Dårlig POP!
Fra : Andrew

Dato : 26-03-01 21:59

Hej

Jeg synes at der findes alt for meget dårlig pop!
Vi kender dem jo allesammen: De der numre som MTV viser konstant i 1 måned,
hvorefter de for det meste bliver glemt og betragtet som "gamle"!

Sådanne ting sker jo ikke med musikbranchens konger og dronninger som Jeff
Buckley, Red Hot Chili Peppers, Lenny Kravitz, osv, osv, OG JA, jeg ved godt
at det er smag og behag, men jeg mener at der i øjeblikket er en EPEDEMI af
dårlig musik derude som forpester ens øre hver gang man tænder for radioen.

DET er ganske enkelt umuligt at slippe for DJ Alligator, DJ encore,
Antiloop, etc, etc.

Jeg er også generelt træt af de folk som hører denne musik (jeg ved godt at
det er smag og behag og at man ikke kan dømme folk på baggrund af deres
musiksmag, men nu gør jeg det).
Disse "popdrenge" og "poptøser" som går i tøj med reflekser og i kæmpe, høje
"Buffalo" sko, og med deres dax wax, og deres affarvede hår. Jeg er træt af
det! De render rundt og hør det der lort, og når man så kommer og spørger
dem om hvad der blev af dem, og dem, og dem, og det nummer, og det der
nummer, og dem der med det der nummer, så sir du gudfrimigvel: "Den er da
gammel"!
De hører nummeret eller gruppen indtil de er gamle og ikke "inn" længere, og
så er de ellers ikke interessante længere! Det er da latterligt! Musikken
fra f. eks. Red Hot Chilli Peppers er sgu da lige så god om 500 år som den
er NU og var for 1 år siden, men denne POP-genre (TÆPPEBANKERLORT), og
disser der hører det, ytrer at de synes at et nummer et godt NU men 10 dage
efter er det det værste lort fordi det nu er "gammelt"!

JESUS CHRIST hvor er jeg dog træt, TRÆT TIL DØDEN, træt!!!

Måske skaber denne mail røre, men det skider jeg på, for jeg er pissetræt af
den falskhed!

"...og folk er bare SÅ fulde af fordomme, specielt når man kører i bus...SÅ
peger jeg og sir´:
SKA' DU SKUB' MIG I HAVNEN, BILLEDLIG TALT?" citat: SvenOlotta (Casper &
mandrilaftalen).

Med Venlig hilsen

AND
--
- - -

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-03-01 22:15

> DET er ganske enkelt umuligt at slippe for DJ Alligator, DJ encore,
> Antiloop, etc, etc.

Næh hov! Antiloop er sgu' da godt, det meste af tiden. Og jeg er ikke engang
en af de unge, smarte, hippe med popmobil osv., tværtimod nok noget af det
kedeligste der findes, men Antiloop kan jeg nu godt lide. Derimod bryder jeg
mig f.eks. ikke om Kravitz, jeg synes han virker lidt for selvhøjtidelig og
hans musik (mua. det tidlige) behager mig ikke, men jeg er da mest til
Sting, Tori Amos og andet godt pop. Og DJ Alligator sucks!!! TV-reklamer
kan sælge alt mulig lort, men i det mindste er Small Talk ikke slået igennem
som pladeselskabet havde håbet...

Fra : RANielsen.

Dato : 26-03-01 21:36

"Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk> skrev:

> Næh hov! Antiloop er sgu' da godt, det meste af tiden.

Jeg købte det første album, der var jo et godt nummer på, jeg håbede på
resten var lige så godt..... jeg blev klogere.
Det nye album (nr 2 i rækken) er intet værd, det svinger bare ikke for
dem.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : -= Mahn-Zeh =-

Dato : 26-03-01 23:10

"Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> men i det mindste er Small Talk ikke slået igennem som pladeselskabet
havde håbet...

Du skulle arbejde på et fritidshjem.. Small Talk ER slået igennem, suk! Men
som du siger: ikke som pladeselskabet forventede: 3 ud af 4 cder med Small
Talk er hjemmebrændte (hvis ellers "min" fritter er repræsentativ).
Heldigvis kan mange af drengene bedre lide Beatles (-;

--
-= Mahn-Zeh =-
icq# 99637634

Fra : RiddLeR

Dato : 26-03-01 23:08

Slå nu lige koldt vand i blodet!

Som du selv siger er det smag og behag, så lad dog være med at flippe ud
over det!
Jeg kan godt lide poppet musik, men det betyder sq da ikke at jeg render
rundt i Buffalo's og har affarvet hår! - Hvis det er de folk du er ude efter
har du fundet et helt forkert sted at brokke dig i. Prøv en af de mange
mudderkastnings grupper.

Så lad dog for pokker være med at generalisere folk på den måde. For mig
lyder det som om, at det er popdrenge og poptøser du er ude efter, så lad
være med at svine folk til, der lytter til pop-musik!

- Riddler

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 13:41

Jammen kan du da ikke se det underlige i at synes at en nummer er godt i en
måned hvorefter nummeret betragtes som "gamelt" og dermed også "dårligt",
for det er jo sådan at det foregår!

Hvis man spiller et 2 år gammel pop-nummer, så vil alle de der pop- tøser og
drenge sige:
"Hold kæft det er dårligt, det er sgu da gammelt"!

Hvad er det for noget!...
og kom ikke og sig at det ikke er sådan!

And

--
- - -
RiddLeR <tono@image.dk> skrev i en

Fra : RiddLeR

Dato : 27-03-01 13:55

Det lyder stadig som om det er personerne, som kan lide den slags musik, du
er ude efter!
Jeg synes da, at gammelt techno/pop/trance/dance nummer kan være fedt i
meget lang tid efter det er lavet. Der er da også mange rocknumre, som
hurtigt bliver kedelige og "gamle", men derfor behøver du da ikke lange
sådan ud efter techno musikken...
Jeg synes, at dine indlæg er upassende og barnlige og jeg synes ikke at de
er værd at bruge tid på. Jeg synes, at du skulle finde et andet sted og
brokke dig for dette er ikke det rigtige.

Hermed sidste indlæg fra mig!

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 18:47

Jeg starter en diskussion omkring pop, og menneskerne, som hører denne
musik!
Hvis mine indlæg og holdninger ikke passer DIG, så synes jeg at det erDIG
som skal finde dig en anden gruppe! Hvis du kun bygger dine argumenter på at
det er mig der tager fejl, og dig der har ret, fordi jeg er "barnlig" og
mine holdninger er "upassende", så er det dig, der har et problem, ikke mig!
Jeg finder mine indlæg ganske udemærkede, jeg starter en reel diskussion
omkring et emne, hvilket jo i bund og grund er meningen med disse
nyhedsgrupper!

And

--
- - -
RiddLeR <tono@image.dk> skrev i en

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 27-03-01 21:16

On Tue, 27 Mar 2001 19:47:12 +0200, "Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote:

[Klippet 15 liniers indlæg, 149 liniers bundcitat]

Ville du mon have noget imod at klippe noget af det du ikke svarer på
væk? Der er ingen grund til at sende 164 linier, når ens egne
tilføjelser kun fylder de 15.

I øvrigt ville det også være rart hvis du ville svare _under_ det du
svarer på.

Du må meget gerne også besøge:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

På forhånd tak!

mvh Andreas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-03-01 12:45

"Andrew"
> [...]
> Jeg finder mine indlæg ganske udemærkede, jeg starter en reel diskussion
> omkring et emne, hvilket jo i bund og grund er meningen med disse

Jeg synes, du skal lade være at starte dine reelle diskussioner med vulgært sprog,
udråbstegn, tomme generaliseringer og personlige angreb.

Jeg er popfan i ordets bredeste betydning, men mener ikke, at jeg besidder nogle
af de tvivlsomme karaktertræk, du beskriver. Jeg har fuld forståelse for, at du i
din gymnasiehverdag oplever irritation over visse holdninger til musik - men gad
vide, om dette er det rette sted at brokke sig? Eller, hvis du vælger at skrive, så
skulle du overveje, hvordan nu bedst kommer igennem med dine budskaber.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Hanne

Dato : 29-03-01 14:25

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

> Jeg synes, du skal lade være at starte dine reelle diskussioner med
vulgært sprog,
> udråbstegn, tomme generaliseringer og personlige angreb.

