SE
Fra : Mejdahl

Dato : 18-05-03 16:29

Hej jeg syntes lige denne artikel fra EB i dag skal læses :

VH Jens

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-05-03 17:10

"Mejdahl" <mejdahlxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg syntes lige denne artikel fra EB i dag skal læses :
>
> VH Jens

En sørgelig og trist historie.
Men jeg syntes det er en halv fortalt historie.
Som mangler en masse før man kan konkludere noget.
En masse spekulationer, artikler i diverse blade,
og skræk senarier giver de forskellige racer et rigtigt dårligt ry.
Det er jeg personligt som ejer af en stor race godt træt af.
Jeg har mødt folk der skifter fortovs side, når jeg er kommet gående med
mine 2 voksne tæver.
Mødt folk som ikke vil lade deres hund lege med min/e, udelukkende pga.
deres race.
Folk som har bestemt at den og den race er farlig, ustabil og langt fra
familievenlig.

Jeg har tidligere brugt hunde som arbejdshunde, da jeg har været Hundeføre i
Forsvaret,
derfor har jeg haft både Dobbermann & ny Rottweilere.
Jeg har fundet en glad, sød, kælen og meget arbejdsvillig hund i begge
racer,
og har nu (efter at have fået ledegigt) kun hund som mange andre familier.
Mine hunde har taget det fint, og er lige velfungerende.
Lige som så mange andre rottweilere trives fint som ganske almindelig
familiehund.
Min lillebror har en Labrador som er mere aktiv, og krævende end mine hunde.

Jeg syntes det er synd at man kan møde mennesker som har bestemt at de kan
ikke lide hunden pga. dens udseende.
Og jeg er sikker på at andre også har mødt denne indstilling.
Jeg kan kun sige at min egen personlige erfaring har sagt mig at mange små
hunde er mere hidsige og ufamiliære end visse store racer.
Dermed ikke sagt at alle eksemplarer af alle racer er perfekte,
der er brodne kar alle steder, og der er ligeså mange, om ikke flere
mennesker som ikke burde have hunde.

Det var bare lige min mening som dukkede frem til tastaturet.
Er spændt på at høre jeres meninger, og om nogle af jer har nogle af disse
fordomme ???
Eller om i har følt dem på jer selv og jeres hund/e.

Håber på en spændende og saglig debat.

Hilsen Berit Nielsen
http://www.familiehunde.dk

Fra : Solvej Jensen

Dato : 18-05-03 19:18

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordomme ???
> Eller om i har følt dem på jer selv og jeres hund/e.

Hej Berit.
Ja, forfædelig historie.....
Jeg har været postbud på Vesterbro i KBH i 3 år. Det er ikke ligefrem et
sted hvor man går ind i haver til hundene (der er ingen haver ) Men ikke
desto mindre blev jeg bange for store hunde. I en opgang boede en mand og
hans Dalmantiner. En hund jeg før aldrig har oplevet som aggresiv eller
"farlig". Denne hund gøede fra det øjeblik man gik ind af døren til opgangen
og blev ved indtil man gik ud igen. Det er måske ikke så skræmmende, men
denne hund hoppede op af døren så den stod og rystede. Desuden rev den
posten ud af hånden på mig, når jeg aflevere posten. Hver gang jeg var inde
i den opgang var jeg overbevist om at idag var dagen hvor kammene ville
ryge, og jeg ville blive angrebet... Især når jeg stod på 4. sal og skrev en
anmeldse (til en pakke) og kunne høre at den stadig gik amok neden under.
Jeg har også mødt de små hidsige hunde, men helt ærligt; så skræmmer de mig
ikke nær så meget som en stor arrig Schæfer eller Labrador. Jeg har engang
nægtet at aflevere post i en opgang, da der lå en stor sort hund løs nede i
stueetagen. Og gæt hvad ejeren gjorde; han ringede til min chef og klagede
over at jeg ikke havde uddelt posten. For som han sagde; den gør jo ikke
noget....
Jeg har nu ikke været postbud i 5 måneder (er igang med uddannelse). Jeg
skal til Juli flytte i hus med min kæreste - min meget hundeglade kæreste.
Og selvfølgelig skal han have hund, men problemet var så, at jeg var utryg
ved de racer han nævnte (p.g.a min tid som postbud), men nu er vi blevet
enige om at vi skal have en boxer. Nogle kan måske synes det er et lidt
underligt valg, eftersom jeg tidligere skrev at jeg var utryg ved store
hunde, men det går bedre nu, og jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse med
en Boxer. Så nu glæder vi os rigtig meget, til at få et nyt medlem af
familien....
Det var så lidt om mine tanker og oplevelser omkring "hunde-frygt".
Med venlig hilsen Solvej.

