Combi-camp eller Camp-let
Fra : AT

Dato : 18-05-03 19:46

Hej

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvilken teltvogn vi skal købe. Hvis du her
nogle erfaringer du kan dele med os vil vi sætte meget pris på det.
Vi står og skal vælge mellem Camp-let Royal og Combi-camp

venlig hilsen
Alexander

Fra : Henning Olesen

Dato : 18-05-03 23:47

"AT" <alexander@tetzlaff.dk> wrote in message

> [...]
> nogle erfaringer du kan dele med os vil vi sætte meget pris på det.
> Vi står og skal vælge mellem Camp-let Royal og Combi-camp

gej
det er svært at sige hvad du skal vælge ,der er fordele og bagdele ved
dem begge,
I CL er der ikke fast gulv,den er tilgengæld hurtigere at slå op.De nye
CC
vogne er efterhånden blevet blevet lidt komplicerede,og efterhånden også
steget lidt
i vægt, den første CC vi købte vejede 200kg. idag vejer de 350-400 kg.
og det stemmer
jo ikke rigtig med at danskerne idag køber mindre og mindre biler.
Til CL kan du købe ny teltgarderobe, det kan du ikke til en blot lidt
ældre CC,
CC fabrikken vil ikke kendes ved disse vogne , for dem tæller kun
een ting ,deres nye prestige vogn,Venezia,alt andet er lig nul.Nå du kan
jo være heldig at finde et pænt og velholdt eksemplar af en CC til en
rimelig pris,jeg har
selv en 79,der er gennemimprægneret hvert andet tredie år alt efter
brug.
men gå dem godt efter,få dem slået op,tjek teltdug,ved stængernes
hjørner,
kan evt forstærkes med stryg på lapper eller kontaktlim, det holder
bedre end tekstillim.
der hvor vognlåget drejer er der tilbøjelig til at være hul i
teltet,tjek lynlåse,skal
være i orden,teltene kan ikke afmonteres.

mvh ho

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-05-03 19:28

Henning Olesen wrote:
> [...]
> også steget lidt
> i vægt, den første CC vi købte vejede 200kg. idag vejer de 350-400 kg.

Den nye Wenizia vejer dog 425kg, og kan fås med totalvægt på 750 eller 500
kg.
Da vi havde set CL og CC ved siden af hinanden, var der dog ikke tvivl, det
blev CC.
Køkkenet er meget bedre, det har en korrekt arbejdshøjde, og det står ikke
og "vakler" på nogle tynde ben.
Det faste gulv er efter vores mening en stor fordel.
Forteltet er på 14 m2, men behøver ikke slås op, hvis man ikke ønsker tag
over hovedet.
Man kan evt. nøjes med solsejl over køkkenet, det tager kun få min ekstra at
folde det ud.
Hvis man ikke slår fortelt op, tager det kun få min at slå selve vognen op.
Vores sovekabine er på 160x207 med lamelbund og en ekstra på 70x170 med
madras.
Det giver ikke dårlig ryg at slå CC op, da bagagebæreren virker som en meget
effektiv kontravægt.
Anden gang vi slog den op tog det ½ time fra vi var på pladsen og til vi sad
omkring bordet med kaffevandet sat over.
Tiden havde vi brugt til at åbne vognen, slå forteltet op og pløkke det,
lægge underlag og gulvtæppe i fortelet. Redde op til 2 voksne, klargøre
campingbord og 4 campingstole og lægge gulvtæppet på det faste gulv foran
sovekabinerne. Og det hele var selvfølgelig opbevaret inde i CC.
Måske udvider vi på et senere tidspunkt med annex, så vi kan have vores 3
største børnebørn med.
Vi, et modent ægtepar, er helt klart faldet for CC, og bliver mere og mere
glad for den efterhånden som vi bruger den. Når vi går forbi en CL er vi
glad for at vi ikke skal klemme os sammen på så lidt plads. Det er også en
fordel at man kan bruge sovekabinerne uden at det går ud over pladsen i
forteltet.
Ebbe

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-05-03 08:00

Hejsa
Jeg vil til enhver tid anbefale dig Campletten, da den er meget nemmere at
have med at gøre.
Der er kun et problem med en CL, lige pludeslig kører du for hurtigt
!!!!!!!!!
Som en anden også skrev, er det til at tage teltet af en Cl og du kan bruge
alt det nye udstyr til den uanset næsten hvor gammel den er.
Det du skal være opmærksom på når du køber en brugt CL, er teltdugen- Det er
det eneste der faktisk kan gå i stykker på dem.
Vi har selv haft en 82 CL som har været med i Sydfrankrig flere gange med
stor succes.
I sommer har vi så fået en 97 Royal, med alt i udstyr. Det glæder vi os
meget til.

Michael.