Noget af det kan der være noget om.

> Jeg er popfan i ordets bredeste betydning, men mener ikke, at jeg
besidder nogle
> af de tvivlsomme karaktertræk, du beskriver.

Men handler det ikke om at pop ikke bare er pop - det er et meget bredt
begreb. Jeg er nemlig også popfan ) Men jeg hører med garanti noget
helt andet musik end dig når det kommer til stykket

Hanne

Fra : raekon

Dato : 29-03-01 17:05

ANDREW Wrote :

[snip]
>Jeg har sgu
>lov til at pisse på folks sukkermadder! og jeg gør det med glæde! Jeg står
>ved hvad jeg mener, og i ændrer ikke mine holdninger, eller indlæg, ved at
>hævde at det er MIG der er gal på den!
[\snip]

Neejj, hvor må det da være dejligt for dig, Andrew, med sådan et
anonymt medie som dette hvor du ikke behøver at argumentere for dine
holdninger i "real-tid".

Hans Pedersen wrote:

[snip]
>Jeg væmmes hver gang jeg ser et af de falske pop-fjolser, der lever
>deres liv igennem SMS'er skrevet på pop-mobiltelefon.
[snip]

Jamen, er det da så forskelligt fra den kære Andrew, der udlever sine
frustrationer, over en kultur han ikke forstår, på nettet ?

Andrew Wrote:

[snip]
>Jeg har hele tiden ment at det var HELT OK for de slags folk som hører denne
>musik, at hører den!
[\snip]
Senere (og før) skriver Andrew:
[snip]

>Det jeg indikerer i mine indlæg er min foragt overfor den slags musik og de
>folk som hører den!
[\snip]
Er du overhovedet selv klar over hvad du mener/føler omkring "POP" og
"POPPERE" ?? Dine indlæg er mildest talt sevmodsigende.

Andrew skriver også :
[snip]
>Som tidligere skrevet har min mening med dette indlæg været at udtrykke min
>holdning omkring genren og de folk som hører den!
[\snip]
Havde du regnet med at andre så bare ville give dig ret ? Det virker
som om det kommer bag på dig at nogle har andre holdninger end dig, og
at andre OGSÅ står ved deres holdninger...

Og så var der den om: (fra Andrew)
[snip]
>Man kan da ikke bare stoppe en diskussion, en ellers udemærket en,
[\snip]
Det du har startet er ikke en diskussion, men et skænderi, en
meningsløs udveksling af beskyldninger og uargumenterede personlige
holdninger. At andre så har forsøgt at få den op på et seriøst
diskussionsplan, med underbyggede, velfunderede, saglige påstande kan
du jo så ikke gøre for, men jeg skal lige love for at du har forsøgt
at få den ned igen.

Alt dette og meget mere gik igennem mit hovede da jeg læste tråden.
Hvis nogen skulle føle sig uretfærdigt behandlet, er det bare
ærgeligt, men så kan i jo bruge det som et nyt skænderi-emne.

For en god ordens skyld må jeg hellere sige at jeg heller ikke kan
fordrage Dance (kedeligt) moderne jazz (jeg forstår det simpelthen
ikke) Dansktop-musik (men det kommer nok når jeg bliver gammel
Til gengæld kan jeg godt lide Goa-techno (f.eks Astral Projection),
Tung metal (Machine head, pantera osv), 80'er pop (for fa'en, det er
jo hele min barn-/ungdom) og Povl Dissing (aner ikke hvorfor).

Og Andrew du burde da bare være glad for at du er så meget klogere end
refleksfolket, og måske i virkeligheden have lidt ondt af dem, fordi
de er så ignorante....eller hva' ? )

P.s. Jeff Buckley er altså også lidt kedelig...synes jeg. (av av !!)

HA' en god dag, og lad nu være med at få sure opstød og mavesår,,, Det
er sgu så ubehageligt.

-Morten

Fra : Andrew

Dato : 29-03-01 18:39

ok, fair.

Så lad os bare stoppe her.
Men jeg mener altså stadigvæk at det ikke er et skænderi jeg har startet,
men en diskussion.

Mvh And

--
- - -
raekon <raekon2@hotmail.com> skrev i en

Fra : Rune Klausen

Dato : 26-03-01 23:24

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg synes at der findes alt for meget dårlig pop!

Både og.

> Vi kender dem jo allesammen: De der numre som MTV viser konstant i 1
måned,
> hvorefter de for det meste bliver glemt og betragtet som "gamle"!

Ja

> [...]
af
> dårlig musik derude som forpester ens øre hver gang man tænder for

Det er det jeg tænker når jeg hører Rock musik

> DET er ganske enkelt umuligt at slippe for DJ Alligator, DJ encore,
> Antiloop, etc, etc.

Og hvad så ? Det er jo godt noget af det...

> Jeg er også generelt træt af de folk som hører denne musik (jeg ved godt
at
> det er smag og behag og at man ikke kan dømme folk på baggrund af deres
> musiksmag, men nu gør jeg det).

Jeg dømmer også lige... SKATER!

> [...]
> dem om hvad der blev af dem, og dem, og dem, og det nummer, og det der
> nummer, og dem der med det der nummer, så sir du gudfrimigvel: "Den er da

"Poptøser" _kan_ være søde.

> [...]
> fra f. eks. Red Hot Chilli Peppers er sgu da lige så god om 500 år som den

Yerks, RHCP er ikke lige min stil...

> JESUS CHRIST hvor er jeg dog træt, TRÆT TIL DØDEN, træt!!!

og jeg er træt af alt det andet lort de spiller så som RHCP...

> Måske skaber denne mail røre, men det skider jeg på, for jeg er pissetræt
af
> den falskhed!

falskhed ? mener du at folk som hører POP musik er falske ?

Lige et par slut ord.

Jeg gør ikke i Buffalo sko, eller farver mit hår. Jeg kan godt lide at høre
pop-musik og techno.
Men du kan vel dele befolkningen op som du har lyst.

POP-tøser/drenge
Dem som høre POP
Skatere (De lugter af og til)
Dem som hører skater musik.
osv...
Rockker ;)
og HA'er...

Men at du ikke kan lide musikken er jo dit problem, og ikke vores, ligesom
jeg ikke kan lide det musik du hører, så er det jo ikke dit problem.

-Rune

FUT: dk.jeg.kan.ikke.lide.musik

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 13:35

> Jeg dømmer også lige... SKATER

Jeg dømmer også lige...nar!

Det er så skide nemt at sidde og kritiserer en som har taget bladet fra
munden og sagt sin ærlige mening om nogen/noget. Det er sgu da umuligt ikke
at generaliserer når det handler om musikgenre og folk som hører disse! OG
JA: jeg generaliserer og det er jeg stolt af. Hvad fanden er der nu galt i
det. I stedet for at pakke sin mening ind i en helt masse indpakning og
skjule den bag en forklædning, så siger jeg, som en af de få, min mening.
Jeg har fordomme, JA, og jeg står fan'me også ved dem!:

Jeg synes at popdrenge og poptøser er nogle falske narhoveder, som kun går
op i hvórdan folk opfatter dem, og ikke er som de egentlig er! De klæder sig
i alskens tøj og anden beklædning, for at få folk til at tro at de er en
anden person, som de egentlig ikke er!

Og forøvrigt er du da ikke en skid bedre end mig:
>og jeg er træt af alt det andet lort de spiller så som RHCP..."

OG TIL SIDST: JEG ER IKKE SKATER!

TAK!

Fra : RiddLeR

Dato : 27-03-01 14:00

Jeg lovede mit sidste indlæg lige før, men nu bliver jeg nødt til at skrive
igen.

