemmeside, hvor der også er masser af billeder, hvis du har lyst

--
Mange hilsner

Therese og Bernhard
www.elverdalen.dk/bernhard

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 15:56

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en
> Bare lidt undren..... Hvorfor har de valgt at få hvalpe på hundene før de
> bliver HD-fotograferet? Det lyder lidt som den omvendte verden.

Hej Therese

Jeg kan godt forstå at du undrer dig...men sagen er den at det er min
veninde der har både tæven og hanhunden. Det var meningen at tæven skulle
fotograferes _inden_ de skulle parres, men hanhunden ville det anderledes
under sidste løbetid. De var skam skilt ad, men han fik på mytisk vis åbnet
døre og væltet møbler for at komme til hende....og en enkelt parring viste
sig "desværre" at være nok....

Hvad skal
> der ske med hvalpene, hvis billederne viser tegn på HD?

Jamen så bliver de solgt anyway, de bliver jo så uden stamtavle. Og ja jeg
er nok efterhånden...(forstå mig ret)....ligeglad med resultatet ...nu ER
jeg jo allerede lost Så HD eller ej...han er vores *ss*

> Ellers siger jeg velkommen i gruppen.

Mange tak

> Jeg har Bernhard på 15 mdr, som er en Berner Sennen. Du kan læse om ham på
> vores hjemmeside, hvor der også er masser af billeder, hvis du har lyst

Mums hvor er han dejlig ....jeg har altså en forkærlighed for de store hunde

Hilsen
Trine

Fra : Therese

Dato : 19-05-03 23:08

> [...]
åbnet
> døre og væltet møbler for at komme til hende....og en enkelt parring viste

Det kan jo smut' det skidt ;-D
Så er der jo ikke meget at gøre andet end at håbe på at alt er OK.

> Jamen så bliver de solgt anyway, de bliver jo så uden stamtavle. Og ja jeg
> er nok efterhånden...(forstå mig ret)....ligeglad med resultatet ...nu ER
> jeg jo allerede lost Så HD eller ej...han er vores *ss*

Jeg er også sikker på, jeg ville tage ham alligevel. Det er utroligt så
meget man knytter sig til hvalpen allerede inden den kommer fra moderen. Det
handler jo ikke om at man i dette tilfælde støtter en opdrætter, der er
ligeglad med racevelfærd. Det var et "uheld" og nu er de små her jo. Og man
får jo et fantastisk familiemedlem selvom den ikke må bruges til videre avl.
Men selvfølgelig er billederne i orden

Glæder mig til at følge hans videre udvikling.... Held og lykke.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-03 16:35

Hej Igen Trine

> Jeg har lige lagt et billede af ham og hans forældre ind *ss*

Jeg kan ikke finde dit billed på binaer, men det må jo være der når alle
andre kan se det. De eneste billeder jeg kan finde, er af Jytte's
colliehvalpe, de er nu også dejlige

Mange hilser fra

Bolette

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 19:24

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en > Jeg kan ikke finde
dit billed på binaer, men det må jo være der når alle
> andre kan se det. De eneste billeder jeg kan finde, er af Jytte's
> colliehvalpe, de er nu også dejlige

Hej igen

Hvis du vil have det, kan jeg sende dig et par stykker på mail?? Du skal da
ikke snydes *g*

Hilsen
Trine

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-05-03 21:11

> Hvis du vil have det, kan jeg sende dig et par stykker på mail?? Du skal
da
> ikke snydes *g*

det må du meeeeeget gerne, jeg glæder mig til at se ham.

Mange hilsner og tak fra

Bolette

Fra : Trine A.

Dato : 20-05-03 08:45

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message

> [...]
> da
>
> det må du meeeeeget gerne, jeg glæder mig til at se ham.

Hej igen

Så er der sendt et par stykker til din mail ...siger du lige til om du
får dem?? havde nogle problemer med min outlook....

Hilsen
Trine

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-05-03 21:05

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej til alle

...... Hej, og velkommen i gruppen.

> Nu har jeg læst med fra sidelinien et stykke og synes det er på tide at
sige
> hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

..... Skyd bare så skal vi svare på bedste vis.

