MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
fjernskrivebod
Fra : Albert Christensen

Dato : 19-05-03 22:33

Hej!
Er der nogen der har erfaring med fjernskrivebor i XP?

vh Albert

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-05-03 22:35

> Er der nogen der har erfaring med fjernskrivebor i XP?

Ja, det virker fint. Er der noget specifikt du gerne vil vide?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Gaffakongen lever!

Fra : Albert Christensen

Dato : 19-05-03 22:58

Ja- men måske lidt meget.
Jeg går ud fra at det egentlig burde være simpelt. Men en ven bad mig koble
op på hans computer. Han gav mig sin IP adr. brugernavn og kodeord, men jeg
bliver ved med at få en fejlmeddelelse, at klienten ikke kunne oprette
forbindelse til fjernskrivebord.
Hvor er der størst sansynelighed for at der er noget galt. Er der nogle tjek
der kan gøres.
Vi køre begge via ADSL.
Vh Albert

Fra : BOH

Dato : 20-05-03 00:04

Albert Christensen wrote:
> [...]
> ikke kunne oprette forbindelse til fjernskrivebord.
> Hvor er der størst sansynelighed for at der er noget galt. Er der

Ja, det kræver at hans PC sidder på en offentlig IP-adresse, og ikke bag en
NAT-router.
Hvis han sidder bag router/firewall, skal der åbnes for port 3389. NAT skal
bypasses ell. der skal laves en statisk port oversættelse (PAT)

--
Mvh Morten

Fra : WE

Dato : 19-05-03 22:54