Jeg synes, at netop dette indlæg bekræfter mit udsagn fra før. Du er i
besiddelse af en meget primitiv tankegang, min ven. Det er sq synd for dig,
hvis du ikke kan se, at det du skriver her er en omgang gylle og
fuldstændigt ubrueligt her i gruppen.
Hvad vil du have, vi skal bruge alt dit crap til??????
INGENTING

Så lad dog være med at fylde gruppen her med dit pis.

Over and out!!!

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 27-03-01 23:25

"RiddLeR" skrev i en meddelelse

> hvis du ikke kan se, at det du skriver her er en omgang gylle og
> fuldstændigt ubrueligt her i gruppen.
> Hvad vil du have, vi skal bruge alt dit crap til??????
> INGENTING

´Hvorfor er der altid sådan nogle som dig, der ødelægger en god diskussion
om smag med, at det ikke høre hjemme - gu gør det så. Hvis vi ikke må
diskutere smag hvad fanden skal vi så snakke om.... det er da rart, at der
er nogle diskussioner mellem alle de efterlysninger af sange, sprøgsmål om
tekster (det skal gruppen også bruges til) men hvis ikke man må komme med
sin mening (omend den kan virke provokerende på nogen) så er der da ikke
meget ved noget....

Det er sgu da netop forskellig smag, holdninger, meninger, værdier osv. osv.
der i det hele tager giver kommunikation mening - så lad os have vores
diskussion, meningsudvekslign, primitiv eller ej i fred eller bland dig i
det mindste uden om, hvis du ikke kan tåle mosten....

Nej hvor er det sjovt at være vred - jeg hader stadig refleks bukser....

Kåre

Fra : Rune Klausen

Dato : 27-03-01 18:43

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote in message

> Jeg dømmer også lige...nar!

uhhh....
OK, jeg dømmte forkert før, men nu må jeg ramme rigtig, gammel og sur ?

> [...]

sig
> i alskens tøj og anden beklædning, for at få folk til at tro at de er en

Kender du nogle af den slags ?

> Og forøvrigt er du da ikke en skid bedre end mig:

Jeg er trært af at hører på den slags musik, og du hader dem som hører den
slags musik, jeg vil sige at der er *stor* forskel.

Desuden har jeg ikke behov for at gøre folk opmærksomme på det i lige så
stor grad som du har, og derfor er jeg bedre end dig :)

Det kunne godt lyde som om der gemmer sig en lille racist inden i dig, du
_hader_ de folk som hører POP, jeg hader ikke folk som hører Rock, eller
hvad det nu hedder, jeg kender faktisk et par stykker og de er ganske
flinke.

MVH.
-Rune

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 18:51

Jeg citerer:
"uhhh...."

forkert, og underordnet!

And

--
- - -
Rune Klausen <Rune.Klausen@paradis.dk> skrev i en

Fra : Ronja

Dato : 26-03-01 23:42

Livet er for kort til at høre een slags musik hele livet, eller for den sags skyld det samme musik. Men jeg giver dig til gengæld ret. Der findes så meget crap i dag. De nævnte kan jeg kun give dig ret i, er for tynde. Das Saint skal vel også på listen?

Boycot "The Voice"

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 13:38

YES! Endelig en som har fået bortopereret skyklapperne!

--
- - -
Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en

Fra : Ronja

Dato : 27-03-01 15:56

Min mening er netop at man godt kan lytte til et nummer en måned, og derefter putte det i tanken til senere, og måske oven i købet glemme det lidt. Men til gengæld tror jeg ikke det sker kun for techno og pop fans, men for hele spektret... Det jeg mente var at jeg hører både, techno, pop, (lidt)rock, klassisk og masser af andre genrer(især Ambient/Trip Hop/osv).. Jeg syntes at en indstilling om at kun een musik er god nok til mine øren, er stenalderagtigt. Gamle rock-hoveder som brokker sig over at disse nymodnens såkaldte "musikere" stjæler med arme og ben, er sgu sørgelige!

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 18:56

Jeg er skam også til alt mulig forskellig musik, men jeg har virkelig noget
imod den computergenererede musik, som man i princippet selv kunne sidde og
lave på 15 minutter, på sin egen PC! Jeg synes slet ikke at det er på sin
plads at der udkommer så meget af den slags musik!
Det er jo det samme, og det samme, og det samme, og dem som laver det har
kun EEN grund til at lave det: PENGE!

DEM som laver RIGTIG MUSIK laver det fordi de føler noget for det, de gør
deres musik personlig og når man køber en CD med dem, så køber man et stykke
af kunstneren.
Men dette techno-pop-lort er bare noget lort! DJ Alligator kan jo ikke en
skid! Han kan ikke engang synge, han råber bare ind i en mikrofon "SUCK ON
MY LOLLIPOP" og så er der nogle som laver nogle trommer bagved! Det er sgu
da ikke musik!

--
- - -
Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en

Fra : John K

Dato : 27-03-01 19:09

> [...]
noget
> imod den computergenererede musik, som man i princippet selv kunne sidde

Du skal være mere end velkommen til at sende en demo - jeg tvivler dog på at
du finder et pladeselskab der bare lige sådan vil skrive kontrakt med dig.

> Jeg synes slet ikke at det er på sin
> plads at der udkommer så meget af den slags musik!
> Det er jo det samme, og det samme, og det samme, og dem som laver det har
> kun EEN grund til at lave det: PENGE!

OG - hvad er problemet i det?
Det fleste musikere laver vel musik for også at tjene penge.
Det meste af det musik du nævner du ikke kan lide, har ungdommen som
målgruppe - og ungdommen skifter hurtig smag og stil - derfor er det vel
ikke så underligt at musikken kun "holder" i en måneds tid.

> [...]
> MY LOLLIPOP" og så er der nogle som laver nogle trommer bagved! Det er sgu

Fordi DU ikke kan lide det - bliver det jo ikke dårligere.
Iøvrigt kan DU ikke definere hvad rigtig musik er - det er en smagssag.
Nogle kan lide at høre DJ Aligator - andre kan lide Elton John - nogle kan
lide begge dele og nogle kan hverken lide det ene eller andet.
DU kan ikke definere hvad der er rigtigt og forkert.

Mvh

John K

Gider du iøvrigt ikke lige tjekke: www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : RiddLeR

Dato : 27-03-01 23:16

Andrew skrev:
> Jeg er skam også til alt mulig forskellig musik, men jeg har virkelig
> noget imod den computergenererede musik, som man i princippet selv kunne
sidde
> og lave på 15 minutter, på sin egen PC!

Hvorfor har du så det? Det er efter min mening en underlig holdning - hvis
musikken er god i nogle folks ører, hvad er så dit problem? Rigtig musik kan
du ikke definere - rock er ikke mere rigtig musik end techno/trance.
Det er muligvis sværere at lave, men det gør det sq da ikke mindre rigtig!

John K skrev:
> [...]
> lide begge dele og nogle kan hverken lide det ene eller andet.
> DU kan ikke definere hvad der er rigtigt og forkert.

Endelig en, som kan se, at der er noget som Andrew har fuldstændig
misforstået! Jeg giver dig 100% ret John!

- RiddLeR

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 15:03

Du har STADIG ikke fattet hvad der var hele humlen i mit første indlæg, vel!

Det jeg indikerer i mine indlæg er min foragt overfor den slags musik og de
folk som hører den!
Jeg er udemærket klar over at det er smag og behag, hvilket jeg i den grad
også har skrevet i min første mail!

Forøvrigt synes jeg at det er noget af et PISSE dårligt argument at fyrer af
af DIG RiddLeR, at mine indlæg ikke hører hjemme i denne gruppe!
Som Kåre Weng Madsen SÅ rigtigt siger, så er det sgu da på tide at få nogle
diskussioner! Du kan da ikke bare stemple et indlæg eller en holdning som
"UPASSENDE" for HELE gruppen, fordi den ikke falder i din smag! Jeg har sgu

nyhedsmeddelelse:Ih8w6.1823$94.417898@news010.worldonline.dk...

