MS Windows
briani 27239
NTFS / FAT32 - fordele/ulemper?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 16:35

Nu så jeg herinde, at der blev fortalt, at NTFS har en større fejltolerance.
Det er alle selvfølgelig interesserede i , og da jeg selv kører FAT32,
vil jeg høre, hvad jeg ellers får ud af at køre NTFS (Kører Windows XP)?

Hvis I kan henvise mig til en hjemmeside om emnet ville det være også være
fint, men en beskrivelse på dansk ville være ovenud SUPER!

// Troels

Fra : Simon Kamber

Dato : 19-05-03 17:10

On Mon, 19 May 2003 17:35:07 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Det er alle selvfølgelig interesserede i , og da jeg selv kører FAT32,
>vil jeg høre, hvad jeg ellers får ud af at køre NTFS (Kører Windows XP)?

Den største forskel jeg har bemærket er at de irriterende "windows
blev ikke lukket korrekt, scanner harddisken" skærme er forsvundet
efter at jeg konverterede til NTFS. Derudover havde jeg engang en
halv-død harddisk som kom med fejl konstant med FAT, men som kørte
perfekt under NTFS.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 17:12

> [...]
> efter at jeg konverterede til NTFS. Derudover havde jeg engang en
> halv-død harddisk som kom med fejl konstant med FAT, men som kørte

Min IBM 120GXP (tror jeg ok det er ;)) er helt vild med Cykliske
redundanscheck på FAT32, så jeg konverterer til NTFS right away, man KAN jo
være heldig?

// Troels

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 19-05-03 17:41

Data på en NTFS-disk kan ikke tilgås fra DOS uden brug af en speciel driver.

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 20:15

> Data på en NTFS-disk kan ikke tilgås fra DOS uden brug af en speciel
driver.

Det er jo så ligegyldigt hvis man kører Windåse XP

// Troels

Fra : BOH

Dato : 19-05-03 22:48

Troels [around 9000] wrote:

> Det er jo så ligegyldigt hvis man kører Windåse XP

Ikke nødvendigvis, men så har man jo muligheden 'Command Console' på
installationscd'en

Eller _winnt32 /CMDCONS_ for at installere den i boot-menuen.
--
Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-03 12:16

In dk.edb.system.ms-windows, Kristian Nejsum <t@r.com> says...
> Data på en NTFS-disk kan ikke tilgås fra DOS uden brug af en speciel driver.

De ligger tilgengæld bedre på NTFS.

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/community/centers/fileservice
s/fileservices_faq.asp
http://makeashorterlink.com/?K405230A4