> [...]
> om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
> Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

..... Kender slet ikke den race, så fortæl endelig om den.

> [...]
> 2 huskatte og en labbedreng (han bor dog ikke hos mig.....laaang historie)
> Jeg har haft hund det meste af mit liv, dog har det været labradorer

..... Jeg hedder Berit, og er 31 år, og fra Århus området.
Jeg har kastet min krlighed på et par skønne Rottweilere,
og har lige nu 9 skønne hundehvalpe (5 uger) efter min ene tæve.

> [...]
med
> nogle ting *ss*)
>
> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et

.....Smid endelig billeder, men hvor er "binaer" ??
Du kan se mine hunde & hvalpene på min hjemmeside, hvis du har lyst.

Hilsen Berit Nielsen
http://www.familiehunde.dk

Fra : Trine A.

Dato : 18-05-03 22:27

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev
> ..... Hej, og velkommen i gruppen.

Tusind tak

> .... Kender slet ikke den race, så fortæl endelig om den.

Hvis du har set filmen "Turner og hund" m. Tom hanks....ja så har du set den
Det er en super lækker race, med sind som en newfoundlænder *gg* Og den
savler IKKE ½ så meget som i filmen

> ....Smid endelig billeder, men hvor er "binaer" ??

Det er en gruppe der hedder sådan "dk.binaer"...ligesom denne gruppe...

> Du kan se mine hunde & hvalpene på min hjemmeside, hvis du har lyst.

Jeg har skam allerede været inde og lure...skønne hunde du har dig

Hilsen
Trine

Fra : Kosmonauten

Dato : 18-05-03 21:25

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej til alle

Selv hej Trine ;C)
Og velkommen til, håber da at dit "måske" bliver til et "skal have hund" :C)
Der er en enorm viden samlet i denne gruppe så fyr du bare løs, et eller
andet sted sidder der nok en eller flere med de svar du mangler.
Jeg er vokset op med en Cocker blanding og har selv haft en Lab blanding,
idag husere Laika i mit liv, en Springer Spaniel/ Labrador formel 1
blanding, så jeg har fået samlet mine gamle hunde i en ;C)
Bor i en lille hytte i Valby/Vigerslev.
Du kan se hende her:
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Endnu engang velkommen til og pøj pøj med valget af hund.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Trine A.

Dato : 18-05-03 22:30

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en
> Selv hej Trine ;C)
> Og velkommen til, håber da at dit "måske" bliver til et "skal have hund"
:C)

Tak og det håber jeg dælme også, for jeg er faldet helt og aldeles for den
lille fyr, men som skrevet i et af de ovenstående indlæg, mangler jeg svar
på nogle HD-billeder

> Du kan se hende her:
> http://home13.inet.tele.dk/dinah

Sikke dog en dejlig vuf.....og så er hun tilmed en blanding af 2 af mine
yndlingsracer

Fra : Henrik Hansen

Dato : 18-05-03 22:41

Velkommen!!
Sikken en vidunderlig hund du har. Jeg kende rikke racen så jeg vil meget
gerne høre mere om hvilke karakteregenskaber din hun dhar. Hvad er tyspisk
for den, temperament, aktivitetsniveau, hvilke aktiviteter bruges den til
o.l.

Jeg hedder Henrik 24 år og har en border collie på 7 mdr. Jeg træner
lydighed med hende med håbet om at kunne gå lydighed i DKK reg ultimo 2003,
hvis der er interesse fra hundens og ikke mindst førerens side. pt. er
lysten der 110 %, og jeg bruger meget tid på hende. Forresten hedder hun
Mille.
Personligt har jeg anvendt nyhedsgruppen meget til at få information og
indgangsvinkler til forskellige ting. Jeg læser mange af de svar der gives
på indlæggene i håbet om at kunne tage ved lære af andres spørgsmål og ikke
kun mine egne.

MVH

Henrik
Borderen Mille

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 07:37

"Henrik Hansen" <hansehen@mail.tele.dkFJERN> wrote in message
> Velkommen!!

Mange tak

> Sikken en vidunderlig hund du har.