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-03-01 15:26

> [...]
noget
> imod den computergenererede musik, som man i princippet selv kunne sidde

Her er vi helt uenige. Jeg skal da med glæde indrømme, at det er begrænset,
hvor meget af den elektroniske musik, jeg bryder mig om, men det er da
egentlig bare en fordel, at musikken er blevet lettere at lave, så det
bliver et spørgsmål om musikalsk tæft og øre frem for, om man har brugt x
antal år på at beherske et instrument. Ikke dermed sagt, at jeg giver dig
ret i, at man sådan uden videre kan sætte sig ned og lave et nummer. Det er
bare blevet lettere end tidligere.

> Jeg synes slet ikke at det er på sin
> plads at der udkommer så meget af den slags musik!

Tænk, der var mange der sagde det samme om grungen i starten af 90'erne. Det
hitter for tiden, lær at leve med det.

> Det er jo det samme, og det samme, og det samme, og dem som laver det har
> kun EEN grund til at lave det: PENGE!

Hvad? Det var jeg ikke klar over (sarkasme). Hvad nyt er der i det? Musikere
laver musik, og udgiver det for at tjene penge. Hvis jeg lavede musik og
ikke havde lyst til at tjene penge, ville jeg ikke gide spilde tid på at få
den udgivet. Hvorfor skulle jeg?

> DEM som laver RIGTIG MUSIK laver det fordi de føler noget for det, de gør
> deres musik personlig og når man køber en CD med dem, så køber man et
stykke
> af kunstneren.

Hvad er "rigtig musik?". Tror du virkelig, at techno-gutterne laver et
nummer ved at trykke på en knap, hvorefter der kommer et hit ud? Er du klar
over at også techno-musikere kan bruge måneder på at lave et nummer? Ikke at
det nødvendigvis gør det bedre; god musik kan vel sådan set opstå på under
10 minutter. Jeg tvivler på, at f.eks. punk-bands har brugt specielt lang
tid på at lave et nummer.

> [...]
> MY LOLLIPOP" og så er der nogle som laver nogle trommer bagved! Det er sgu

Hvordan definerer du musik? EMM er musik rytmisk koordinering af toner eller
noget i den stil, og så falder den kære DJ Alligator også ind under
betegnelsen. Om det så er god musik? Tjah, jeg lytter personligt ikke til
det, og vil give dig ret i, at det IMØ ikke er _god_ musik. Men bare fordi
du tydeligvis er for intellektuel til at bryde dig om det, kan du ikke nægte
andres adgang til at høre det. Hvad så hvis folk synes om det? Det opfylder
deres behov. Og skidtet virker sq da på disko-dasko; sømmet i bund og lige
ud ad landevejen. Men du sidder vel kun derhjemme og lytter til fusions-jazz
eller noget i den stil ??

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-03-01 19:07

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> [...]
> laver musik, og udgiver det for at tjene penge. Hvis jeg lavede musik og
> ikke havde lyst til at tjene penge, ville jeg ikke gide spilde tid på at

Der er ikke ret mange der laver noget, hvis ikke de fik noget ud af det - og
alle har brug for penge for at overleve, så selvfølgelig vil musikere gerne
tjene penge på deres musik. Jeg er helt sikker på, at det heller ikke er det
der menes....

Der er dog stor forskel på hvad der driver værket - er det det, at man kan
score kassen eller er det en inderlig lyst, lidenskab, evne, talent eller
noget andet der driver værket.

Når flere, bl.a. undertegnede siger, at det den moderne pop/dance
udelukkende er for pengenes skyld er det (min mening) fordi meget af
musikken / grupperne ligner hinanden så meget, at det er helt tydeligt, at
der tænkes i målgrupper og at musikken og kunstnerne er produkter, som
pladeselskaberne sætter sammen, så de passer til den efterspørgsel der er -
det er altså ikke musikken der er pladeselskabernes primære drivkraft.

Og det er nok der min væsentligst kritik er - der er ikke noget galt med at
ville tjene penge, men det må ikke fjerne fokus fra det det drejer sig
om.....

Som det ser ud for mig, er meget (ikke alt, men det meste) dance/pop mere
form end det er indhold. Det drejer sig mere om, at de ser rigtigt ud, går i
det rigtige tøj siger de rigtige ting / eller de forkerte, som folk gerne
vil høre - de skal pleje deres image og bla..bla. Det er på bekostning af
musikken.

Jeg anerkender hermed, at der også findes godt elektronisk musik, men det er
ikke den vi taler om.

> [...]
at
> det nødvendigvis gør det bedre; god musik kan vel sådan set opstå på under

I taler ikke om det samme - selvfølgelig kan det tage lang tid at lave et
nummer selv om det er elektronisk - men der er altså noget af musikken der
ikke lyder sådan - der findes masser af fed, godt lavet, nyskabende
elektronisk musik - det er ikke det vi taler om: Vi taler om dance/pop altså
f.eks. DJ Alligator, wengaboys, Ateens og lignende - det her var bare
eksempler - andre kan sikkert komme med flere og bedre - jeg kender ikke så
mange og kan ikke kende dem fra hianden....

Kåre

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 20:41

JA, NEMLIG!
Læs hvad denne vise mand skriver!

--
- - -
Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-03-01 23:19

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
er -
> det er altså ikke musikken der er pladeselskabernes primære drivkraft.

Ja, det har du da helt ret i. Det, jeg harcellerede over, var vel nærmest,
at det langt hen ad vejen er blevet gjort til et spørgsmål om elektronisk
overfor "rigtig" musik. Der er da også en masse rock-musik, hvor man finder
meget nære kopier. Personligt synes jeg, at der er kommet påfaldende meget
"hård" rock på det sidste, der lyder utroligt ens, f.eks. de mange
"rap-metal" (eller hvad man nu skal kalde dem) bands og "punk-rock" bands,
der kommer fra USA for tiden.

> [...]
> vil høre - de skal pleje deres image og bla..bla. Det er på bekostning af

Det kan vi kun være enige i, men så er det vel snarere de unges
overfladiskhed end musikken, vi skal gå efter? Hvis de unge ikke var til
konformitet og overfladiskhed ville de vel ikke sælge i første omgang? Jeg
mindes en hvis Kurt C, der suttede lidt på et gevær og derefter blev ret så
populær, særligt blandt datidens tøser. Hvad er forskellen på overfladiske
pop-tøser og overfladiske grunge-tøser?

> Jeg anerkender hermed, at der også findes godt elektronisk musik, men det
er
> ikke den vi taler om.

OK. Så har jeg ikke læst tråden grundigt nok. Mange af udfaldende var - som
jeg læste dem - ude med den store rive efter den elektroniske musik som
helhed.

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 29-03-01 10:26

"nikolaj borg" skrev en helt masse i en meddelelse men her er citeret noget
af det:

> [...]
> "hård" rock på det sidste, der lyder utroligt ens, f.eks. de mange
> "rap-metal" (eller hvad man nu skal kalde dem) bands og "punk-rock" bands,

Enig. Og der til skal det jo siges, at en genre man ikke selv hører eller
kender ret godt ofte bare lyder som om det hele er ens....det er jo måske
derfor der i det hele taget er en genre.... Grunden til, at jeg ofte lader
det gå ud over dance/pop er nok, at det er den største og mest sælgende.

Her har musikken for mig at se mere form af skræddersyede produkter end
f.eks. grungebølgen. Her var der vil mere tale om, at nogle få bands satte
normen og en helt masse kopierede deres lyd, og udseende.

Jeg ved ikke om I kan se forskellen, men jeg mener i hvert fald at den er
der.

Og det er da i øvrigt en god pointe, som en eller anden havde, at alle der
vil skille sig ud, på et tidspunkt bare bliver en ny gruppe af "ens"
mennesker: hippier, refleksfolket, surfere, skatere/hip hop, buffolopiger
(hvordan mon det staves....?) osv....

