Forsikring ???
Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-05-03 12:32

Vi var lige en tur i Tønder i Weekenden, på en tur over grænsen så vi en
Næsten ny Fendt CV, som var skadet af Hagl (tror jeg). Hele taget, fronten
og den ene side ødelagt. Så nu tænker jeg på om, nogen i gruppen ved om, det
er dækket af forsikringen, eller er det en "naturkatastrofe" son er undtaget
fra forsikringsdækningen.

Mvh.
Per

Fra : Gismo

Dato : 19-05-03 19:37

Per Rasmussen wrote:
> [...]
> gruppen ved om, det er dækket af forsikringen, eller er det en
> "naturkatastrofe" son er undtaget fra forsikringsdækningen.

Min bil blev 98' skadet af hagl i Italien, forsikringen (ALKA) dækkede
skaden.
Havde ikke CV på det tidspunkt.
Haglenen var på størrelse med skiven på et solidt herre armbåndsur.
Haglene kom til at hedde "nedfaldende genstande" og det dækker
forsikringnen.

Gismo.

Fra : Klaus Kolle

Dato : 19-05-03 21:51

On Mon, 19 May 2003 13:32:00 +0200, "Per Rasmussen"
<per-soendergaard@rasmussen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>er dækket af forsikringen, eller er det en "naturkatastrofe" son er undtaget

Den 18 juni haglede det ganske voldsomt her i det midtjyske og min
campingvogn (og carport plastiktag) blev ødelagt. Ingen problemer med
at forsikringen gav mig et nyt tag på campingvognen (og et tilskud til
carpottaget - det var mange år gammelt). Så svaret må være at med en
kasko forsikring er svaret ja.

Min genbo var for nogle år siden ude for det samme i det sydlige udlad
og fik også taget skiftet af forsikringen.

Men jeg kan naturligvis ikke svare for alle forsikringer. Mit selskab
er Tryg.

Klaus

Fra : T. Hartung

Dato : 21-05-03 18:36

"Per Rasmussen" <per-soendergaard@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec8c0c6$0$97173$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vi var lige en tur i Tønder i Weekenden, på en tur over grænsen så vi en
> Næsten ny Fendt CV, som var skadet af Hagl (tror jeg). Hele taget, fronten
> og den ene side ødelagt.

Hej Per - den har jeg også set - lignede en vogn der var spillet golf eller
tennis op ad - havde nært kørt i grøften p.g.a. nysgerrighed - damm hvor må
han være ærgerlig - jeg konkluderede også at det måtte være hagl som
tennisbolde den var ramt af - det er thihverthifald en noget speciel
hammerslåning de plader har fået.

Ja næsten ny cv - den dække kaskoen - men som ny bliver den nok aldrig igen

mvh.
T. Hartung

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-05-03 15:03

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja næsten ny cv - den dække kaskoen - men som ny bliver den nok aldrig
igen

> mvh.
> T. Hartung

Ja det har du sikkert ret i. S.... ærgerligt, for den familie.
Mvh.
Per