Jeg har ham nu ikke endnu, men tak alligevel

> [...]
> for den, temperament, aktivitetsniveau, hvilke aktiviteter bruges den til

Uuuuh for ikke at forfatte en kæmpelang smøre vil jeg henvise til
http://www.doggerklubben.dk Der står alt om racestandarden

Hilsen
Trine

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 18-05-03 23:01

> [...]
sige
> hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

Jamen velkommen til - håber du kan få glæde af gruppen her.

> [...]
> om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
> Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

Tillykke med det - lækker race! Og så skal han da selvfølgelig hedde Hooch

> [...]
> skøøøøøn race!!
>
> Hvem er i, og hvilke hunde har i?? er der andre herinde der har en Douge??

Jeg er bare mig 24 år og journaliststuderende i Århus - har Robin, en 2
år gammel parson russell terrier, som jeg træner lydighed med.

> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
> billede i binaer??

Jeps, send bare løs!

-Trine

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 07:45

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> wrote
> Jamen velkommen til - håber du kan få glæde af gruppen her.

Mange tak, det håber jeg også

> hundevaps

> Tillykke med det - lækker race! Og så skal han da selvfølgelig hedde Hooch

*gg* det var også min første indskydelse, men kæresten synes at det var lige
originalt nok

> Jeps, send bare løs!

Jeg har lagt billeder af både ham og hans forældre i Binaer

Hilsen
Trine

Fra : Bodil Clausen

Dato : 19-05-03 19:16

Hej Alle sammen

Jeg må hellere lige også melde mig som ny i gruppen, faktisk har jeg
fulgt med et stykke tid, og har da også skrevet nogle enkelte gange.
Jeg har verdens dejligste hund, en Australsk Silky Terrier på 1 år. Vi
går til træning i dch. Både alm. lydighed og lidt agiliti for sjovt,
det er faktisk sjovt at være med, med en så lille hund som min, Luna
er 20 cm. høj og vejer 3 kg. Vi forsvinder jo lidt ved siden af
labrador og Golden retrivere, men vi kan da også, vi blev nr. 3 med 65
point af 80 mulige til k-test og der var da både en labrador og en
Golden retriver bag os.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-05-03 15:45

> Hej til alle

Hej Trine

> Nu har jeg læst med fra sidelinien et stykke og synes det er på tide at
sige
> hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

Bombarder du bare løs. Som forholdsvis ny her i gruppen kan jeg _kun_
anbefale at du spørger alt det du har lyst til og brug for. Du kan også
være helt sikker på at du nok skal få en masse gode svar og en god
behandling her i gruppen.

> [...]
> om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
> Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

Tjaa, det med navnet er sgu en hård nød. Vi valgte navnet på vores hund ud
fra hvad vi synes hun lignede. Okay, det lyder måske mærkeligt og det kan
være lidt svært at finde det rigtige navn. Dog synes jeg man skal vælge det
med omhu, da det vil blive brugt _flittigt_ *GG*.

> [...]
> 2 huskatte og en labbedreng (han bor dog ikke hos mig.....laaang historie)
> Jeg har haft hund det meste af mit liv, dog har det været labradorer

Det lyder rart. Så kommer han da ikke til at "kede" sig *SS*.

> [...]
> at det ikke er aktuelt lige nu, men det er nu så rart at være på forkant

Vi (Malou og Kenneth) er et par som bor i en 2-værelses i Værløse. Vi har
sammen en SKØN lille 11 uger gammel hvalp (Tessa).
Vi kan _kun_ anbefale at i går til noget hvalpemotivation så tidligt som
muligt. Selv er vi lidt "sent" ude, da vi først starter imorgen.

> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
> billede i binaer??

Har lige snuset billederne op og kan kun sige at han ser SKØN ud og hvilke
flotte forældre.

> Mange hilsener
> Trine

Velkommen til Trine og husk at holde os informeret med udviklingen.

De venligste hilsner

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 16:10

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev
> [...]
> anbefale at du spørger alt det du har lyst til og brug for. Du kan også
> være helt sikker på at du nok skal få en masse gode svar og en god

Tak det glæder jeg mig til Jeg føler mig lidt grøn på trods af at jeg
har haft hund næsten hele mit liv...men det er jo 6 år siden jeg har haft en
hvalp, så der er nok sket en del siden *ss*

>Dog synes jeg man skal vælge det
> med omhu, da det vil blive brugt _flittigt_ *GG*.