Ser man alligevel på det, så er der dog en forskel i hvilke værdier de
forskellige grupper udsender. Hippierne var nogen der kæmpede for fred, var
i mod Vietnamkrigen og gjorde oprør mod autorieteter. Skaterene/hip hopperne
lignede måske hippierne lidt i deres oprør mod autoriteter, i hvert fald
havde nogle klare holdninger til samfundet.

Kort sagt: Det som grupperne havde til fælles var nogle værdier, holdninger
osv.

Det synes jeg ikke man finder hos den gruppe der går med reflekser og hører
dance/pop... Det er så vidt jeg kan se ikke ret meget andet end E og deres i
mine øjne latterlige musik og udseende de har til fælles. Som Nikolaj Borg
siger, så er ungdommen måske bare mere overfaldisk i dag.... og det er lige
præsis der den er gal.

Og det er musikken og pladeselskaberne med til at gøre dem....medierne har
skylden, samfundet....nej nu tager den her samfundskritik overhånd..... jeg
slutter inden jeg lyder som en mavesur gammelmand på 22....når det er
forsent....eller....

Kåre

Fra : nikolaj borg

Dato : 29-03-01 20:20

> [...]
> mine øjne latterlige musik og udseende de har til fælles. Som Nikolaj Borg
> siger, så er ungdommen måske bare mere overfaldisk i dag.... og det er

Tjah, for at omdefinere det, så kan vi i dk.kultur.MUSIK nok hurtigt blive
enige om, at det er for galt . Et eller andet sted så følger vi vel med i
denne gruppe, fordi vi interesserer sig for musik. Det drejer sig vel i bund
og grund om, at "overfladisk pop"-folket bruger musik på en anden måde end
vi gør (undskyld generaliseringen). Vi "musik-nørder" fokuserer mere på
selve musikken - den er mere end bare baggrund. Prøv at kigge ind i
dk.teknik.lyd; jeg tror, at de har en lignende holdning overfor folk som har
skod-anlæg derhjemme: De interesserer sig ikke nok for musikken.

Og for lige at vende lidt tilbage til kulturer og subkulturer: Et eller
andet sted er den nuværende overfladiske popkultur på visse områder mere fri
end tidligere kulturer. Pop-kulturen definerer ikke din holdning til f.eks.
politik - i modsætning til f.eks. hippie- og punk-bevægelsen. Ja, jeg ved
godt at det er et langt ude argument, men jeg er nu engang kronisk kværulant

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-03-01 01:05

> [...]

> politik - i modsætning til f.eks. hippie- og punk-bevægelsen. Ja, jeg ved
> godt at det er et langt ude argument, men jeg er nu engang kronisk

Det er da i hvert fald et synspunkt, at det er fordi de er mere frie...., og
der kan da være noget rigtigt i det - så måske ligger deres holdning netop
i, at de ikke har nogen holdning - altså vi gider ikke tage et ansvar, vi
vil bare have det sjovt. Det er jo også en holdning ikke at have en holdning
.. det er bare ikke min holdning.....

Kåre

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-03-01 07:10

> [...]
> i, at de ikke har nogen holdning - altså vi gider ikke tage et ansvar, vi
> vil bare have det sjovt. Det er jo også en holdning ikke at have en

Kan man tale om at vælge at være apatisk? :)

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-03-01 11:42

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> Kan man tale om at vælge at være apatisk? :)

Nu bliver det vel lidt filosofisk:
Ikke at vælge er jo også at vælge. At vælge er også at fravælge, og at
fravælge er også at vælge.

Er man apatisk ligger der vel i ordet, at man er passiv, ikke tager
stilling, lader stå til.... Og det kan man da godt vælge at gøre. Det er
ikke sikkert at man siger til sig selv: "Nu vil jer være apatisk", men måske
mere ubevidst som et tegn på opgivelse eller afmagt.

Huuuha, det er mange tanker på en fredag formiddag...

Jeg tror jeg vælger ikke at forholde mig apatisk til denne fredag....

Kåre

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-03-01 21:04

> Nu bliver det vel lidt filosofisk:
> Ikke at vælge er jo også at vælge. At vælge er også at fravælge, og at
> fravælge er også at vælge.

Kierkegaard er en spytsplikker

> [...]
måske
> mere ubevidst som et tegn på opgivelse eller afmagt.

Nej, jeg tror faktisk, at valget om ikke at vælge (hvis det sker), sker
ubevidst. Jeg mindes, at en kammerat engang udtalte, at han syntes, at
"tilgangen til verden" var blevet for kompleks, og at han derfor ville holde
sig til en "rationel tilgang" til menneskers forståelse (bed mig ikke om at
uddybe).

Jeg vil undlade at spekulere om begrebet "rationel tilgang", men nøjes med
at stille spørgsmålet om, om man kan vælge at være rationelle (fravælge
subjektivitet) (vel vidende, at vi er mega [OT]

/Nikolaj
- der er på vej i seng

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 31-03-01 00:28

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> /Nikolaj
> - der er på vej i seng

Af en fredag at være, så går du herre tidligt i seng....

Kåre

Fra : Gergen

Dato : 27-03-01 17:12

> [...]
så meget crap i dag. De nævnte kan jeg kun give dig ret i, er for tynde. Das

Apropos "The Voice" og popmusik. Forleden drømte jeg, at jeg blev så gal
over at The Voice kun spillede pop/dance/techno, at jeg smed min cykel over
et hegn, så der væltede noget pulver ud af den, da den ramte jorden. Jeg
troede først at pulveret var kokain, men det var det dog ikke.

--
Christian
-----

Fra : Ronja

Dato : 27-03-01 22:28

> troede først at pulveret var kokain, men det var det dog ikke.

Hvad var det så? Det lyder som en spændende drøm? Sukker, Mel, eller hva' ?

Ronja

Fra : Gergen

Dato : 28-03-01 16:55

Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99r0na$jd1$1@news.inet.tele.dk...

> troede først at pulveret var kokain, men det var det dog ikke.

Hvad var det så? Det lyder som en spændende drøm? Sukker, Mel, eller hva' ?

Jeg tror aldrig jeg fik svar på det, men jeg fandt ud af at det var mere
brunligt end hvidt

--
Christian
-----

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 27-03-01 00:08

"Andrew" skrev i en meddelelse

> [...]
og
> så er de ellers ikke interessante længere! Det er da latterligt!

Man skulle tro du lige havde være en tur i Gaden i Aalborg - det er her de
kommer fra, her æggene lægges og udklægges. Så det er herfra man skal
bekæmpe den slags....ikke at jeg gider - jeg nøjes efterhånden bare at sætte
mig på en barstol og se på alle de typer der kommer forbi. Det er faktisk
ret underholdende...og så kan jeg have mine fordomme i fred.

Så hvis du vil se reflekshelvedet så tag til Aalborg - selv om det sikkert
er alle steder, så tror jeg det er koncentreret ret kraftigt i Gaden....

Kåre

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 27-03-01 08:31

Af samme grund har jeg ikke hørt radio i 7-8 år.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-01 11:43

Thomas Lund Hansen wrote:

> Af samme grund har jeg ikke hørt radio i 7-8 år.

Nu er generaliseringer jo generelt ubrugelige.
Personligt højrer jeg da meget Pop-FM og Radio2. Der slipper man for alt
det evindelige Whigfield-plagierende samlebåndspop.

Desværre har de begge dog en kedelig tendens til at blive ensformige
efter en uges tid.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 15:10

Andrew wrote:

> [...]
> Sådanne ting sker jo ikke med musikbranchens konger og dronninger som Jeff
> Buckley, Red Hot Chili Peppers, Lenny Kravitz, osv, osv,

Red Hot Chili Peppers - eksisterer de stadig?

> OG JA, jeg ved godt
> at det er smag og behag, men jeg mener at der i øjeblikket er en EPEDEMI af
> dårlig musik derude som forpester ens øre hver gang man tænder for radioen.

Thats life. Men lad nu bare andre folk høre, hvad de gerne vil. Jeg synes selv
at fx Jeff Buckley tilhører denne epidemi.