Fra : mus

Dato : 18-05-03 20:21

> [...]
>familien....
>Det var så lidt om mine tanker og oplevelser omkring "hunde-frygt".

Hej
Jeg håber i bliver glade for jeres boxer. Har selv en, og det er en dejlig
dejlig hund.
Men vær forberedt på deres store livsglæde og energi. De elsker at lege. Man
siger at en boxere leger til den dag de falder om. Og også en advarsel om at
de er skødehunde og nogle puttehoveder.

Tror ellers jeg er den eneste herinde der har en boxer - har i hvert fald
ikke hørt fra andre. Skriv og fortæl mere, når i får jeres boxer. Jeg kan
måske anbefale nogle steder at købe boxere, når i kommer så vidt.

Da jeg flyttede sammen med min kæreste(som havde hunden inden jeg kom ind i
billedet), var jeg selv lidt nervøs overfor hunden. Men i dag er det
fuldstændig væk. Vi er de bedste venner og han har altid gjort hvad jeg har
bedt ham om. Ingen magtkampe. Blev bare accepteret fra starten - så havde
han en mere at putte med.

LN

Fra : Solvej Jensen

Dato : 18-05-03 20:44

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse news:ba8mdh$8h4$1@sunsite.dk...

> [...]
har
> bedt ham om. Ingen magtkampe. Blev bare accepteret fra starten - så havde

Hej LN.
Vi har læst meget om boxeren, samt snakket med opdrættere.... Vi er blevet
skrevet op hos to opdrættere, hvis hunde skal føde i Juli. Så har vi og
kattene to måneder at falde til i, hvis det lykkedes os at få fat i en af
hvalpene. For selvom man er skrevet op, er det ikke en garanti for at man
får en hvalp. Men du kan jo lige skrive nogle steder ned du vil anbefale, så
kan vi jo kigge på det?
Min kæreste har haft en boxer før, og glæder sig som et lille barn til
juleaften... Han har allerede meldt sig ind i Boxer-klubben...
Nu skriver du at boxere er nogle puttehoveder, jeg troede de var
pruttehoveder? Ej, jeg har hørt at de prutter meget, og at folk derfor
ikke så gerne sover sammen med boxeren....?
Nå, men så får vi jo noget at sludre om snart! (Forhåbentlig!)
Venlig hilsen Solvej.

Fra : mus

Dato : 18-05-03 21:47

> [...]

>ikke så gerne sover sammen med boxeren....?
>Nå, men så får vi jo noget at sludre om snart! (Forhåbentlig!)

Bor i fortsat i Kbh? Spørger mht opdrættere. Eller i er måske ligeglade med
hvor i køber mht beliggenhed?

Det der med prutteriet kan der vist godt være noget om. Vores hund sover
faktisk i soveværelset - under dynen -og han er den sidste der forlader
sengen om morgenen. Prutte det kan han og ofte bliver det for meget for ham
selv.

Lige nu prøver han fakisk at komme op på skødet af mig, mens jeg sidder her
og skriver.

Er det en hanhund eller en tæve i skal have?

Boxere har det vist generelt også med at gå i vejen. De er pokkers
nysgerrige.
En anden ting du kan glæde dig over er at de ikke gør ret meget. Har
tidligere haft gravhund og sikken forskel i lydniveau - selv om gravhunde nu
også er skønne - hunden uden ben, de har kun poter.

LN

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 18-05-03 18:16

"Mejdahl" <mejdahlxxx@mail.dk> wrote in message
> Hej jeg syntes lige denne artikel fra EB i dag skal læses :
>
> VH Jens

Ja, det var sandelig informativt..... øh, hvordan kunne de finde ham, når
hunden havde ædt ham? Og under hvilke omstændigheder "røg" hunden på den
niårige pige? Og hvorfor var der ikke nogen, der tog affære dengang? Det her
er virkelig dårlig journalistik, men ikke desto mindre er det den mest læste
artikel i dag..... Endda mere læst end en artikel ved navn "Bare bryster i
Cannes...." Hvor blev folks sunde fornuft af? (I øvrigt må du gerne skrive,
hvad artiklerne handler om næste gang du sender links herind.... Så ville
jeg nemlig aldrig have læst den)

Og hvad i al verden laver det billede ved siden af? Så vidt jeg kan se, har
det aldrig været en staffordshire bullterrier....

