MS Windows
briani 27239
Password i windows Xp
Fra : Jank

Dato : 18-05-03 19:21

Min søn har til hans brugernavn lagt password på, som han selvfølgelig nu
har glemt. Er der en metode til at enten nulstille denne, eller at finde
koden frem?

Alternativet kan måske blive at slette brugeren, og oprette ham på ny. Hvis
det kan lade sig gøre.

Er der en der har en god ide til løsning af dette?

Med venlig hilsen
Jan Kristensen
jkmm@mail1.stofanet.dk

Fra : jens

Dato : 18-05-03 19:25

"Jank" <jkmm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvis
> det kan lade sig gøre.
>
> Er der en der har en god ide til løsning af dette?

Kog på som administrator.
Gå til kontrolpanel - administration - computeradministration- lokale
brugere.
Hklik på hans konto og vælg reset password.

Mvh Jens

Fra : JL

Dato : 18-05-03 19:41

"Jank" <jkmm@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Min søn har til hans brugernavn lagt password på, som han selvfølgelig nu
> har glemt. Er der en metode til at enten nulstille denne, eller at finde
> koden frem?

Hvis du har adgangskoden til en hvilken som helst konto med administrator
rettigheder på den pågældende pc, så kan du nulstille/ændre passwordet via
kontrolpanel - brugere - og så lede under din søns konto efter noget i stil
med "reset password"... , men da jeg ikke lige kan huske hvordan xp's
brugeradministration er opbygget følger en alternativ fremgangsmåde:
Højreklik "denne computer", vælg administrer. Så skulle der være noget i
stil med "lokale brugere og grupper" og her kan du så finde din søns konto
under brugere og højreklikke på den. Så kommer en menu med bl.a. mulighed
for at ændre password.

Hvis du ikke erindrer at have oprettet nogle konti med administrator
rettigheder så er den "indbyggede" "administrator" konto måske vejen frem,
men det kræver at du kan huske passwordet til den konto...
Denne konto har brugernavnet "administrator" med mindre naturligvis at det
er blevet ændret. Denne konto kan du med XP's velkomstskærm ofte kun logge
på hvis du trykker "ctrl+alt+del" ved velkomstskærmen!

> Alternativet kan måske blive at slette brugeren, og oprette ham på ny.
Hvis
> det kan lade sig gøre.

Hvis du kan oprette en ny bruger, så kan du også ændre/nulstille din søns
password, for så har du administrator adgang (så vidt jeg kan regne ud) og
dermed adgang til ovennævnte.

Håber ovenstående er forståeligt og brugbart
Mvh
JL