MS Windows
briani 27239
Sammenlægning af partioner i XP
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-05-03 20:27

Hejsa i gruppen.

Jeg er ude i at skulle sammenlægge 2 partioner i XP. Jeg har delt en 80 GB
harddisk op i 4 og nu vil jeg gerne føje den ene af de 3 (ud over C: som er
systemdrevet) til C:

Hvordan gør jeg så lige det?

Mvh.

Kenneth

Fra : jens

Dato : 19-05-03 20:33

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3ec92feb$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
GB
> harddisk op i 4 og nu vil jeg gerne føje den ene af de 3 (ud over C: som

Med Partition magic 8.0

Mvh Jens

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-05-03 20:54

> Med Partition magic 8.0
>
> Mvh Jens

Okay. Hvordan gør jeg det UDEN at bruge Partition Magic 8.0? Jeg har ikke
meget lyst til at købe et nyt program bare for at sammen lægge 2 partioner.
Det MÅ kunne gøres enten i XP eller vha. et gratis program!

Mvh.

Kenneth

Fra : jens

Dato : 19-05-03 21:10

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3ec93642$0$48900$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
partioner.
> Det MÅ kunne gøres enten i XP eller vha. et gratis program!

Du har mulighed for at lave en af dine partitioner til en dynamisk disk
under en tom mappe på c drevet direte i xp.
Og dermed bliver c drevet jo større hvis man bare gemmer i den
mappe...........

Men Xp er ikke glad for at man piller ved C drevet.

Om der findes noget free der kan ved jeg ikke.

Mvh Jens

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 09:27

Du kan bruge Xp's eget partionering program

det finder du i Computeradministration når du har åbnet den, er der i
venstre side en række muligheder vælg DISKHÅNDTERING
der kan du ændre partioeringer det er nok en god ide at læse XP vejledningen
inden du rør noget-.
Det virker OK

har selv brugt det, jeg havde en stor disk som fdisk ikke kunne håndterer,
DISKHÅNDTERING kunne klare det,

så efter det sætter jeg bare disken i upartitioneret

Jan O

Fra : jens

Dato : 20-05-03 09:49

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstre side en række muligheder vælg DISKHÅNDTERING
> der kan du ændre partioeringer det er nok en god ide at læse XP

Virker det på c drevet ?
Uden at slette data eller windows ?

Eller de data som er på den disk som skal lægges til c drevet ?

Mvh Jens

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 20-05-03 10:16

Jeg er egentlig ikke klar over om det sletter data da jeg kun har prøvet det
på nye diske
månd ikke at windows hjælp kan give en forklaring

Jan O

Fra : jens

Dato : 20-05-03 10:25

> Jeg er egentlig ikke klar over om det sletter data da jeg kun har prøvet
det
> på nye diske
> månd ikke at windows hjælp kan give en forklaring

Jeg ved at man ikke kan skifte drev bogstav på c drevet.

Og for at oprette en partition via computeadministrationn kræves en ikke
partitioneret del.....
Det fås kun ved at slette et drev, og da c skal lægges til skal det først
slettes.
Ikke muligt inde fra windows.

Mvh Jens

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-05-03 15:00

Tak for svarene guys...

Jeg har i mellemtiden bestilt en ny 120 GB disk, som bliver smidt i som
primær og med systemet på. Den anden disk bliver så formatteret fuldstændig
om.

Mvh.

Kenneth