Ulrik Magnusson

--
"The autochanger switched as I filled my sandwich
And futuristic sounds warbled off and on"

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-03-01 15:58

In an article of 27 Mar 2001 Ulrik Magnusson wrote:

> Red Hot Chili Peppers - eksisterer de stadig?

De udgav sidste år "Califonication", der så vidt jeg ved har solgt over
200.000 eksemplarer i Danmark. Så lidt eksisterer de vist stadig.

--
Uffe Holst

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 16:18

Uffe Holst wrote:

> De udgav sidste år "Califonication", der så vidt jeg ved har solgt over
> 200.000 eksemplarer i Danmark. Så lidt eksisterer de vist stadig.

Jeg gjorde bare lidt grin med at man glemmer døgnfluer. Jeg købte
"Blood Sugar Sex Magic" i sin tid, og den fik et meget kort ophold
i samlingen. Jeg måtte faktisk give den væk, for at komme af med den..
De er da ok til en fest og Parallel Universe er et fedt nummer.

Ulrik Magnusson

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 18:59

Du har en særpræget musiksmag, hvis du mener at Blood Sugar Sex Magic er
dårlig!
Du har en MEGET underlig smag, en smag jeg stiller mig TOTALT uforstående op
overfor!

Det er i hvert fald med på min top20 over bedste albums der er lavet,
nogensinde!

--
- - -
Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 19:03

Andrew wrote:

> Du har en MEGET underlig smag, en smag jeg stiller mig TOTALT uforstående op
> overfor!

Det er bare i orden.

Ulrik Magnusson

Fra : Gergen

Dato : 27-03-01 19:12

Andrew <gylp@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99qkf4$2dar$1@news.cybercity.dk...
> [...]
op
> overfor!
>
> Det er i hvert fald med på min top20 over bedste albums der er lavet,

Det kan også være at det er dig, der har en MEGET underlig smag!

Det lyder næsten som om, at dem der ikke kan lide den musik, du kan lide, er
idioter.

--
Christian
-----

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 15:06

> Det kan også være at det er dig, der har en MEGET underlig smag!
>
> Det lyder næsten som om, at dem der ikke kan lide den musik, du kan lide,
er
> idioter.

Det er slet ikke det jeg mener, og slet ikke det jeg vil frem til med denne
diskussion!

And

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-03-01 15:31

> er
>
> Det er slet ikke det jeg mener, og slet ikke det jeg vil frem til med
denne
> diskussion!

Det skjuler du sandelig godt.

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-03-01 16:10

In an article of 28 Mar 2001 Andrew wrote:

> Det er slet ikke det jeg mener, og slet ikke det jeg vil frem til med denne
> diskussion!

Taget i betragtning, at du i et andet indlæg lige har skrevet: "Det jeg
indikerer i mine indlæg er min foragt overfor den slags musik og de folk
som hører den!", så lykkedes det dig vist ikke særlig godt at få din mening
igennem.

--
Uffe Holst

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 20:43

> [...]
>som hører den!", så lykkedes det dig vist ikke særlig godt at få din mening

Jeg synes da i den grad at min mening skinner igennem med udsagnet:

"Det jeg indikerer i mine indlæg er min foragt overfor den slags musik og de
folk som hører den!"

MIN = MIN = MIN MENING!

Fra : Gergen

Dato : 28-03-01 16:57

Andrew <gylp@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99sr7r$2c0g$1@news.cybercity.dk...

> er
>
> Det er slet ikke det jeg mener, og slet ikke det jeg vil frem til med
denne
> diskussion!

Hvad mener du så, når du siger, at han har en meget underlig smag?

BTW: Jeg kan sagtens forstå din frustrationer mht. til al det crappy
popdance for tiden.

--
Christian
-----

Fra : Gergen

Dato : 27-03-01 17:15

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AC09F2D.F46AC147@yahoo.com...

> Thats life. Men lad nu bare andre folk høre, hvad de gerne vil. Jeg synes
selv
> at fx Jeff Buckley tilhører denne epidemi.

Ja, det er helt vildt, så tit at man hører Buckley på The Voice og Uptown

--
Christian
-----

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-03-01 17:46

Gergen wrote:

> Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3AC09F2D.F46AC147@yahoo.com...
> selv
> Ja, det er helt vildt, så tit at man hører Buckley på The Voice og Uptown

Stadig alt for ofte

Ulrik Magnusson

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 19:00

FED HUMOR!

--
- - -
Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> skrev i en

Fra : Ronja

Dato : 27-03-01 22:30

Hvem er Jeff Buckley?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-03-01 12:43

"Ronja"
>Hvem er Jeff Buckley?

Hi, hi, hi.

Fra : Hanne

Dato : 27-03-01 16:54

Andrew <gylp@kvalme.dk> skrev i en
> Hej
>
> Jeg synes at der findes alt for meget dårlig pop!

Det kommer jo an på hvem du spørger. Jeg er til pop, ingen tvivl om det.
Er jeg så en poptøs (34 år ))) Når jeg skriver et indlæg i denne
gruppe om et eller andet popnavn som jeg godt kan lide, kommer der ingen
svar. Betyder det at den pop jeg hører er dårligt pop for andre? Ikke
nødvendigvis, vel?
Den type pop som jeg hører og kan lide, er som oftest med "gamle" og
garvede musikere - musikere som hører til eliten Det er "min" musik
og jeg kan da godt blive ærgelig over at jeg ikke har nogen at tale med
den om eller dele den med :-

> [...]
EPEDEMI af
> dårlig musik derude som forpester ens øre hver gang man tænder for

Den type musik vil der altid være og der kommer sikkert mere og mere af
den. Nogen mennesker kan lide det, lad dem om det. Og lad os andre nyde
den musik vi kan lide.

Jeg undgår da helt den musik jeg ikke bryder mig om - man vælger selv
hvor man kommer, hvilke radiostationer man hører og hvilke TV kanaler
man ser og derved også den musik der deraf følger.

Hilsen Hanne

Fra : Andrew

Dato : 27-03-01 19:06

Hej Hanne

Med mit indlæg, ville jeg bare understrege min foragt overfor dem som laver
denne elektroniske musik, denne musik hvor de kun er der for penge!

Dem som laver "rigtig musik" laver det fordi de føler noget for det, de gør
deres musik personlig og når man køber en CD med dem, så køber man et stykke
af kunstneren.

F. eks. DJ Alligator (det værste eksempel jeg kunne komme på indtil videre),
han ejer jo garanteret ikke sans for musik, hans skråler bare "SUCK ON MY
LOLLIPOP" og så overnpå computergenereret musik som han ikke har været med
til at lave et eneste sekund af!

DET er jo IKKE musik, det er jo bare en penge-maskine!
Musikbranchen reklamerer på livet løs for disse for det meste engangs-knald!
Et sammenspil mellem musikbranchen og reklameberauerne skaber en enorm penge
maskine, som ikke har i sinde at bidrage til musikhistorien, men bare at
tjene kassen! OG DET ER IKKE SÅDAN MUSIK SKABES!!!

And

--
- - -
Hanne <diva1@ofir.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:99qd0v$m0q$1@sunsite.dk...

Fra : Hanne

Dato : 27-03-01 19:17

> [...]
de gør
> deres musik personlig og når man køber en CD med dem, så køber man et

Ja, så lad os dog holde os til det vi kan lide. Det vi ikke kan lide kan
vi jo ikke gøre noget ved alligevel, så hvorfor ikke bare undgå det. Det
går fint for mig ))
Hvorfor ikke juble over al den fede musik der stadig bliver lavet i
stedet for at bruge energi på al det dårlige )))))))

Hanne

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 15:11

> [...]
> Hvorfor ikke juble over al den fede musik der stadig bliver lavet i
> stedet for at bruge energi på al det dårlige )))))))

Jeg ville da være evig glad hvis jeg kunne se på det hele så rosenrødt, som
dig!
Men jeg kan ikke længere klare at se igennem fingre på al den dårligdom, som
jeg
ser i musikverdenen i øjeblikket!
Jeg kan ikke bare lukke ørerne for den dårlige musik, jeg er nødt til at
kritiserer den, og hører om jeg er den eneste som
føler sådan omkring denne musikgenre (hvis den overhovedet fortjener sådan
en)!