Ja det er jo lige præcis det. Kæresten mente at han skulle hedde Oscar, men
det er så lige lavet om til Ozzie....meeen jeg ved nu ikke helt *gg* Jeg
hælder selv mest til Malthe, men det har kæresten nedlagt veto overfor

> [...]
> Vi kan _kun_ anbefale at i går til noget hvalpemotivation så tidligt som
> muligt. Selv er vi lidt "sent" ude, da vi først starter imorgen.

Jamen det er også et af mine første gøremål, men der er en jungle af
træningssteder....

> Har lige snuset billederne op og kan kun sige at han ser SKØN ud og hvilke
> flotte forældre.

Tusind tak.....de fleste synes de er grimme *gg* men når man kender dem, er
de jo verdens smukkeste

> Velkommen til Trine og husk at holde os informeret med udviklingen.

Igen mange tak, og det skal jeg nok...i slipper ikke så let

Hilsener
Trine og "no name" indtil videre *gg*

Fra : Leyna

Dato : 19-05-03 18:00

On Sun, 18 May 2003 21:36:09 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrote:

>Hej til alle
>
>Nu har jeg læst med fra sidelinien et stykke og synes det er på tide at sige
>hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

Jamen, velkommen til.
Jeg er ikke selv et af de "kloge hoveder" der ved en hel masse, men
jeg er her fordi jeg elsker hunde! Det mener jeg må være nok.

> [...]
>at det ikke er aktuelt lige nu, men det er nu så rart at være på forkant med

Jeg har en dejlig lab-blandings dreng der hedder Vaks. (ja ja, jeg ved
godt at der er "nogle" her i gruppen der vil prøve at bilde dig ind at
Vaks er en Cocker, men det skal du slet ikke tro på!)
Vaks er snart 11 mdr, og en rigtig vildbasse, der elaker at lege...
ALTID!
Mht navne, så kan du sikkert få en masse forslag her, men prøv dig
frem. Vores var ved at komme til at hedde noget helt andet og hans
fulde navn blev "kogt ned" til Erling Bimmer Vaks Pax Rex jensen, men
vi bestemte os nu for at han kun skulle hedde Vaks, for ikke at skille
sig for meget ud!
Go' fornøjelse med din nye vaps.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 19:28

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, velkommen til.
> Jeg er ikke selv et af de "kloge hoveder" der ved en hel masse, men
> jeg er her fordi jeg elsker hunde! Det mener jeg må være nok.

Mange tak
Og jo det burde da bestemt være nok *gg* Her er vel plads til os alle
Og så kan vi, der ikke er så vidende, jo bare suge til os alt hjvad vi har
lært

Hilsen
Trine

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 01:48

On Mon, 19 May 2003 20:27:41 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrote:

>Mange tak
>Og jo det burde da bestemt være nok *gg* Her er vel plads til os alle
>Og så kan vi, der ikke er så vidende, jo bare suge til os alt hjvad vi har
>lært

Og af de refaringer vi selv gør os. Jeg har da haft hund før, men det
har altid været ældre hunde, der har været mere eller mindre
mishandlede. Denne gang har jeg fået en helt igennem kernesund hvalp.
Det var noget af en omvæltning!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-05-03 20:45

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> Vaks er en Cocker, men det skal du slet ikke tro på!)
> Vaks er snart 11 mdr, og en rigtig vildbasse, der elaker at lege...

Altså nu ved jeg jo, at jeg atter engang kommer til at blande mig i en anden
persons tråd (beklager Trine , men jeg bliver ganske enkelt /nødt/ til
at protestere på det groveste over den helt horrible påstand om, at Vaks på
den ene eller den anden måde skulle være en lab-blanding.