Og lige en tilføjelse, hvis jeres foxterrier tæve blev parret af naboens
engelske bulldog, ville I så være bange for hvalpene? Nej, vel.....

-Trine

Fra : Mejdahl

Dato : 18-05-03 19:15

Trine skrev:

> "Ja, det var sandelig informativt..... (I øvrigt må du gerne skrive,
> hvad artiklerne handler om næste gang du sender links herind.... Så ville
> jeg nemlig aldrig have læst den)".

Kære Trine.

Du må meget undskylde, at dette ikke var informativt. Det var meningen at
linket skulle havde været ind under tråden " Norge forbyder Kamphunde" Jeg
håber at du har haft en god weekend.

VH Jens

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 18-05-03 23:14

> [...]
> linket skulle havde været ind under tråden " Norge forbyder Kamphunde" Jeg

Har haft en ganske udemærket weekend tak, håber det samme for dig. Hvis
linket var blevet placeret under tråden du nævner, havde det givet ganske
meget mere mening. Her bliver det bare endnu en af de der "se, hvad de
farlige kamphunde udretter - lad os få dem forbudt" skræmmekampagner.

Er meget i mod hunderaceforbud, hvorfor jeg måske bliver en smule ophidset,
når debatten kommer op. At den ovenstående artikel så også er både dårligt
vinklet og mangelfuld gør jo ikke sagen bedre.

Håber ikke du føler dig alt for stødt. Forstår udemærket, at man bliver
skræmt af historier som denne, men jeg mener ikke, at forbud er vejen at gå.
Som Punish flere gange har skrevet her inde, er bullracerne enormt
menneskekærlige og absolut ikke mere farlige end mange andre racer. For
eksempel har de ikke særlig meget jagtinstinkt, hvorfor de ikke er nær så
disponerede for at jage og skade et flygtende barn. De har også en meget høj
smertetærskel, hvorfor f.eks. børn kan "slå" og irritere dem temmelig længe
før de reagerer. Med andre ord fantastiske børnehunde!

En af de ting, der især slår mig er, at man aldrig hører noget, når goldens
eller labradorer skader eller dræber folk - men det sker altså alligevel!
Det er bare ikke nær så god en historie, fordi det sker langt oftere end med
"kamphunde" (selvfølgelig skyldes dette, at der er langt flere goldens og
labradorer rundt omkring i de små hjem, men alligevel....)

Med ønsket om, at du får en god uge

-Trine

Fra : René Løweneck

Dato : 19-05-03 07:28

Hej Trine !

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse
>De har også en meget høj smertetærskel, hvorfor f.eks. børn kan "slå" og
irritere dem temmelig længe
> før de reagerer. Med andre ord fantastiske børnehunde!

Mener du dermed, at det er helt iorden at børn slår, irriterer og driller
hunde ?

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk
LøweSite CMS er specialdesignet til små og mellemstore danske virksomheder.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 19-05-03 08:42

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
> [...]
> irritere dem temmelig længe
>
> Mener du dermed, at det er helt iorden at børn slår, irriterer og driller

Hvorfor tror du, at jeg satte slå i anførselstegn? Selvfølgelig er det ikke
i orden, at børn slår eller driller hunde, og jeg mener absolut ikke, at
børn og hunde på noget tidspunkt skal lades alene. MEN uheld kan ske, selv
de mest ansvarlige voksne kan overse noget - og så er det jo rart, at kunne
regne lidt med hunden.

-Trine (der ikke selv har børn )

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-03 18:57

> [...]
>de mest ansvarlige voksne kan overse noget - og så er det jo rart, at kunne

,,,,,,,,,ja jeg kan da fortælle at det med smertetærsklen der er
utrolig høj hos min race og et par andre bullracer, gør at den
iværtfald ikke bliver angstbider pga smerte der kan påføres af børn,
og det er helt sikkert ! min race har op til 40% mindre nervebaner der
føler smerte end andre racer, og dette gør at _børn_ sagtens kan være
brutale imod den og den stadig syntes at det er sjovt. Jeg har flere
gange været ude for at børn legede med min hund imens en forældre
kiggede på , barnet slog hunden i hovedet med pinden/kæppen , min hund
var fuldstændig ligeglad men blev først bange da forældren blev bange
og sur på sit barn over hvad det havde gjort, så min hund var bange
for om det var ham der havde gjort noget forkert. Selvfølgelig skal
børn ikke have lov til den slags, men der findes desværre mange børn
der ikke kender deres grænser eller ikke har fået dem forklaret og i
de tilfælde tager jeg det helt roligt for min hund lader sig ikke
skræmme af den slags.