Jeg kan se at de fleste ikke giver mig ret, men sådan er det jo. Jeg har det
fint med at i allesammen kan leve med det, og godtager det som noget der
bare er der! Jeg er bare glad for at have fået det ud af systemet!
I har såmend bare fået min ærlige og redelige mening, og den er der åbenlyst
ikke særligt mange af jer som kan håndterer!

That's life!

And

Fra : Hanne

Dato : 29-03-01 14:20

> Jeg ville da være evig glad hvis jeg kunne se på det hele så
rosenrødt, som
> dig!

Jeg synes ikke at jeg ser rosenrødt på det hele. Det er nok nærmere en
erkendelse af at jeg er håbløst bagud hvad musik angår. Jeg hører hvad
jeg altid har hørt, for det er det jeg kan lide. Der er meget musik jeg
ikke forstår, bla alt det nye der kommer. Det siger mig ikke umiddelbart
noget og derfor går jeg en stor bue uden om det. Det handler nok også om
at jeg bliver forvirret over den udvikling som har været i gang i, ja 10
år (?) eller deromkring. Jeg kan simpelthen ikke følge med og derfor har
jeg vel på et eller andet tidspunkt valgt at fokusere på det jeg kender.

> [...]
> kritiserer den, og hører om jeg er den eneste som
> føler sådan omkring denne musikgenre (hvis den overhovedet fortjener

Jeg vælger bare at gå uden om den, for hvad kan jeg stille op. Når der
er et marked for en bestemt type musik, så vil det jo være der. Jeg kan
ikke se at jeg kan nogen indflydelse på det. Jeg kan selvfølgelig have
en mening om den.

> [...]
åbenlyst
> ikke særligt mange af jer som kan håndterer!

Jeg har ingen problemer med dine meninger. Jeg vil bare hellere bruge
min tid på det jeg kan lide )) Og det kan jo godt være frustrerende
i sig selv, da der åbenbart ikke er mange her der dele min musiksmag
) Pokkers også - for jeg vil jo så gerne tale om det som jeg brænder
for )))))

Hilsen Hanne

Fra : RiddLeR

Dato : 27-03-01 23:21

> [...]
> maskine, som ikke har i sinde at bidrage til musikhistorien, men bare at
> tjene kassen! OG DET ER IKKE SÅDAN MUSIK SKABES!!!

Jo det er det, hvis folk kan lide at høre, hvad der kommer ud af det - og
hvad er der i vejen med det? Musik er lyd som folk kan lide at høre og hvis
folk vil høre DJ Alligator er det helt i orden, hvis de kan lide det!
Jeg kan virkelig ikke se hvad der er i vejen for at folk hører den slags
musik de kan lide - men det kan du vel svare mig på, Andrew?

- RiddLeR

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 15:20

> [...]
> Jeg kan virkelig ikke se hvad der er i vejen for at folk hører den slags
> musik de kan lide - men det kan du vel svare mig på, Andrew?

Det kan du tro jeg kan, RiddLeR!

Som tidligere skrevet har min mening med dette indlæg været at udtrykke min
holdning omkring genren og de folk som hører den!
Jeg har hele vejen igennem refereret min EGEN PERSONLIGE HOLDNING!
Det er da HELT fint hvis folk vil høre den slags hø, jeg gider bare ikke, og
det får i at vide i mine indlæg!

Det er JER som ikke kan håndterer mine holdninger!
I hidser jer op over mine meninger, og fortæller MIG hvor forkert JEG er på
den!

Jeg har hele tiden ment at det var HELT OK for de slags folk som hører denne
musik, at hører den!
De kunne for min skyld bade i DJ Alligators TIS mens de hoppede op og ned
til hans
fløjtesang og "blow'ede i hans whissel", FINT!
Hvis de føler at hans musik er "lyd som de kan lide at hører" så er det
godt, men jeg hader det , og jeg fatter ikke folk som gider at høre det!
Jeg skriver bare min mening, som i åbenlyst ikke kan klare!
MIN MENING! MIN EGEN MENING! MIN PERSONLIGE HOLDNING!

And

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-03-01 16:15

In an article of 28 Mar 2001 Andrew wrote:

> Det er JER som ikke kan håndterer mine holdninger!
> I hidser jer op over mine meninger, og fortæller MIG hvor forkert JEG er på
> den!

Sandsynligvis fordi vi har en mere medmenneskelig holdning. Selvom vi ikke
kan lide den musik, som andre folk kan lide, og er uforstående over,
hvorfor de kan lide netop denne musik, så er vi stadig i stand til at
respektere dem og deres holdninger. Det kan du ikke.

Selvom du skriver:

> Jeg har hele tiden ment at det var HELT OK for de slags folk som hører
> denne musik, at hører den!

Så har du jo i et andet indlæg skrevet: "Det jeg indikerer i mine indlæg er
min foragt overfor den slags musik og de folk som hører den!" og i et andet
skrev du: "Men jeg kan ikke længere klare at se igennem fingre på al den
dårligdom, som jeg ser i musikverdenen i øjeblikket!"

Jeg har meget svært ved at udlægge to sådanne udtalelser som om du mener,
at det er ok, at de hører denne musik.

> Jeg skriver bare min mening, som i åbenlyst ikke kan klare!
> MIN MENING! MIN EGEN MENING! MIN PERSONLIGE HOLDNING!

Det niveau, hvor din debat efterhånden er nået til, hører ikke rigtig
hjemme her. Det er ved at gå over i mudderkastning, og til det findes
der jo en glimrende gruppe med et navn i stil med dk.snak.mudderkastning.
Prøv den.

--
Uffe Holst

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 20:51

> [...]
>hjemme her. Det er ved at gå over i mudderkastning, og til det findes
>der jo en glimrende gruppe med et navn i stil med dk.snak.mudderkastning.

Man kan da ikke bare stoppe en diskussion, en ellers udemærket en, med:

"nu hører diskussionen ikke hjemme her mere"!
Hvem bestemmer hvornår en diskussion ikke længere hører hjemme i denne
grupper!?
IKKE DIG!

Hvis du ikke føler at du vil deltage i den længere så drop dine indlæg!

Jeg synes da at den er blevet hold på et ganske fint plan, og synes at mit
startindlæg har fået sat en fin diskussion igang, som, så vidt jeg ved, jo
er idéen med en nyhedsgruppe!

And

Fra : Kasper Bergholt Kris~

Dato : 28-03-01 09:08

On Tue, 27 Mar 2001 20:05:38 +0200, "Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote:

>Dem som laver "rigtig musik" laver det fordi de føler noget for det, de gør
>deres musik personlig og når man køber en CD med dem, så køber man et stykke
>af kunstneren.

Vil det sige, at al musik - efter din mening - bliver fordærvet og
dårlig lige så snart man tager elektronisk udstyr(sampler, keyboards,
trommemaskiner, etc.) i brug? Hvad med abstrakt electronica så som
Boards of Canada, Aphex Twin - eller trip hop som Portishead? Eller
hvad med abstrakt hip hop/trip hop som Dj Shadow?

Jeg vil gi' dig ret så langt, at der bliver produceret meget dance
over samme skabelon; men det er jo fordi, det virker på folk. Da
grunge-bølgen var størst blev der jo også produceret en del musik, der
i mine øren, der mest udsættes for elektronisk musik, lød ret ens. Det
betyder jo ikke, at det er dårlig musik. Det betyder bare, at det ikke
falder i ens smag -- og det behøver man ikke at gøre til fundament
for et personligt korstog mod alle, der ikke deler denne.

En aden ting: Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre noget af den
musik, som alle kan lave på et kvarter foran sin computer. Hvis du
gider uploade en mp3-fil af noget, du har lavet på et kvarter, ville
det være rart.
Med venlig hilsen
Kasper Bergholt H. Kristiansen
www.mp3.com/menageaboogie

Fra : Andrew

Dato : 28-03-01 15:29

> [...]
> Boards of Canada, Aphex Twin - eller trip hop som Portishead? Eller
> hvad med abstrakt hip hop/trip hop som Dj Shadow?

