TEC King
Fra : steen Olsen

Dato : 18-05-03 19:43

Hej

Er der nogen i denne gruppe der ved om en Tec king 500
fra 1988 er en god vogn, da jeg har fået en i kikkerten, det vil da være
vores debutvogn, da vi påtænker at begynde som campister.
Steen olsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-05-03 20:29

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 1988 er en god vogn, da jeg har fået en i kikkerten, det vil da være
> vores debutvogn, da vi påtænker at begynde som campister.

Det er da vist den smalle model? Som jeg husker det, er den lidt smallere
end modellerne normalt var dengang, så det skal man bare kunne leve med.
Jeg har selv haft en TEC Weltbummler fra 1988, og den var vi ganske godt
tilfredse med. Den var bl.a. meget lav og lå utroligt stabilt bag efter
bilen næsten uanset vejret og uden stabilisator.
Inden vi købte ovenstående så vi også på en King, men vi syntes at de
manglende 10 cm i bredden var så stort et minus, at vi ledte videre, men
smag og behag er jo forskellig, så hvis I synes at vognen er OK og opfylder
Jeres behov, så er det jo faktisk ligegyldigt, hvad vi andre mener
Jeg har kendt flere med TEC vogne, og kvalitetsmæssigt var vi alle godt
tilfredse. Sluttelig er der kun prisen, man skal være opmærksom på. Jeg
synes at have observeret, at der kan være store forskelle hos de forskellige
forhandlere.

Kurt

Fra : T. Hartung

Dato : 23-05-03 20:20

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> vores debutvogn, da vi påtænker at begynde som campister.
> --
må jeg anbefale fast indbygget toilet - ved ikke om der er det i en King da
de første vogne med fast toilet først begyndte i 1988.

mvh
T Hartung

Fra : steen Olsen

Dato : 24-05-03 15:38

Hej

Der er ikke fast toilet i denne tec king fra 1988
men vi har handlet os frem til et porta potti, da der er
nogenlunde plads på toiletrummet til det.
På tec king er der udvendig gaskasse er der nogen der ved om der kan være en
10 kg gasflaske i plast eller om jeg skal vælge to 6 kg.

Steen olsen

Fra : Familien Struski

Dato : 26-05-03 11:08

"steen Olsen" <steen10@olsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
en
> 10 kg gasflaske i plast eller om jeg skal vælge to 6 kg.

Jeg kender ikke målene på gaskassen nøjagtigt, men hvad jeg husker er der
ikke specielt meget plads. Jeg vil dog aldrig køre med mere vægt end
nødvendigt, derfor er mine anbefalinger et stk. 6 kg. flaske, hvilket rækker
til ihvertfald 3 ugers ferie med 2 voksne og 2 børn.

-- Johnni