Nuvel - en blandig er han - men en lab? Nej, nej, nej - man er jo rystet
over sådanne udtalelser og helt udokumenterede påstande

Vaks er altså en cocker-blanding, og han er da slet ikke en knøs på bare 11
måneder - næh nej, han er skam 7 år

Med venlig hilsen
Karina og Vaks, der er heeelt i coma over, at han skulle være blevet kaldt
en lab

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 01:48

On Mon, 19 May 2003 21:45:18 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>at protestere på det groveste over den helt horrible påstand om, at Vaks på
>den ene eller den anden måde skulle være en lab-blanding.

Jamen, så kig dog på ham
http://www.leyna.dk/poserer.jpg
Ligner han måske en Cocker?

>Nuvel - en blandig er han - men en lab? Nej, nej, nej - man er jo rystet
>over sådanne udtalelser og helt udokumenterede påstande

Nu har du billdesokumentation! Hjalp det?

>Vaks er altså en cocker-blanding, og han er da slet ikke en knøs på bare 11
>måneder - næh nej, han er skam 7 år

Nej nej, så hurtigt er han da heller ikke blevet gammel. han er ganske
vist vokset hurtigt, men alligevel! *G*

>Med venlig hilsen
>Karina og Vaks, der er heeelt i coma over, at han skulle være blevet kaldt
>en lab

Han er garanteret en lab-wannabe! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 08:03

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> Jamen, så kig dog på ham
> http://www.leyna.dk/poserer.jpg
> Ligner han måske en Cocker?

Hahaaa, hvor ser han bare glad ud. Jeg elsker den slags hunde! De der ører
kunne godt ligne en halv schæfer.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 12:39

On Tue, 20 May 2003 09:02:33 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Hahaaa, hvor ser han bare glad ud. Jeg elsker den slags hunde! De der ører
>kunne godt ligne en halv schæfer.

Vi ved kun med sikkerhed at moderen er en ren flatter. Hvalpene
lignede 4 sorte labber, 2 gule labber og 2 med rottweiler/dobberman
aftegninger. Det kan være hvad som helst!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 12:52

> Vi ved kun med sikkerhed at moderen er en ren flatter. Hvalpene
> lignede 4 sorte labber, 2 gule labber og 2 med rottweiler/dobberman
> aftegninger. Det kan være hvad som helst!

Jeg har en schæffador med "rottweileraftegninger" - så det kan sagtens lade
sig gøre med schæfer! Jeg har ofte set den type flyveører hos hunde iblandet
schæfer, derfor mit gæt :) Meget charmerende.

Sjovt nok har hun "flatterpels" - uden at der i øvrigt figurerer en sådan i
stamtræet.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 22:42

On Tue, 20 May 2003 13:51:36 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>sig gøre med schæfer! Jeg har ofte set den type flyveører hos hunde iblandet
>schæfer, derfor mit gæt :) Meget charmerende.

Jeg måtte lige kigge på billedet en gang mere, da du nævnte
"flyveører". Vaks har normalt ikke "flyveører" Her har han rejst ørene
(den smule han nu kan), men ellers er de knækkede som hos labben. Men
charme har han masser af!

>Sjovt nok har hun "flatterpels" - uden at der i øvrigt figurerer en sådan i
>stamtræet.

Min har fået lab-pelsen, og ligner hverken mor eller halvsøskende (fra
tidligere kuld). Vaks halvbror ligner en raceren flatter uden at være
det, og det både i højde og drøjde. Vaks kan ikke narre nogen til at
tro at han er ren labber, for han er for længst vokset labben over
hovedet. Skulderhøjden er 65cm. og jeg mener at racestandarden max. må
være 58cm for hannner. en stor flot fyr er han!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 21-05-03 06:54

> [...]

> hovedet. Skulderhøjden er 65cm. og jeg mener at racestandarden max. må
> være 58cm for hannner. en stor flot fyr er han!

Han ser skøn ud - næsten lige så skøn som mine. 58 cm? Det kan ingen af mine
lab-x klare, Max er 68 og Molly ca. 63.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 21-05-03 10:35

On Wed, 21 May 2003 07:54:07 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Han ser skøn ud - næsten lige så skøn som mine. 58 cm? Det kan ingen af mine
>lab-x klare, Max er 68 og Molly ca. 63.