Fra : Jan Viegand

Dato : 19-05-03 19:59

> [...]
> nogle erfaringer du kan dele med os vil vi sætte meget pris på det.
> Vi står og skal vælge mellem Camp-let Royal og Combi-camp

Tænk dog også på at topmodellerne koster næsten lige så meget som en lille
campingvogn. Vi overvejede meget teltvogn, men endte med en ny Caravalair
Antares 335, som kun var lidt dyrere en CC's Venezia, men som vi synes er
nemmere og mere brugbar på mange måder. Bare en overvejelse værd.

Jan

Fra : sogs

Dato : 20-05-03 09:55

Jan Viegand wrote:

> [...]
> Caravalair Antares 335, som kun var lidt dyrere en CC's Venezia, men
> som vi synes er nemmere og mere brugbar på mange måder. Bare en

Hejsa

2 evige dilemmaer, idet man nok især tidligere regnede den naturlige
linie som campist med 1. Telt - 2. Teltvogn. - 3. Campingvogn -
og vi ser da stadig, at mange ældre teltvognscampister på et tidspunkt
komme i svære overvejelser, især hvis småskavanker gør
klimaudfordringer alt for belastende.

Den nemme håntering, køreglæden - ikke mindst omkring benzinregningen
gør dog, at man ser betydelige fordele ved teltvognen - og da luft og
atmosfære - tæthed til elementerne - er det vi sætter allermest pris
på, var valget tidligere meget svært. Kan man få fordelene og slippe
for nogle af ulemperne ??

Da vi havde C-L - en årgang 84 - var det trods nye madrasser en pine
at kravle i seng, og ikke mindst op igen.

Svaret blev CC

Ordentlige komfortable senge- Strøm på pladserne, og de mange gode
varmemuligheder har ændret forudsætningerne hvilket gjorde, at vi
fortsatte.

Trods at jeg har en alvorlig ryglidelse (en 15 mm spondylistesis) -
og min kone blankt nægter at kravle i en kold klam seng. Løsning:
Lameller under madrasserne og et par el varme tæpper oven på dem -
tændt et par timer inden sengetid. Grin bare, men 40 grader er
saliggørende når stivheden skal ud af kroppen

Combi-Camp er overordentlig vågen omkring forbedringer - skal man også
ha strøm i vognen ? skal det naturligvis være forsvarligt - og da
køleboksen på vores små gasflasker prismæssigt helst kører på strøm
(endnu da) er der for nogle campister flere gode grunde til at vælge
strøm på pladserne. El er teknik - bekvemmelighed - og uden strøm
ud til campisterne er jeg sikker på at de fleste pladser måtte lukke
på kort tid.

Mange campister sætter en ære i at være uafhængige og glider så over i
andre energiforsyninger - energi skal der til - begyndte da første
lejrbål beviste sin nytte Da camping de fleste steder alligevel kun
kan foregå centraliseret på pladserne er uafhængigheden som ofte kun
romantisk (eller økonomisk) begrundet.
Evnen til at få lidt varmt og koldt på turen klares udmærket med de
rammer vi har i vognene og forventes så overtaget leveret med fordel
på pladserne.
De fleste bruger således helst VVS faciliteterne i velfærdsområderne
og er glade for at slippe for at fedte med opvask med begrænset plads
og vandmængde

Den højt besungne "allemandsret" i Sverige gælder således kun for fod
eller cykelcampister og det er lige så ulovligt som alle andre steder
at campere ude i naturen med autocamper eller campingvogn. Sverige er
dog kæmpestort og landbetjenten har meget at dække. Men........ forbi.

De mange muligheder i CC koster naturligvis og en stadig bemærkning
har så været - husk at det skal være tilvalg - og det bliver det da
også ivrigt.

Vi har glædet os over at gensalgsværdien stadig kravler opad -
selvfølgelig også pga. interessen for camping er i boom - men jeg
kikker også i Den Blå og ser at man gensælger nyere Venezia for 48 -52
kilo - selvfølgelig med en masse godt udstyr - men da det samtidig er
forhandlerens nypris i en eller anden pakkeløsning kan det glæde at se
at annoncerne fra privat salg også forsvinder - vognen er altså ude at
rulle igen.
Og vi glæder os også over den markante interesse fra ældre, der ved
pensionering eller efterløn vil tage en gammel kærlighed op igen - ud
at se Europa - og kaster øjnene på CC - Der må være et eller andet

Det har været bemærket, at man ikke kan få syet telte til ældre CC -
ikke rigtigt - idet et firma i Nørresundby ligger inde med skabeloner
og kan sy telte til næsten hvad som helst - om så det er cirkustelte
som man bemærkede. Men det er selvfølgelig et Dansk firma - med Danske
priser. Et svært valg når buglinien skal gøres op.

Det er hos:
Mogens Clausen & Co. Aps
Lufthavnsvej 10
9400 Nørresundby
98176371

Og vi har også for nylig set om teltrensning og rep. på campingferie
http://www.campingferie.dk/h17_fortelte/s/vask_af_fortelt.asp

så det er ikke kun CC der kan eller skal klare det hele -

sten www.cc-club.dk

Fra : Jan Viegand

Dato : 20-05-03 17:21

Hej Sten

Misforstå mig ikke, jeg er meget imponeret af teltvognene og har bla. været
inspireret af dine skriverier om det i gruppen her og på www.cc-club.dk. Jeg
kan også se alle fordelene, specielt ift. at køre med dem. Men jeg syntes at
fordelene ved en lille campingvogn overvejede teltvognens fordele, og da
prisen næsten var den samme, så blev det til en CV.

