Erfaringer med rækkevide på trådløse net
Fra : CF

Dato : 19-05-03 20:07

Hello

Jeg har installeret LevelOne wap-0002 accespoint, et pcmcia-kort og en
notebook (vega500+) med indbygget wireless-kort og antenner. Det kører
forrygende med god overførselshastighed. Kan ikke mærke særlig forskel
på wireless og "tråden" - men rækkeviden er kort - meget kort - i fri
luft 15-16 metr og indendøre max 10 meter. Det synes jeg er sløjt. Der
er simpelthen ingen acces til netværket, når jeg kommer mere end 10-15
mete væk. Jeg havde forventet at bruge notebooken i alle husets
værelser - og i haven. Den er koblet på en switch som sidder efter
routeren fra TDC (adsl 1048) - Noget jeg gør forkert?

Hvad har folk af erfaringer med rækkevider???

Fra : Martin

Dato : 19-05-03 21:22

> [...]
> routeren fra TDC (adsl 1048) - Noget jeg gør forkert?
>
> Hvad har folk af erfaringer med rækkevider???

Med de Linksys AP jeg har prøvet er rækkevidden meget længere. For mig lyder
det som om at dit AP er defekt.
Prøv evt at sætte hastigheden ned til 5.5 på din bærbar og se om det
hjælper.

/Martin

Fra : Mads Bahrt

Dato : 20-05-03 00:09

CF wrote:
> [...]
> routeren fra TDC (adsl 1048) - Noget jeg gør forkert?
>
> Hvad har folk af erfaringer med rækkevider???

Det virker meget kort - kan du få højere rækkevidde ved at vende den
bærbare på en anden måde? - så kan det være polariseringen af signalet
der er forskellig imellem de to antenner.

MVH
Mads