Sakset fra http://www.labrador-retriever.dk
"Størrelse :
Idealhøjde (skulderhøjde) er:
For hanner 56-57 cm. for tæver 54-56 cm"

Jeg måtte lige tjekke at det ikke var mig der havde læst forkert.
Og jeg overdrev nu alligevel med en enkelt cm.
Det er da osse meget store lab-x'er du har så... Jeg var ellers sikker
på at min var ret usædvanlig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 20-05-03 11:41

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]
> Jamen, så kig dog på ham
> http://www.leyna.dk/poserer.jpg
> Ligner han måske en Cocker?

Så absolut ikke - not even close Men sød er han - ingen tvivl om det.

> Nu har du billdesokumentation! Hjalp det?

Hehe - det er da ingen dokumentation for, at han hedder Vaks.

> Han er garanteret en lab-wannabe! *G*

Må jeg da være fri, tsk tsk ))

Med venlig hilsen
Vaks, den rigtige,
der lige nu ligger og venter på, at mor og far får deres nyindkøbte
digitalkamera, så han også kan blive en net-hund ligesom kopi-Vaks

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 22:42

On Tue, 20 May 2003 12:40:52 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
>[klip]
>
>Så absolut ikke - not even close Men sød er han - ingen tvivl om det.

Der ka' du bare se. Så er vi jo enige.

>Hehe - det er da ingen dokumentation for, at han hedder Vaks.

Hmmm... You've got a point!
Den havde jeg ikke lige tænkt over.

>Må jeg da være fri, tsk tsk ))

Jaeh, det gi'r jo li'som sig selv... Sådan en bette hund ka' jo næppe
gi' sig ud for at være en lab. *G*

>Med venlig hilsen
>Vaks, den rigtige,
>der lige nu ligger og venter på, at mor og far får deres nyindkøbte
>digitalkamera, så han også kan blive en net-hund ligesom kopi-Vaks

En scanner ville altså også kunne gøre det. Vaks vil da gerne se sin
navnebror, også selvom det kun er en lille "nullermand" *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-03 19:10

On Sun, 18 May 2003 21:36:09 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

> [...]
>om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
>Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

,,,,,,jeg kender en der har en som hedder ronja men det er nok næsten
for oplagt pga farven .

Men husk at socialiser den lige fra starten det er meget vigtigt da
det jo er en tidligere kamphunderace jeg har mødt nogle stykker med
den race de har været meget legeglade "undtagen hannerne" men den ene
som jeg har mødt der ikke socialiserede den , fortrød det vist den
blev _meget_ brutal det er meget vigtigt at lade den lege med så mange
fredelige hunde som muligt fra starten især med denne race.

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 19:32

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse >
,,,,,,jeg kender en der har en som hedder ronja men det er nok næsten
> for oplagt pga farven .

Øh nu er jeg ikke helt med?? *gg*

> [...]
> blev _meget_ brutal det er meget vigtigt at lade den lege med så mange
> fredelige hunde som muligt fra starten især med denne race.

Puha, tak for info. Jeg ved godt at det er en tidligere kamphund, men har
heldigvis aldrig mødt nogle der var agressive...Begge hans forældre er nogle
af mest fredelige bamser jeg har mødt
Mht socialiseringen, så er jeg allerede i gang med at etablere et netværk af
legekammerater, men tak for tippet alligevel

Men hvilken hund har du selv??

Mange hilsener
Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-03 20:00

On Mon, 19 May 2003 20:32:24 +0200, "Trine A." <trinealsing@yahoo.dk>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse >
>,,,,,,jeg kender en der har en som hedder ronja men det er nok næsten
>
>Øh nu er jeg ikke helt med?? *gg*

,,,,,de er jo røde , og ronja ja ronja røverdatter var rødhåret
lidt ligesom hvis du kaldte ham mikkel som i en rød ræv

> [...]
>Mht socialiseringen, så er jeg allerede i gang med at etablere et netværk af
>legekammerater, men tak for tippet alligevel

,,,,,,,Staffordshire Bull Terrier, har haft en før som løb en Douge
tør for energi mange gange i søndermarken, han var helt vild med det
store drøv hun var også vild med ham men lidt for stor til at følge
med i længden så de fortalte at det nogle gange havde taget dem
30-45 min at gå hjem selv om de boede lige nede på frb men det var
nu en god hund som var socialiseret godt.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-05-03 21:55

> Nu har jeg læst med fra sidelinien et stykke og synes det er på tide at
sige
> hej og bombardere jer med alle mine spørgsmål

Bare bomb løs... Vi lærer alle af spørgsmålene!