I andre tilfælde er det lidt ireterende at hunden har en så høj
smertetærskel, jeg skal bla være mere opmærksom på om den bliver syg
eller har fået skrammer for det viser den heller ikke til mig, han
kommer ikke og piver over rifter eller flænger så dem må jeg selv
finde hvis jeg har mistanke om at det skal renses eller ligende.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-03 19:47

>Og hvad i al verden laver det billede ved siden af? Så vidt jeg kan se, har
>det aldrig været en staffordshire bullterrier....

,,,nej det er et billede af en Pit Bull Terrier , og det billede har
de brugt hver eneste gang der har været noget med kamphunde ! jeg kan
genkende billedet fra tidligere historier. Læg iøvrigt mærke til at
det er taget bag et hegn , hvor hunden højst sansynligt forsvarer sin
ejendom som alle andre racer også ville gøre. Og hvis hunden har stået
og logret med halen, er der vist ingen tvivl om at fotografen lige har
dasket til hegnet for at hidse den op for at få et "godt" billede.

Desuden kan det også slå klik for hunde ligesom det kan for mennesker!
der er langt flere mennesker der slår mennesker ihjel, end der er
hunde der slår mennesker ihjel.

Og hvad de fleste jo ved er E.B. jo Danmarksmestre i at fordreje
sandheden

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 18-05-03 18:23

her er endnu en om hundebid Syntes selvfølgelig det er frygtelig synd
for drengen, men alligevel er det på sin plads at I ser den. Har i øvrigt
tænkt mig at skrive en lille notits til EB omkring dette.

http://home.nzcity.co.nz/news/default.asp?id=29807&c=w

--
-Trine

Fra : René Løweneck

Dato : 19-05-03 07:32

Hej Trine !

> [...]
> for drengen, men alligevel er det på sin plads at I ser den. Har i øvrigt
> tænkt mig at skrive en lille notits til EB omkring dette.

Det er også de Golden retrievere, - det er nogle forfærdelige dræberhunde.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-05-03 19:05

On Mon, 19 May 2003 08:31:57 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrotd:

>Hej Trine !
>
>"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse

>Det er også de Golden retrievere, - det er nogle forfærdelige dræberhunde.

,,,,,,,,,,,ja og i England ryster de lige så meget på hovedet når en
Stafford bliver kaldt en dræberhund, for den race er nemlig meget
udbredt derovre "en kvart million" og anses for helt normal hund
ligesom golden gør her i landet. Og i England kunne de aldrig drømme
om at kalde dem for kamphunde og dræberhunde , det er kun herhjemme
fordi der ikke er så mange, og dem der ikke er mange af, dem kender
man ikke, og dem man ikke kender er man bange for? hvis man er dansker
åbenbart

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-05-03 20:04

On Sun, 18 May 2003 17:29:12 +0200, "Mejdahl" <mejdahlxxx@mail.dk>
wrotd:

>Hej jeg syntes lige denne artikel fra EB i dag skal læses :
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=204541
>
>VH Jens

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/3033171.stm

læs her hele den ORIGINALE artikel, og man vil se at EB og de engelske
medier ser tingene forskelligt. En ting er at de bruger forskellige
billeder !Kun EB bruger et vildt billede af en hund som ikke er samme
race, men de glemmer også at bringe hele artiklen, som giver et helt
andet billede af historien og af racen.

klip

Tests show Mr Dinham's injuries were caused by dog bites
The Kennel Club said it was "quite out of character for a Stafford".

Police said Mr Dinham may have had an epileptic fit which caused the
dog to attack him but it was still unclear if this was the case.

Neighbours of the dead man said he and his bull terrier were
inseperable and they could not believe how the companionship could end
in tragedy.

Kennel Club spokesman Phil Buckley said: "The Stafford is the fifth
most popular breed in the UK, we reckon there are about a quarter of a
million.

"They are referred to as the 'nanny dog' because they are regarded as
being so good with children and animals."

"It is very strange for a dog to kill its owner, especially at four
years of age, because you would hope they would have bonded."

A post-mortem examination has confirmed Mr Dinham's injuries were
caused by dog bites.

It is thought the dog has been put in kennels while police decide
whether it should be put down.

An inquest has been opened and adjourned.