PRØV DOG LIGE at læse hvad det er jeg egentlig skriver!
" >dem som laver rigtig musik laver det fordi de føler noget for det, de gør
det personligt"
Du har jo fuldstændig misforstået det hele i den sætning!
Bare fordi instrumentet er elektronisk gør det jo ikke musikken dårlig!
Det jeg mener, og det som tydeligt fremgår, er at rigtige musikerer føler
noget for det de laver!
Tror du DJ Alligator har filosoferet meget over hans tekst: "SUCK ON MY
LOLLYPOP, BABY"!
Det tror jeg ikke!

Jeg tror udemærket godt du ved hvad jeg mener, du vil bare prøve at gøre det
endnu mere indviklet end det egentlig er!

And

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-03-01 12:53

"Andrew"
> !
> !
> !
> !
> !
> !
>
> !
>
> And

Er det overhovedet muligt for dig at undlade den overdrevne brug af
udråbstegn? For mig betyder det, at det, der står tilbage, er noget lignende
ovenstående, og at dit budskab ikke går særlig godt igennem.

Fra : Andrew

Dato : 29-03-01 18:42

Jesus
Christ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
- - -
Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-03-01 21:28

"Andrew"
> Jesus
> Christ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kunne være, du skulle lære at lytte til andres råd en gang imellem.
Det bliver mine sidste ord i denne tråd.

Fra : Propellen

Dato : 28-03-01 19:34

> [...]

>maskine, som ikke har i sinde at bidrage til musikhistorien, men bare at

Du går vel ikke gratis på arbejde? Man er jo direkte dum, hvis man
ikke vil tjene penge! U2 er vel oxo en pengemaskine?

>OG DET ER IKKE SÅDAN MUSIK SKABES!!!

Det ser sådan ud!

Et lille indlæg fra:
Propellen som hører Tori Amos, The cardigans, Metallica, Sepultura,
Invocator, Alanis, Line o.s.v..... Men _hader_ ikke ligefrem pop.
Dem der vil høre det, skal da have lov til det, uden at blive
halshugget. De går jo bare glip af så meget(andet) god musik.

..

--
***Propellen***

Svar med SV: ser jeg ikke!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-03-01 20:18

On Mon, 26 Mar 2001 22:59:13 +0200, "Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote:

>Jeg synes at der findes alt for meget dårlig pop!

Jeg er helt enig i dine betragtninger. Både med hensyn til sterotypen
af folk, der hører det, og musikkens kvalitet.

Jeg væmmes hver gang jeg ser et af de falske pop-fjolser, der lever
deres liv igennem SMS'er skrevet på pop-mobiltelefon. JEG synes de
savner nogle individuelle livsværdier. Det er lidt lissom
hippie-bevægelsen, der har så travlt med at "skille sig ud fra
mængden" på trods af, at de alle ligner hinanden.

Når det så er sagt, så skal det siges, at det naturligvis ikke er alle
"pop-ører" der har det på denne måde, og thank God for that!

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-03-01 20:54

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når det så er sagt, så skal det siges, at det naturligvis ikke er alle
> "pop-ører" der har det på denne måde, og thank God for that!
____________________________

Jeg synes det er herligt...altså med de unge "pop-fjolser"...det er jo
bare ungdommen af idag...en naturlig udvikling som hviler i sit eget leje og
tempo.
At bedømme ungdommen pga. en mobiltelefon, taletidskort og farverige
frisurer
og Britney Spears mf. på Discman'en er for spinkelt...der ER fornuft og LIV
blandt de unge...synd hvis ikke de sku' få lov at leve deres ungdom ud som
de vil.
Det ku' jo ende med nogle halvgamle fjolser som sidder og dyrker deres
LP-samling
på et såkaldt HIGH-END-wanna be anlæg mens de forsøger at forblive
nogenlunde
unge og især snusfornuftige...lidt anti-småborgerlige mv...Lidt som TV2 med
deres
"lavprisbyggemarkedskø"....

I 60'erne var det '60'er hår og bananfrisurer...måske en transistorradio
med på cykelstyret til vandet...osv....

Så dine efterlyste individuelle livsværdier skal nok være der, tro
mig...selv
idag gælder det dog om at være som de andre...

Mvh. een som hører alt fra "bach-beethoven-Kim
larsen-Shubidua-techno-country-P3" osv...

PS: jeg har hverken HIGH-END anlæg eller mobiltelefon, og min cykel er købt
i BILKA...

Fra : Invader Zim

Dato : 01-04-01 23:18

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

(snip)

men hvad så med de unge der ikke har et værdi-sæt, der falder ind under
denne kategori (eller som rettere sagt ikke hører til de førnævnte
mennesker, der mangler værdier)? er disse mennesker ikke del af ungdommen
fordi de har værdier, som flertallet ikke har?

-Invader Zim

Fra : Andrew

Dato : 29-03-01 18:44

Hvorfor kom du ikke og hjalp mig lidt i diskussionen med alle de andre?
Det ser ud som om at vi, som de eneste (næsten), er nogenlunde enige! (?)

Mvh Anders

--
- - -
Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en

Fra : Invader Zim

Dato : 01-04-01 23:15

undskyld, jeg er lidt sent på den :P

-Invader Zim

Fra : Rasmus B. Vestergaar~

Dato : 29-03-01 17:19
Fra : Invader Zim

Dato : 01-04-01 23:47

"Rasmus B. Vestergaard" <rasmus@re-z.dk> wrote in message
> http://www.skopet.dk/kulturmag/compguitar.htm

du har vist ikke forstået pointen med andrews oplæg.
hans pointe var, at han var træt af alle disse mennesker der lytter til
musik, der fabrikeret efter en formel der går ud på at tjene penge, og ikke
musik der er lavet af folk der føler for deres værk.

alle genre, ikke kun techno og dance, LIDER af dette fænomen.

både rock, techno, rap, new wave, rnb, drum'n'bass, ska, jazz etc ALLE.

Udviklingen i Europa har bare gjort at det ISÆR er de mere danse-gulvs
orienterede genrer, der er udsat for denne... tortur.

eletronisk musik, der er lavet af en som ser sin musik som en kunsterisk
måde at både udtrykke sig selv på og underholde (på hvilket som helst plan),
kan potentielt være fuldstændigt banebrydende og fantastisk. prøv bare at
lytte til f.eks. grupper som Skinny Puppy, Numb, Björk, Juno Reactor, Tricky
eller Velvet Acid Christ.
Og bliv så væmmet af at høre den elektroniske musiks tomme popdrenge.

Det gælder på samme måde for alle de andre genrer.
Tag for eksempel rock og punk grupper som Tool (og a perfect circle),
Sepultura, The Dillinger Escape Plan, Mr Bungle (okay, de er måske ikke lige
rock, men de har sgu inspireret de fleste af de nyere rock bands), Lard,
Dead Kennedys, Blag Flag osv. og sæt dem op mod rockens popdrenge som
Marilyn Manson, Korn, Stabbing Westward, Econoline Crush, Slipknot, Limp
Bizkit, Nine Linkin Park osv.
Eller tag en god gammel ska gruppe som Madness og sæt dem op mod No Doubt.

Jeg tror ikke jeg behøver at uddybe mig mere...

-Invader Zim

PS. Jeg gider virkeligt ikke høre på 'men manson/limp bizkit/whatever er da
ikke pop' kommentarer. læs tre numre af et amerikansk musik magasin som
f.eks. rolling stone eller circus - eller se bare på forsiden! ... og prøv
lige at fortælle mig at det ikke er pop igen.

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-04-01 09:34

"Invader Zim" <poopydog@powderedtoast.man> wrote in message
> [...]
> f.eks. rolling stone eller circus - eller se bare på forsiden! ... og prøv
> lige at fortælle mig at det ikke er pop igen.

Amen

/Nikolaj