> [...]
> om cirka 3 uger. Det er en Douge de Bordeaux.
> Hvad han kommer til at hedde er endnu uvist, så forslag modtages gerne

Ih hvor spændende... De er heldigvis ved at gøre sit indtog rigtig flot...
Racen har ellers være rimelig anonym i en del år SVJV. (Så Vidt Jeg Ved)
Mht. navne er jeg ret idé-forladt. Har en hel liste med tæve-navne, men mon
ikke han ville blive lidt fornærmet over at blive kaldt "Freya" "Jenna"
eller "Bellis" Hihi...

> dog har det været labradorer ....en
> skøøøøøn race!!

Enig!
Hvorfor det store spring til DdB?

> Hvem er i, og hvilke hunde har i??

Jeg er Rinnie Ilsøe, har 3 Flattere og en Golden. Den gamle Flatter på 11
bor' ved mine forældre. Så er der Golden'en Chili på 7 år der bringer lidt
ro over gemakkerne, Flatteren Balto på 11 mdr. der bringer liv i huset og så
kommer der snart en flatter-tæve mere, Shanti... Omkring den 31.5. er hun
klar! Du kan sen hende her inde http://www.starworkers.dk under "Aktuelle
kuld" - hun er endnu ikke udvalgt da jeg venter så længe som muligt for at
kunne finde den bedste både sinds og eksteriør-mæssigt. Ellers har jeg 3
dejlige børn på hhv. 2, 4 og 5 år. Jeg bor' sammen med deres far, Martin,
der arbejder på Nordsøen. (Mine hunde kan du se på
http://www.flatcoated-retriever.dk )

> [...]
> at det ikke er aktuelt lige nu, men det er nu så rart at være på forkant

I'm Jyde and I'm proud of it!!

> Hvis der er nogle der er interesseret i at se ham, smider jeg gerne et
> billede i binaer??

Han er da bare en lille hjerteknuser! Den race er altså smuk!

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Trine A.

Dato : 19-05-03 22:41

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev > Ih hvor spændende... De er
heldigvis ved at gøre sit indtog rigtig flot...
> Racen har ellers være rimelig anonym i en del år SVJV. (Så Vidt Jeg Ved)

Hej Rinnie

Den er faktisk stadig meget anonym (utroligt nok i mine øjne)....der er
dælme mange der ikke aner hvad det er for en hund

> Mht. navne er jeg ret idé-forladt. Har en hel liste med tæve-navne, men
mon
> ikke han ville blive lidt fornærmet over at blive kaldt "Freya" "Jenna"
> eller "Bellis" Hihi...

*lol* ja jeg ve' nu heller ik liiige hvad jeg selv ville synes
Jeg har gennemtygget hele nettet snart, og kæresten og jeg kan bare slet
ikke blive enige.....jeg er vild med navne som Hugin, Zeus og
Nando....kæsesten derimod er til Ozzie, Zar og Hooch *ss* Pyyh det er ikke
nemt

> Enig!
> Hvorfor det store spring til DdB?

Hmm ja godt spørgsmål....jeg kan nu godt se flere lighedspunkter Dog er
Dougen noget mere "rolig" (andre kalder det sløv *lol*).....Men ellers er
det for prøve noget nyt *ss*

Du kan sen hende her inde http://www.starworkers.dk under "Aktuelle
> kuld"

Årh de er da alle dårende dejlige

> der arbejder på Nordsøen. (Mine hunde kan du se på
> http://www.flatcoated-retriever.dk )

Super smukke hunde du har!! *ss*

> Han er da bare en lille hjerteknuser! Den race er altså smuk!