Jeg vil derfor ikke specielt tale for CV, men mere sige at man skal overveje
alle muligheder og vælge den der passer bedst til behovene.

Og i sidste ende drejer det sig jo om på en let måde at komme ud i naturen
på og også have nogle gode hyggetimer med god mad og rødvin

Jan

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 20-05-03 18:01

Jan Viegand wrote:

> Og i sidste ende drejer det sig jo om på en let måde at komme ud i
> naturen på og også have nogle gode hyggetimer med god mad og rødvin

Hej Jan

Hvor er jeg enig med dig i hele dit indlæg. Her i huset synes vi bare at vi
kommer endnu tættere på naturen når vi er i teltvogn. Vi byttede faktisk CV
til CC, det var bestemt ikke gratis, men vi har ikke fortrudt.
Ebbe

Fra : Eva

Dato : 20-05-03 10:12

> [...]
> nogle erfaringer du kan dele med os vil vi sætte meget pris på det.
> Vi står og skal vælge mellem Camp-let Royal og Combi-camp

Hej Alexander

vi har for et par måneder siden skiftet vores telt ud med en Camplet Royal.
Vi kiggede også på Combicamp men fandt ud af at CL Royal passer bedst til
vores
behov. Vi er to voksne og to små børn. Vi er meget glade for den!

Combi Camp må helt sikkert være lettere at slå op, hvis man ikke har brug
for ret meget plads i teltvognen og derfor ikke altid rejser forteltet. Vi
har dog vurderet at vi altid vil slå forteltet op alligevel, hvorfor vi lige
så godt kunne vælge Camplet hvor det hele rejses på en gang. Vi kan godt se,
at det er praktisk at Combi Camp'en kan slås op i en parkeringsbås - men det
der med at sove på rastepladser, synes vi er for farligt! Vi forventer ikke,
at det kun tager 3 minutter at slå Campletten op, men det betyder ikke noget
for os, om vi skal bruge længere tid på det.

De primære grunde til at vi valgte Camplet var:
- vi kan i Royal gå oprejst - også når vi skal ind og ud! Åbningen ud fra
"den faste stue" i
Combi Camp er meget lav.
- de to dobbeltsenge i Camplet er 140cm (dog minus hjulkasser i den ene)
hvorimod CC's løsning med to dobbeltsenge kun giver 120cm pr. seng. De 140
cm i CL er nok til at tre små børn kan sove på langs i en kabine. Garderoben
mellem kabinerne i CL giver også god rumdeling. I CC hænger der et stykke
stof som nemt kan løftes mellem kabinerne - så det er i princippet én stor
sovekabine.

Det jeg synes er smart ved CC er:
- bagagebæreren giver kontravægt når vognen åbnes.
- Køkkenet er højere.
- Der er plads til bagage under sengene og i "den faste stue".

Det med bagagepladsen savner jeg dog ikke mere efter vi har fået os
indrettet i Campletten. Der kan stå tre sportstasker i kuffertrummet/posen
og inde bag dem kan være ting man ikke så ofte bruger. Under køkkenet kan
der hvis man afmonterere hylden stå seks posetasker (sådan nogen i plastik
med lynlås fra fx Bilka). Gasflaske og vanddunk kan stå i en stor posetaske
på jorden under køkkenvasken/baljen. I det topåbnede rum i køkkenet kan stå
mange høje slanke bøtter til grydeskeer, Køkkenknive, småting mv. Faktisk
synes jeg er der er mange gode opbevaringssteder så bagagen ikke kommer til
at rode.

Alt i alt synes vi, at der er fordele og ulemper ved begge vogne og så må
man jo gøre op med sig selv og sin familie, hvad man synes er vigtigst. Vi
er ikke i tvivl om at vi har truffet det valg der passer bedst til os.

De bedste hilsener
Eva

Fra : AT

Dato : 28-05-03 23:08

Hej allesammen

Vi er meget glade for jeres indslag og vi har idag hentet vores nye (brugte)
Combi-camp venezia. Vi fandt en fra sidste år som vi købte med alt det
ekstraudstyr som vi kan tænke os til kr. 48.000,-. Fra ny er prisen 78.000,-
og vi syntes selv at vi har gjort en rigtig god handel. Vi kan næsten ikke
vente med at komme ud og sove i den og vi ser nu meget frem til en dejlig
ferie i Italien her til sommer.

Endnu engang - mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Alexander

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 29-05-03 03:03

AT wrote:
> [...]
> handel. Vi kan næsten ikke vente med at komme ud og sove i den og vi
> ser nu meget frem til en dejlig ferie i Italien her til sommer.

Hej Alexander
Tillykke med vognen, der venter jer mange dejlige oplevelser.

Ebbe