Nemlig! Og netop derfor undrer det mig såre at den ikke er mere
udbredt...meeen det er vist ikke alle der deler vores mening *gg* De fleste
af mine venner synes de er så grimme at de er charmerende

Hilsen
Trine

Fra : Therese

Dato : 20-05-03 08:45

"Trine A." skrev
jeg er vild med navne som Hugin, Zeus og
> Nando....kæsesten derimod er til Ozzie, Zar og Hooch *ss* Pyyh det er ikke
> nemt

Ozzie er da et rigtig godt navn. Vi døbte vores Ozzy Bernhard på stamtavlen
pga. han var O-kuld. Jeg synes det lyder godt

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Trine A.

Dato : 20-05-03 08:48

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message
> [...]
stamtavlen
> pga. han var O-kuld. Jeg synes det lyder godt

Jamen det er det da....men jeg kommer altså sådan til at tænke på Ozzy
Osborne....og DET går virkelig ikke

Hilsen
Trine (der stadig tumler med navne)

Fra : Therese

Dato : 20-05-03 09:03

"Trine A." skrev
> Jamen det er det da....men jeg kommer altså sådan til at tænke på Ozzy
> Osborne....og DET går virkelig ikke

Jeg vidste heldigvis ikke rigtigt hvem han var på det tidspunkt. Det var før
TV-serien.

Mht. Bernhard er vi stødt ind i en del, der tror han er opkaldt efter en
tidligere Århusiansk borgmester Bernhart et eller andet

Lige gyldigt hvilket navn man vælger, tror jeg, der altid vil være nogen,
der kan forbinde det til en eller anden. F.eks. hende herinde (ladycatwoman
tror jeg), der har en hund, der hedder Cujo

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Smat

Dato : 22-05-03 08:18

> [...]
> der kan forbinde det til en eller anden. F.eks. hende herinde
(ladycatwoman
> tror jeg), der har en hund, der hedder Cujo

Yeps det har du fuldstændig ret i, kan hermed afsløre at Apollo ikke er
opkaldt efter en rumfærge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-05-03 10:20

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> før

> (ladycatwoman
> >
> Yeps det har du fuldstændig ret i, kan hermed afsløre at Apollo ikke er
> opkaldt efter en rumfærge

Han er da ellers noget flyvsk )

M.V.H....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 20-05-03 09:58

"Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote in message

> "Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

Jeg tror jeg havde kaldt ham Darling Nuttet det er han altså. Eller
Benny.

Hvis jeg en gang får en Leonberger, skal den hedde Mis.

:Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-05-03 13:23

> [...]
> Benny.
>
> Hvis jeg en gang får en Leonberger, skal den hedde Mis.

Haha...
Ja, min mand mødte en dag en pige, der var ude at lufte sine to hunde, en
Skotsk Terrier og en Rottweiler. Han blev lidt overrasket da hun kaldte på
dem: Skotten hed Samson og Rottweileren hed Fnug.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 22:42

On Tue, 20 May 2003 14:22:45 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja, min mand mødte en dag en pige, der var ude at lufte sine to hunde, en
>Skotsk Terrier og en Rottweiler. Han blev lidt overrasket da hun kaldte på
>dem: Skotten hed Samson og Rottweileren hed Fnug.

LOL. Jeg elsker når folk gør den slags. Ville gerne selv have en Grand
Danois og så kalde den Fifi! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Therese

Dato : 21-05-03 15:14

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev

> LOL. Jeg elsker når folk gør den slags. Ville gerne selv have en Grand
> Danois og så kalde den Fifi! *G*

Vi valgte navnet Bernhard til vores kommende hund før vi valgte race og
hvalp.
Det kunne have været lidt sjovt, hvis vi havde fået en gravhund i stedet for
en Berner ;-D

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Leyna

Dato : 20-05-03 12:39

On Tue, 20 May 2003 09:48:29 +0200, "Trine A." <ta@kirstein.dk> wrote:

>"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

>stamtavlen
>>
>Jamen det er det da....men jeg kommer altså sådan til at tænke på Ozzy
>Osborne....og DET går virkelig ikke

hehe... Det gjorde jeg osse, og på et af hans numre der hedder "Bark
at the moon". Det passer da meget godt, gør det ikke?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk